Blog

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-17

Megjött az Alfa Depotól rendelt Q2 sperr differenciál. Dávid szerint mikor rendeltem már csak 80 db elérhető volt. Vagyis már csak 79...

 
>> EseményManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2021-03-17

Holnap kerül fel a bővített hengerfej , ezért gondoltma rá mérek most ,hogy állunk , egyelőre részecskeszűrő még benne, falp egr nincs, r90 pumpa rajta és a nagy szívósor, alul direkt buta ,mivel nem szeretem ha nagy nyomaték van alul.
Nagyon nem számít a hatalmas korrekció, és az egyik hengerben jóval kevesebb kompreszió, úgy néz ki.

Heteken belül el kezdődik az építése.

Mérés eredménye : 191le 415nm

 
>> EseményBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2021-03-16

Négy év után úgy alakult, hogy visszakerült hozzám a kis Boxi. Hát mit mondjak?! Sajnos akinek eladtam az nagyon nem vigyázott rá. Nagyon rossz állapotban van. Gyakorlatilag újra kell építeni. Innen szép győzni szokták mondani. :)
Lassan de biztosan jobb formában lesz mint valaha.

 
>> SzervizBagee // Alfa 156 2.0 JTS SW // 2021-03-16

- hidrotőkék
- vezérlés
- vízpumpa
- vezető görgők
- feszítő görgő
- balansz szíj
- szelepfedél tömítés
- főtengely szimeringek

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-03-16

Ha már kaptam egy jobb fejegységet akkor vettem egy jobb komponens szettet is hozzá. Használtan találtam egy Hertz k170-est. Fórumok szerint belépő szinten, főleg fejegységről hajtva ez az ajánlott kategóriába tartozik.
Sajnos az egyik magassugárzóról kb tőből levágták a kábelt a kondival együtt.

 
>> Tuning és extraricsiradics // Alfa 156 1.9 JTDm 16v // 2021-03-10

Lefóliáztam a hátsó lámpákat és az oldalsó indexeket enyhén füst színűre. Véleményem szerint jól áll neki!

 

Kétféle ablakemelővel gyártották a 916 GVT/Spider modelleket. A váltás a 2002-es facelifttel jött. Könnyű megkülönböztetni őket:
- A korábbiakkal az ajtó nyitásakor az üveg mozdulatlan marad. (Gyári szám: DS-71730232, SN-71730233)
- A fecliftes nyitáskor annyira lehúzza az ablakot hogy ne tudjon a gumikéderre tapadni. (Gyári szám: DS-60667936, SN-60667937)

A különbség:
- Az újban van egy mikrokapcsoló a szerkezetben, ami külön vezetéken csatlakozik az ajtó elektromos rendszerére,
- Az újban van még egy alu ütköző is, ami a mikrokapcsolót vezérli (2. képen mindkettő látható)
- Más az ablakemelő motor, illetve az áttétel. A régi szegecselve van a mechanikára az új csavarozva. Természetesen a két oldal különbözik egymástól. (3. kép: régebbi jobbos-balos)
Az újabb motor leszerelhető a műanyag áttételről, a régi nem. (4.kép: bal oldalon a régi, jobb oldalon az új) Innen következik hogy más a motor, bár a két oldali motor egyforma. A korábbi verziónál ezzel nem sokra megyünk mert szinte lehetetlen átcserélni, A két áttétel se csereszabatos egymással. (A jobb-bal oldal meg azért nem cserélhető át, mert az ajtóban nincs hely a másik oldalinak.)
- maga a mechanika egyformának tűnik. természetesen a jobbos-balos különbözik.

