Tagok >> Kristyon >> Spider / GTV 916 >> Blog
- Típus:Spider / GTV 916
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:Piros-fekete
Nem olyan mint a gyári tűzés, de azért már sokkal jobban néz ki mint a korábbi tűzés..
6mm-e kapcsokat kaptam. Érdekes, hogy azt mondta az eladó, hogy ez a legkissebb kapocs. Akkor csak azt nem értem, miért az van írva a gépre, hogy 4mm-14mm-ig.


Ezt a leirást követve, nekilendültem a felső cipzárrész cseréjének. Nem vagyok rá büszke, még egyszer hozzá kell majd nyúlnom. Ugyan is bevásároltam tűzőgépből, és mint használat után kiderült nem hozzá való kapcsokat kaptam. Korábban nem volt tapasztalatom tűzőgéppel. ezt leakasztottam a szögről, és próbáltam válogatni hozzá kapcsot, majd jött egy eladó, hogy ami a kezembe van az nem hozzá való, és rámutatott a felakasztottakra, hogy onnan válogassak, és sajnos így tettem. Úgy, hogy lesz még egy köröm a bolttal... Ezek a kapcsok csak 0.75mm vastagok, és ahhez a géphez 1.3mm vastagságú kellene, így ezeket a szögeket duplán lőtte ki, nem túl nagy hatékonysággal. 5mm-es kapcsot a 14mm-ből vágtam, de így az is használhatatlan volt (10.kép). Helyette a 10mm-ből lőttem be és elhajtogattam (8.kép)
A kapcsokat könnyen el lehetett távolítani, mondhatni látszik hogy már elég viseltes a tatő ponyva is, de amíg nagyon nem lyukad ki, nem cserélem.
Ezzezl a módszerrel úgy tűnik, hogy gyárira visszatűzni a tetőponyvát nem lehet, nem is próbáltam, inkább a leirást követtem.
Az eredeti cipzárrész nem középre volt rögzítve, kb. egy centivel volt jobbra elrakva, valószínűleg ezért is gyűrte meg nekem az ablakot (4.kép).
A leirás szerint a ponyva széle szegecselve van, nálam csavar volt ott, de már az előző ponyva sem volt oda rögzítve, ezt én most kifúrtam, és lecsavaroztam (5;6.kép).
Az utolsó képen a hulladék, ebből a fényesek, amik a duplalövés miatt begyűrődtek, vagy épp nem tudta kellően belőni a gép.
Végeredményként sokkal szebben áll az ablak, és csukásnál sem gyűri meg.












Tegnap volt egy kis esőben kocsikázás, egyszer csak nem volt hajlandó elindulni az ablaktörlő. Már tavaly is szórakozott, de azt hittem bejáródott, és minden rendben van. Délután jobb idő lett így, hát követtem Piritu blogját. Annyival kiegészíteném, ha a stekkerek le vannak húzva a motorról, az anyós oldal felé picit eltolva, lentről felfele könnyen ki lehet buktatni a szerkezetet. Vissza ugyan így, csak fordított sorrend. Segítségem is volt, a szomszéd cicája jóvoltából. Ami le volt írva megcsináltam, mondjuk a zsír, nem volt annyira bedögölve mint vártam, de friss zsírral sem volt hajlandó indulni a motor. Rámértem a lábaira, mind a három érintkezőn mértem a 12V-ot. Szóval áramot kap, lehet, hogy test nincs. A harmadik külön álló lábat lekötöttem testre, és már működött is (ezt csak a legnagyobb fokozatra kapcsólva érdemes tesztelni, mert van olyan opció, hogy az elektronika megfordítja a polaritást, és akkor ez a láb már is nem test). Ezért az elekronikának vettem le a fedelét, könnyen lejön, csak fel van pattintva némi tömítő anyaggal a szélén. Hamar szembe is ötlött, hogy a harmadik láb forrasztása abszolút nincs kontaktban a panellal. A képen a legalsó forrasztási pont. Megforrasztottam, és már hibátlanul működik is. Az esővíz elvezetőnek tavaly óta nem volt mitől elkoszosodnia. Viszont most, hogy ráláttam a belsőkeringtetés lapátjára, ezt kapcsolgatva, sajnos nem csinál semmit. Majd valamikor ezt is orvosolni kell. A végére megunta a cica a szerelést, és felköltözött a tetőre.












Még két éve rendeltem a 147-hez, de azon még mindíg jók a lapátok, itt a spideren meg már akkor sem töröltek valami szépen, mikor hozzá jutottam. Most kicseréltem szépen töröl, észrevehető, de nem zavaró, hogy az utasoldali tíz centivel rövidebb...




A jó időre való tekintettel elővettem a spidert.
Műszakilag minden, ahogy hagytam. a gumik alig egy tizedet engedtek az állásban, ezeket vissza engedtem a megfelelő nyomásra.
12 kilómétert jöttem vele, természetesen nyitott tetővel :)
Biztos ami tuti, újra ellenőriztem a folyadékokat, a víz lett egy újnyival a max jelzés felett, gondolom ha visszahül vissza is megy maxra. A hátsó ablaknak, lehet még hidege van, kicsit meggyűrődött két helyen, remélem ha holnap megsüti a nap ez kisimul. Még az alsó motorvédő burkolatot kell visszaraknom, csak még javítani akarom rajta a felfogatási pontokat.






