Blog

>> Eseménygiacinto // Alfa Giulia 2.0 Super Lusso // 2025-04-05

Nagyon nagy élmény volt, bár a Sportcontact7-tel a vizes műgyantán gyakorlatilag esélytelen voltam.😬 Majd ősszel télivel újrapróbáljuk.😉

 
>> EgyébPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia Veloce // 2025-07-27

- teletankolások száma: 140 (ebből egy a vételkori teletank)
- km óra állás: 79.502 km
- életkor: 979 nap
- össz. menetidő: 1.142,55 óra (47,61 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 5.906,41 liter, ebből 55,38 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 7,95 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 49,40 Ft/km
- átlagos napi futás: 81,21 km/nap
- mozgásban töltött idő: 4,86 %

 

A klíma nem igazán működött rendesen. Kevésbe fújt hideget, nagy melegben pedig időnként lekapcsolt menetközben a klímakompresszor.
Elsőre csak a klímagáz mennyiségét ellenőrizték. Sajnos közel a fele hiányzott. A töltés megtörtént, valamivel hidegebbet is fújt, de az állandó ki-be kapcsolás probléma megmaradt.
Következő lépés a klímahűtő tisztítása lett volna, de leszerelés után kiderült, hogy menthetetlen, cserélni kell.
Nissen klímahűtőt kapott. A szerelés Csepelen a K&B Autójavító Kft. műhelyében történt.

 
>> EgyébWebM // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-07-24

Szokásos kör az Autó Néronál.

 
>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2025-07-26

Műszakira készülve ennyi javítani valót találtam még. Kissé be vannak repedezve, ezért kicseréltem. Az autó viselkedésében nem várok semmi változást.

 
>> EseményBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2025-07-28

20 éves lett a vas. Ebből 17-et velem töltött. Nem ment sokat mert céges kocsi is volt közben, 70000-rel vettem, most 170000 van benne. 486000 Ft volt a szervíz, javítások, gumicserék összköltsége.A műszaki díja nincs benne. Ebben munkadíj nincs, kivéve a gumist, de szervízben sose járt. Ez így 28600 Ft/év. Szerintem nem olyan rossz. A kuplung-kettőstömegű még eredeti, az még megdobhatja. De összességében ez egy jól eltalált verda, a motor megbízható, sose hagyott ott. Egyszer tűzkarikákat cseréltem az út szélén a horvátoknál, de onnan is lábon jött haza. Ja, és a karosszéria 20 évesen olyan állapotú, hogy a vizsgákon gond nélkül átmegy.
Úgyhogy marad a kicsike, előre a végtelenbe, és tovább!😄

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa Giulia 2.0 Super // 2025-08-05

Újkora óta hallom a hangot. Finom zörgésként indult, sosem szerette a fülem, de nem csináltam felhajtást belőle. Minden évben a kötelező szervízen megemlítettem. Meg is nézték nekem mindannyiszor. Először üzemenyag szivattyú zörgésként azonosították, következő évben olajszivattyú láncot cseréltek a gyár javaslatára. A gyár kapott videót, és kiírták a cserét. Mondanom sem kell, nem az volt. Akárhol, akárhányszor mondtam, hogy lóg a wastegate, megkerülték a témát. Nézegették a wastegate összekötő rudat.. de ezen már ezerszer túl vagyok, ha az lett volna, már rég nem zörögne.
A szomszéd Tomi egyből vágta rá, hogy wastegate. A BMW guru Geri szintén. Több ismerősöm és jómagam is 99% biztosan azt gondoltuk, hogy wastegate hiba. Évek óta tudom, hogy vagy garanciaidőn belül eljutunk a diagnózisig, vagy lesz egy turbójavításom zsebre.
Érden korrekt módon álltak a dologhoz, egy évvel a téves lánccsere után, bekérték az autót egy egész napos átvizsgálásra. Én elmondtam, hogy szerintem mi lesz a gond, és elfogadták amit mondok, tehát valóban ott kezdték a vizsgálódást.
Én nem mertem lehúzni a wastegate csatlakozóját, hogy kézzel kinyissam, és úgy meghallgassam, hogy zörög e. Féltem, hogy beírja a hibát, és nem bírom törölni.
Nos, pontosan ez történt. A szervízben megpróbálták így beazonosítani, hogy valóban a wastegate zörög e. Betárolta a hibát, és többé nem is lehet törölni.