Tipikus hibák:

- Idővel a mechanikát összetartó tengely préselése kilazulhat (5.kép) vagy maga a tengely elkophat. Mindkét esetben a fogaskoszorút nem tudja "tekerni" a motor és ilyen-olyan zajok hallhatóak. A folyamat a tengely és az ablak megvezetésének zsírzásával lassítható. Maga a kopás egy egyszerű cserével javítható. Az ablakemelok.hu oldalon kapható javító tengely (6. kép) amit be lehet hegeszteni a az eredeti helyére. Csavarozás nem játszik, mert nem fér el.
- Maga a motor/áttétel megy tönkre. Célszerű a teljes áttétel cseréje. A facelifteshez sikerült pár alkatrészt találni (ablakemelőalkatrészek, ablakemelők.hu), de nem ezek mennek tönkre. Nálam a nagy műanyag fogaskerék fogazódott le, olyat nem találtam. A 159 fogaskereke nagyon hasonlít rá, de a külső átmérője nagyobb, be lehet tenni de szorulni fog. Egy ügyes esztergályossal meg lehet próbálni legyártani.

Gyári ablakemelő már nem kapható. Sajnos egyetlen más Alfában sincs ilyen. Aftermarketes emelő létezik (vagy itt), bő 50ezer Ft-tól indul az ára, bár ott se kapunk meg minden alkatrészt, pár dolgot át kell tenni a régiről. Magát a motor/áttétel párost külön nem találtam. Külön cikkszáma sincs, eredetileg is egy cikkszámon futott a teljes ablakemelő rendszer.
Nagy valószínűséggel az új komplett szerkezet berakható a régi helyett. ilyenkor a mikrokapcsolót célszerű leszedni mert nincs hová csatlakoztatni.
Fordítva már nem igaz, mert a mikrokapcsoló nélkül nem működik a vezérlés. Némi mókolással az újra a kapcsoló és az alu pöcök átrakható.
A régi motor némi fúrással felrakható az új szerkezetre. A motor bekötése stimmel, jó irányba fog forogni.

Végezetül a teljes történetem itt található: link

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-03-16

Sok fórumon olvastam, ez a csavar szűrővel ellátott érdemes cserélni.
A régiben már nem volt meg a szűrő, így akár maradhatott is volna, de ha már megvettem az ujjat kicséltem.

 
>> Tuning és extraGy.Attila // Alfa 159 SW // 2021-03-15

Valamikor kb egy evvel ezelott vettem szinten attol a cartarstol egy tempomat kart, mert nem votl az autoban. A kormny alatt meg volt a csatalkozo igy azt gondoltam gyerekjatek csak bekotom es annyi. Hat nem annyi volt. Osszecsataqlkoztattam de nem ment mert kellett aktivalni, viszon tnem volt dignosztikai cuccom igy csak huzodott a story. marciusban megelegeltem es kerestem valait aki tudja aktivalni. el is mentem hozza de neki sem sikerult, mert kiderult hogy a kedves olasz testverek csak a kesztyutarto alatt levo csatalkozoig huztak be a kabel, de mostmar elhataroztam megcsinalom. Bekotottem az ECU-ba 4 jel szalat es egy szal megy a pozitivra egy biztositekon keresztul. Be is kotottem. A kabelt a jobb oldali gumidugot megfurva vezettem at a tuzfalon. Sokat segitett mizoo leirasa. Az ECU-hoz a csatalkozokat ugyan attol a cartarstol kaptam akitol a pompat is vettem. En kertem 5 csatalkozot erre fel kaptam egy egesz kabelkoteget. Hat nagy pacsi neki ismet. A kabelkotegbol bontottam aztan pin-eket. Bekotes utan elsore nem ment a tempomat de elindultam az autoval es probalgattam majd egyszercsak elindult. Azota hibatlanul muklodik. Szupeer.

KM:137004
Ar: 150 kar es a kormany alatti burkolat
50 aktivalas

>> Autóápolásliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2021-03-15

Tavaly tavasszal a tető és a motorfedél kivételével küszöbig mindent átdolgoztam. Erős, közepes és hologram koronggal is. Aztán elegem lett belőle, hosszadalmas, fárasztóan zajos dolog ez. Most éreztem újra lendületet magamban (OT minősítés májusban) és nekiláttam, hogy egyenszilárdságú legyen a megjelenés. 2x2 órát szántam rá vasárnap és ma kora reggel. Beszereztem a krómokra is cuccokat, de lehet az már a télre marad.