Blog
Nagyon nagy élmény volt, bár a Sportcontact7-tel a vizes műgyantán gyakorlatilag esélytelen voltam.😬 Majd ősszel télivel újrapróbáljuk.😉




- teletankolások száma: 140 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 79.502 km
- életkor: 979 nap
- össz. menetidő: 1.142,55 óra (47,61 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.906,41 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,95 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,40 Ft/km
- átlagos napi futás: 81,21 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,86 %




A klíma nem igazán működött rendesen. Kevésbe fújt hideget, nagy melegben pedig időnként lekapcsolt menetközben a klímakompresszor.
Elsőre csak a klímagáz mennyiségét ellenőrizték. Sajnos közel a fele hiányzott. A töltés megtörtént, valamivel hidegebbet is fújt, de az állandó ki-be kapcsolás probléma megmaradt.
Következő lépés a klímahűtő tisztítása lett volna, de leszerelés után kiderült, hogy menthetetlen, cserélni kell.
Nissen klímahűtőt kapott. A szerelés Csepelen a K&B Autójavító Kft. műhelyében történt.

Szokásos kör az Autó Néronál.
Műszakira készülve ennyi javítani valót találtam még. Kissé be vannak repedezve, ezért kicseréltem. Az autó viselkedésében nem várok semmi változást.

20 éves lett a vas. Ebből 17-et velem töltött. Nem ment sokat mert céges kocsi is volt közben, 70000-rel vettem, most 170000 van benne. 486000 Ft volt a szervíz, javítások, gumicserék összköltsége.A műszaki díja nincs benne. Ebben munkadíj nincs, kivéve a gumist, de szervízben sose járt. Ez így 28600 Ft/év. Szerintem nem olyan rossz. A kuplung-kettőstömegű még eredeti, az még megdobhatja. De összességében ez egy jól eltalált verda, a motor megbízható, sose hagyott ott. Egyszer tűzkarikákat cseréltem az út szélén a horvátoknál, de onnan is lábon jött haza. Ja, és a karosszéria 20 évesen olyan állapotú, hogy a vizsgákon gond nélkül átmegy.
Úgyhogy marad a kicsike, előre a végtelenbe, és tovább!😄
Újkora óta hallom a hangot. Finom zörgésként indult, sosem szerette a fülem, de nem csináltam felhajtást belőle. Minden évben a kötelező szervízen megemlítettem. Meg is nézték nekem mindannyiszor. Először üzemenyag szivattyú zörgésként azonosították, következő évben olajszivattyú láncot cseréltek a gyár javaslatára. A gyár kapott videót, és kiírták a cserét. Mondanom sem kell, nem az volt. Akárhol, akárhányszor mondtam, hogy lóg a wastegate, megkerülték a témát. Nézegették a wastegate összekötő rudat.. de ezen már ezerszer túl vagyok, ha az lett volna, már rég nem zörögne.
A szomszéd Tomi egyből vágta rá, hogy wastegate. A BMW guru Geri szintén. Több ismerősöm és jómagam is 99% biztosan azt gondoltuk, hogy wastegate hiba. Évek óta tudom, hogy vagy garanciaidőn belül eljutunk a diagnózisig, vagy lesz egy turbójavításom zsebre.
Érden korrekt módon álltak a dologhoz, egy évvel a téves lánccsere után, bekérték az autót egy egész napos átvizsgálásra. Én elmondtam, hogy szerintem mi lesz a gond, és elfogadták amit mondok, tehát valóban ott kezdték a vizsgálódást.
Én nem mertem lehúzni a wastegate csatlakozóját, hogy kézzel kinyissam, és úgy meghallgassam, hogy zörög e. Féltem, hogy beírja a hibát, és nem bírom törölni.
Nos, pontosan ez történt. A szervízben megpróbálták így beazonosítani, hogy valóban a wastegate zörög e. Betárolta a hibát, és többé nem is lehet törölni.