 

Miután kiderült, hogy a Giuliával nem tudunk elmenni nyaralni, fel kellett pörgetnem a dolgokat. Szeptemberben volna esedékes a szervíz, kénytelen voltam előrehozni. A karbantartásokat megkapja évente, de külföldi, hegyi és autópályás túrára nincs felkészítve. A kiegyenlítő tartály barnul, a fagyállója sok éves, még ha nem is sok km van benne. A fékfolyadék szintén.
Mivel az időkép rossz időt írt vasárnaptól, nekiálltam egy napernyő alatt, hogy amíg birok eljussak a folyadék, szűrő cserékkel. Felbakoltam fagerendákra, és a gyermekemnek is megtanítottam, hogy addig autó alá soha nem megyünk amíg az fel nincs stabilan bakolva. Aztán leszenvedtem a haspáncélt, jól jött volna egy rendes akna, vagy csápos emelő.

Lassan haladtam, nem "rutinmunkáztam" el. Olaj le, amíg ebédeltem csöpögött ki. Aztán szépen kitakarítottam a szűrőházat, a multiair szűrő környékét. Ezután, tiszta körülmények közt kaptam ki a multair filtert, és tekertem vissza az újat. Voltak apró részecskék amit megfogott.
Hétezer, többnyire városi kilométer ment tavaly szeptember óta bele. Az olaj, olajszűrő ezt is neccesen bírja, kell a gyakori csere. A gyári olajszűrő alja elvált a szűrő többi részétől. Még most gyárit tettem bele, de valószínűleg érdemes MANN-ra váltani.
A friss olaj feltöltés után szépen üzemmelegre járattam, fűtés maxon. Már hallatszott, hogy mennyire örül a friss olajnak, nagyon kis sima hangja lett.
Mikor üzemmeleg lett, leállítottam, majd leengedtem a fagyállót. Nagyon meglepett, szemből nézve a hűtő jobb alsó sarkában van egy csőcsonk. Ezt kitekerve (13-mas kulcs), a csőcsonkból elkezd lejönni a fagyálló. Nyilvánvalóan marad ilyenkor a rendszerben, de a nagyja lejött szépen. Akinek ideje van, és alapos munkát akar, vízzel egyszer feltöltve újra le lehet engedni.
Amíg ez folyt le, kicseréltem a kiegyenlítő tartályt, majd a légszűrőt. A légszűrő bírta volna még, de hadd kapjon levegőt a kicsi turbó.
Végül visszazártam a leeresztőt, és feltöltöttem 1:1 arányban Paraflu fagyállóval és deszt.vízzel. A hűtőben szintén van bal fent egy bézs színű légtelenítő csavar, azt megnyitottam, fűtés rá, csöveket nyomkodtam, és szépen el is nyelte amennyit kellett.

Jött volna a fék. Az nem egy emberes, Tomi szomszédomat kértem, hogy segítsen. Ő inkább leszervezte, hogy a BMW szervízben tegyük csáposra, és ott cseréljük a fékfolyadékot egy kis esti e34 klubozás közben. Jó feelingje volt amikor három autóbuzi fékfolyadékot cserél. Többet BMW-ztünk kint, mint szereltünk. De így volt ez jó.
Végül annyira kihült Chili a csáposon, miközben kint kluboztunk, hogy a gyertyacserét is megcsináltuk. Rendesen, nyomatékkulccsal.

Másnapra csak a laptopozás maradt, és a bejegyzés a szervízkönyvbe. Szépen nulláztam az olajcsere számlálót, ezt sem tette meg három éve senki. Hibakód nulla. Hihetetlen. Sehol semmilyen hiba nincs benne. A menüpontok közt ráakadtam, hogy az ECU-nak is van olajcsere reset funkciója. Konkrétan a Multiair modul tanulja a paramétereket a degradálódó olajhoz, és olajcserekor ezt resetelni kell. Kellene..kellett volna eddig is.
Most megtettem. És vissza is jött a gázreakció amit hiányoltam. Olyan kis tompa volt most Chili. Reset után egyből megjött az a kis harcos karaktere. Szerintem kb soha senki nem resetelte még, ideje volt.

>> Egyébliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2025-07-27

Kilincs

Fiat 500 F, L, R 1965-1973

AR 156 1997-2005(2007)

 

Ma gurultunk volna egyet a Balcsira, de PHuBi másképp döntött.
Az akksi a sok állás miatt elhagyta magát, úgyhogy töltés lett a kirándulás helyett.
5 éves az akksi, ezt a szezont még ki kellene húznia.

update másnap
Nem fogja. Kipróbáltam az új Lidl töltőt. Az 5 óra 5 Amperes töltéssel 13,5Voltra feltöltött akku mára újra csak 8,2-t ad le.

Kell egy új...

update 2025.08.04.
Exide lett a kiválasztott. Ma megjött és be is került a helyére.
Lássuk mit tud! :-)