Blog
Előző blogban írtam már ,hogy a flapok miatt a kompreszióval gond van , ezért Fatert megkértem csináljon nekem rá egy hengerfejet,
bővítve lett a szívó és kipu oldal, szelepszár szimerig csere , nyomáspróba , szelepek nagyon profin be csiszolva, és egy síkolás.
Hengerfejet le emelve ,sajnos 3 dugatyun látszanak a flap nyomai ,egyedül a 2es henger úszta meg valahogy, képeket mellékeltem.
Hengerfej felrakas után próbakör , melegítés, és kompreszió mérés ,
1es henger :19bar
2es henegr :20bar
3as henger :20bar
4es henger:19bar (15körül volt)
Kapot egy teljes motortér mosást is , olyan lett mint az új, szerelést ismért
Sárváron a RetroCar Service csinálta, köszönöm Bödő Gábornak és Jóna Krisztiánnak.
Km: 205.166








Rázott az autó gázadásra, és jobb oldalról éreztem, gondoltam féltengely.
Utána néztem mennyibe kerül egy gyári új automata jobbos féltengely, hát elakadt a szavam....
190 ezer forint, egy isteni szerencse folytán találtam a csoportban kettő darab 30 ezer km-t futott automata féltengelyt 45 ezer forintért.
A féltengelycserével egybekötve le lett cserélve a váltóban az olaj(Motul Multi ATF+), mivel 30 ezer km volt már benne, és ennek a váltónak ez a titka, mivel még csak szűrője sincs.
A csere után se szűnt meg a rázkódás, szóval folyt-köv........

Hátulra megkapta a gyári 1.9-es tömör tárcsa helyett, a hűtött 292x22-es tárcsákat, felújított nyergekkel.
Ezzel egybekötve le lett cserélve a fékfolyadék is.

Elkezdett kovályogni a hátsó futóművem, ami betudható volt a szar szilenteknek.
Belefogtam egy komplett hatsó futómű felújításba, ami az összes szilent cseréjét takarja, Strongflex szilentekből(sárga), amikkel úgy gondolom h nem nagyon lesz gond többé, de a kanyarsebességgel sem.
Csatolok képeket a folyamatról, nem volt kis meló és ez csak a bal oldala, a jobb oldala még egy nekifutással hátravan.
A szilentezéssel egykötve kapott új stabpálcákat is hátra(TRW)



Nem tetszett a magassága, főleg az új felnivel, ezért vettem egy szett Novitec 35/35 mm-es rugót.
De ha már leültetem, akkor nem árt új gátlókkal tenni azt, ezért kapott 4 új lengécsillapítót, új porvédőkkel és bakokkal, és 2 új toronyszilentet előre, mert már nem voltak tökéletesek.
Ezekkel a dolgokkal egybekötve, kiszedtem a dobbetéteket, és megnéztem mi a helyzet alattuk rozsda ügyileg.
Találtam is, nem sokat szerencsére, és mind csak felületi volt, amiket lecsiszoltam, lekezeltem rozsdaátalakítóval és a száradás után lefújtam alvázvédővel, remélem egy jó darabig nem lesz vele probléma.




Sikerült szert tennem egy Japan Racing 11-es felnire, ami Alfára lett gyártatva, nem összekeverendő a mozgókúpos 5x112-es társaival, ez 5x110-es, ami egy az egybe felmegy, és nyomtávszélesítő se kell neki😄

Pitykónál csináltattam alá egy 60-as kipufogórendszert turbótól, a képek magukért beszélnek.
Nem üvölt, de van hangja, belül még autópályán is simán élhető.



Egy ideje elkezdett szarakodni a turbonyomásom, ingadozott rendszeresen, és tartós autópályás használat után be is tiltott.
Először légtömegmérő lett cserélve(Bosch), ami úgy nézett ki hogy segített a dolgon, de 2 hét után ugyanúgy betiltott egy nagyobb kigyorsításkor.
Elvittem Ferkéhez, aki diaggal kiderítette, hogy a turbonyomás szabályzóm szarakodik, így orvosolva lett a probléma.
Azóta stabilan tölt :)
Nagyon megtetszett az angel eyes karika, amit egy külföldi Brera-ban láttam először, el is határoztam hogy megcsinálom magamnak.
Elég pepecs munka, ha valaki rászánná magát, keressen nyugodtan, segítek.
Ezzel együtt, mivel a lámpát szét kell szedni, mindkét xenon ízzót, a távolsági ízzókat és a helyzetjelzőket is cseréltem, egy projektor takarítással egybekötve.