Délután nekiugrottam a termosztát (Vernet TH6490.83J) és vízpumpa (Fémlapátos KAM-T0012) cserének.
Öröm az ürömben, hogy a vízpumpát még sem kell cserélnem. Viszont a termosztát felső csavarját túl húzták, és nem fogta a csavar. Lehet ezért is volt annyira megpasztázva.
Most nem is raktam össze, mert holnap javítom a menetet.
Update 02,08
Ma sikerült végezni a cserével. Tizes menetet fúrtam a hengerfejbe, és egy sima tizes csavart kapott. A termosztát furatát épp csak egy kicsit kellett bővíteni, hogy könnyedén menjen át rajta a csavar. Kapásból túltöltöttem folyadékkal a rendszert. Melegítésnél már ment lejebb a szint, mire elérte az üzemi hőfokot, legalább is, ahol nyitott a termosztát, már lement max jelzés alá. Közben a fűtés szabályzót is megmozgattam, bent is tolta a jó meleget. Leállítás után, mire nagyjából visszahült, le is ment a minimum jelre a szint. Egyenlőre csepegést, folyást nem látok. Remélem így is marad.
Vízpumpát így ki se bontottam, csak a dobozból vettem ki, egy fotó erejéig. Ez mehet vissza a polcra :)
Update 02,09
Maxra töltöttem a hűtőfolyadékot, szivárgást továbbra sem látok...












Rendeltem a kulcsáruházból tartalék kulcsot, ma megérkezett. Nem pont olyan mint a képen, de célnak megfelel. Már csak másoltatni kell a mintát a tollra, és egy chipet kell bele klónozni.
Hétvégén belestem az autó motorterébe. Határozottan csepeg a termosztátból a fagyálló. Ebből már vettem újat, alkalom adtán cserélem. A kiegyenlítő tartály peremén is felfedeztem némi fagyállót, de itt nem találok rendellenességet, viszont mint ha több folyadék hiányozna a tartályból, mint ami elcsepeghetett a termosztátnál. a kocsi alá nézve, a vezérlés alatt van egy kisebb tócsa. Lehet a vízpumpa is elfosta magát így idő közben. Vezérlés cserénél ezt sajnos nem cseréltem. Már ebből is megvettem az újat. Már csak hűtőfolyadékot kell vennem frisset, és mehet a rendbetétel...
Update 02,05:
Voltam kulcsmásolónál, és ott szembesítettek, hgy a nyers kulcs még sem olyan mint a gyári. Némileg eltér a toll, és ezért nem is másolták át a mintát. Közben Aliexpressen találtam kulcsot (Type C azonos az enyémmel), csak itt a minimum rendelés 10db. Ennek viszont csak úgy lenne értelme, ha kilencet meg eladnék belőle...




Ma is mondhatni jó idő volt, ezért folytattam a hátsó ablakot. Végül a ponyva szegélyére fúrtam plusz lyukakat, és így rögzítettem azt a bizonyos két csavart. A jobb széle szépen fut a tetőponyvával, a bal oldalon meg mintha nem akarna rendesen kiérni. Fellül a jobb oldal be van hullámosodva. Lehet a cipzár ellendarabját is ke kellene csarélni a tetőponyván, de ezt biztos nem veszem le, hogy azt át lehessen varrni.
Minden esetre tetszik, hogy szépen ki lehet rajta látni.
Közben benéztem a motortérbe is, úgy tűnik kicsit szivárog a termosztát. Már vettem másikat tartaléknak, majd tavasszal ezt is cserélem. minden mást rendben találtam.
Update 03,29
Ma találtam ezt a leirást... Szóval így kellett volna csinálni.








Az egyik bontó hirdetett olyan légzsákvezérlőt, mint ami a spiderben is van. Rákérdeztem, sérülés mentes autóból vették ki, de azt nem tudták megmondani, hogy világított-e a hibalámpa. Gondoltam, egy próbát megérhet. Tegnap megrendeltem, ma megérkezett, és be is építettem. Sajnos ezzel is égve maradt a hiba lámpa.
Érdekesség, másfél hónap alatt három kilómétert visszább kúszott a kilóméter számláló :)
A jó időre való tekintettel, kiszereltem a nem túl régi szélrácsot, és beépítettem a bukócsövet az új szélráccsal. Úgy fest, még ki kell szerelnem, mert a beépítés követően figyeltem csak fel arra, hogy lehet majd működés közben belever a mélynyomó a szögvas perembe. Ezt majd ki kell vágni.
A hátsó ablak beépítésnek is nekiálltam. Ez nem megy olyan gyorsan, mint a kiszerelés. A két patent becsatolása, és a cipzár behúzása, még csak csak, de a csavarok furatosztásai nem teljesen passzolnak. Középről haladtam kifele, jobbra-balra. jobbra is balra is a harmadik-harmadik csavar helye nem passzol. Ha tartani akarnám a lyukat, nem is kifele kellene feszíteni a ponyvát, hanem pont befele. Ezekkel majd kitalálom, hogy mi legyen. Vagy kap új menetes fuatot az aluprofil, vagy a ponyva anyaga fog új lyukat kapni. A két legszélső csavarral viszont már csak azért nem bírtam mert, ahogy sötétedett, úgy hűlt is a levegő, és inkább már nem feszegettem a ponyvát.








Ma megérkezett a csomag egyik fele, a hátsó ablak, még úton van.
Tegnap előtt kiszereltem a hátsó ablakot, szerencsére minden csavar szépen kijött, kb. negyed öra alatt kint volt az ablak.
Elkezdtem fóliát eltávolítani a kasztniról, de a többit, lehet csak jobb időben teszem...
Up date: 2025.01.02.
Ma megérkezett a csomag második fele, csudaszép :)
Ha esetleg érdekel valakit, innen rendeltem: comptoirducabriolet.com











