Blog

>> SzervizSüni155 // Alfa 159 2.4 20V JTDM Q4 TI // 2021-03-24

Motorolaj és szűrőcsere 7419km után.
Olajcsereperiódus nullázva.
Valamint átraktam a nyári kerekeket, úgysem használom nagyon sűrűn.
Olaj: Selenia WR 5w40
Szűrő: Filtron oe670/1
Jelenlegi Km: 178958

 
>> SzervizBazsi // Alfa Giulia 2.0 Veloce Q4 // 2021-03-24

Ismét ellátogattam Budaörsre egy olajcserére:

- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- levegőszűrő

Ha már ott jártam, felkerültek a nyári kerekek is :)

km: 36.080km (előző olajcsere óta megtett km: 8.000)

 
>> Tuning és extraBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2021-03-23

Az autóban gyárilag nem volt BOSE rendszer, de még csak bekábelezve sem volt. Az ajtókban a gyári hangszórókat az előző tulaj lecserélte, így azok maradtak. Nem prémium minőségűek (nem is BOSE), de nekem megfelelnek. Viszont kellett egy mélyláda is, hogy teljes legyen a kép. Olyat szerettem volna, ami nincs útban, nem kell állandóan ki-, betenni, ha kiakarom használni az egész csomagtartót. Szóval elkezdtem nézegetni a gyári BOSE mélyládákat. Csongi kollégának volt egy elfekvőben és lecsaptam rá. A neheze csak ezután jött, működésre kellett bírni az erősítőt. Nem volt egyszerű, de a külföldi oldalak hosszas böngészése után sikerült. :-) Rengeteg kábel jön ki, megy be az erősítőbe: 2 db 12V, 2 db GND, 1 db remote, 8 db hangszóró bemenet és 8 db hangszóró kimenet. Sem időm, sem kedvem nem volt az egész autót bekábelezni az erősítőtől a 4 hangszóróig, meg vissza. A hangszóróknak bőven elég az a teljesítmény, amit a fejegység ad nekik. Meg én csak a mélyládát akartam működésre bírni. Így csak a 2 tápot, a 2 földet és a remote szálat kötöttem be, meg a bal hátsó hangszórótól hoztam el a kábelt az erősítőre és kötöttem a jobb első hangszóró bemenetére. Így volt hajlandó működni az erősítő és így szól a mélyláda. :-)
Viszont a mélyláda rögzítéséhez kellett vennem még egy tartókonzolt, ezt bontóból szereztem be. A gyári kárpitot ki kellett vágnom kicsit, hogy a tartókonzol elférjen és rögzíteni tudjam a mélyládát. Már csak 4db kis patentet kell szereznem, hogy a mélyláda kárpitját is tudjam rögzíteni.

 
>> EgyébLev // Alfa Giulia Super Elegante 2.0 // 2021-03-22

Újra a nyári gumikon gurulunk.

Km: 24.733

Ebben a "téli" szezonban 6.555 km-t mentem. 12.655 km-nél játnak a Sottozerok.

 
>> SzervizSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2021-03-23

2 éves lett Julis, így elérkezett a kötelező átvizsgálás és olajcsere ideje.
A pandémia következményei miatt a Kelet-Pesti szervizben nem tudtak hetekig fogadni a szervizes kolléga hiánya miatt, így az Autóház Budaörshöz mentem.
Annak ellenére, hogy összefutottam és jót beszélgettem G-MANN és Bazsi "kollégákkal" sajnos nem jöttem el jó "szájízzel". A Kelet-Pestben megszokott árszinthez képest majdcsak dupla annyit fizettem, egy olaj, olajszűrő, pollenszűrő és levegőszűrő cseréért. Igaz, hogy régen jártam ott (kb. mikor Julist náluk akartam megrendelni), de akkor SEM ÉRTEM!!!!

>> SzervizJanika // Alfa MiTo 1.3 JTDM-2 // 2021-03-23

Mai nap le lett szervizeltetve az autó.

Kapott:
- Selenia WR Forward olajat
- Olajszűrő
- Levegőszűrő
- Pollenszűrő

Km. : 17 186 km

B típusú rendszám előre engedélyeztetve. :-)

 
>> EseményCsongi // Alfa Spider / GTV Gtv // 2021-03-18

Új családtaggal bővültünk... eléggé foglalkozós, gyakorlatilag alig működik benne valami, de azért Egerből elég jól hazaértünk vele. Lesz mit legózni vele, mert az előző tulaj(ok) nem nagyon vigyáztak rá, csak tulajok voltak.

240.000 km

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2021-03-22

Olaj + olajszűrő + légszűrő
Megint csak Zotyó bátyó komám segítségével. :)


145.385 km

>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2021-03-22

Komplett vezérléscsere megtörtént. Vezérműszíj készlet (szíj, görgő, feszítő) + hosszbordás szíj készlet (szíj, görgő, feszítő) + új szelepdekli tömítés. Megint csak Zotyó bátyó komám segítségével. :)



145.385 km.