Miután kiderült, hogy a Giuliával nem tudunk elmenni nyaralni, fel kellett pörgetnem a dolgokat. Szeptemberben volna esedékes a szervíz, kénytelen voltam előrehozni. A karbantartásokat megkapja évente, de külföldi, hegyi és autópályás túrára nincs felkészítve. A kiegyenlítő tartály barnul, a fagyállója sok éves, még ha nem is sok km van benne. A fékfolyadék szintén.
Mivel az időkép rossz időt írt vasárnaptól, nekiálltam egy napernyő alatt, hogy amíg birok eljussak a folyadék, szűrő cserékkel. Felbakoltam fagerendákra, és a gyermekemnek is megtanítottam, hogy addig autó alá soha nem megyünk amíg az fel nincs stabilan bakolva. Aztán leszenvedtem a haspáncélt, jól jött volna egy rendes akna, vagy csápos emelő.
Lassan haladtam, nem "rutinmunkáztam" el. Olaj le, amíg ebédeltem csöpögött ki. Aztán szépen kitakarítottam a szűrőházat, a multiair szűrő környékét. Ezután, tiszta körülmények közt kaptam ki a multair filtert, és tekertem vissza az újat. Voltak apró részecskék amit megfogott.
Hétezer, többnyire városi kilométer ment tavaly szeptember óta bele. Az olaj, olajszűrő ezt is neccesen bírja, kell a gyakori csere. A gyári olajszűrő alja elvált a szűrő többi részétől. Még most gyárit tettem bele, de valószínűleg érdemes MANN-ra váltani.
A friss olaj feltöltés után szépen üzemmelegre járattam, fűtés maxon. Már hallatszott, hogy mennyire örül a friss olajnak, nagyon kis sima hangja lett.
Mikor üzemmeleg lett, leállítottam, majd leengedtem a fagyállót. Nagyon meglepett, szemből nézve a hűtő jobb alsó sarkában van egy csőcsonk. Ezt kitekerve (13-mas kulcs), a csőcsonkból elkezd lejönni a fagyálló. Nyilvánvalóan marad ilyenkor a rendszerben, de a nagyja lejött szépen. Akinek ideje van, és alapos munkát akar, vízzel egyszer feltöltve újra le lehet engedni.
Amíg ez folyt le, kicseréltem a kiegyenlítő tartályt, majd a légszűrőt. A légszűrő bírta volna még, de hadd kapjon levegőt a kicsi turbó.
Végül visszazártam a leeresztőt, és feltöltöttem 1:1 arányban Paraflu fagyállóval és deszt.vízzel. A hűtőben szintén van bal fent egy bézs színű légtelenítő csavar, azt megnyitottam, fűtés rá, csöveket nyomkodtam, és szépen el is nyelte amennyit kellett.
Jött volna a fék. Az nem egy emberes, Tomi szomszédomat kértem, hogy segítsen. Ő inkább leszervezte, hogy a BMW szervízben tegyük csáposra, és ott cseréljük a fékfolyadékot egy kis esti e34 klubozás közben. Jó feelingje volt amikor három autóbuzi fékfolyadékot cserél. Többet BMW-ztünk kint, mint szereltünk. De így volt ez jó.
Végül annyira kihült Chili a csáposon, miközben kint kluboztunk, hogy a gyertyacserét is megcsináltuk. Rendesen, nyomatékkulccsal.
Másnapra csak a laptopozás maradt, és a bejegyzés a szervízkönyvbe. Szépen nulláztam az olajcsere számlálót, ezt sem tette meg három éve senki. Hibakód nulla. Hihetetlen. Sehol semmilyen hiba nincs benne. A menüpontok közt ráakadtam, hogy az ECU-nak is van olajcsere reset funkciója. Konkrétan a Multiair modul tanulja a paramétereket a degradálódó olajhoz, és olajcserekor ezt resetelni kell. Kellene..kellett volna eddig is.
Most megtettem. És vissza is jött a gázreakció amit hiányoltam. Olyan kis tompa volt most Chili. Reset után egyből megjött az a kis harcos karaktere. Szerintem kb soha senki nem resetelte még, ideje volt.












Ma gurultunk volna egyet a Balcsira, de PHuBi másképp döntött.
Az akksi a sok állás miatt elhagyta magát, úgyhogy töltés lett a kirándulás helyett.
5 éves az akksi, ezt a szezont még ki kellene húznia.
update másnap
Nem fogja. Kipróbáltam az új Lidl töltőt. Az 5 óra 5 Amperes töltéssel 13,5Voltra feltöltött akku mára újra csak 8,2-t ad le.
Kell egy új...
update 2025.08.04.
Exide lett a kiválasztott. Ma megjött és be is került a helyére.
Lássuk mit tud! :-)




2
607
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Alfa történelem, híres ...
- Adok-veszek
- Giulia
- Forma-1
- Coffee - Minden ami kávé
- Spider
- 159
- Brera
- Alfa reklám
Tagok
Új tagjaink
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth