Blog
No,akkor ma meg vissza kellet menni az autóhoz,amit meg is tettünk.
A magyarországi bicikliút gyalázatosan szar minőségű volt:rendkívül keskeny és egyenetlen,helyenként kisebb erdő nőtt ki a közepéből.
Azért jól esett a biciklizés de alig vártuk,hogy átérjünk a másik oldalra.
Ott meg szembeszelet kaptunk,na de a biciklizés ilyen,a táj kárpótolt :))
Illmicben kimentünk a strandra is de a fürdést inkább elhalasztottuk.
70 km megtétele után visszaértünk az Alfához és a továbbiakban autóztunk.
Fertődön megálltunk kastélyt nézni de csalódás volt,mert éppen tatarozták és amúgy is lehúztak a parkolóban,ahol délután 5 után egész napos jegyet adtak és még be se lehetett menni :((
Úgyhogy tipliztünk a szállásra :)












Ma nekiláttam és szétszedtem a tartalék motort. Az összes segéd berendezést ami még rajta volt, azaz generátort, szervoszivattyút, klímakompresszort, stb.
Kiszedtem az injektorokat, gyertyákat, benzinhidat, szívósort, stb. Kiszedtem a vez.tengelyeket, tömítéseket, vezérműkerekeket. Majd leszedtem a hengerfejeket.
Igazából semmi extra nem látható az egyik szíjfeszítő görgőjéből már a csapágygolyók is kiugrottak annyira szar volt, viszont a többi görgő meg nem. A másik érdekes dolog hogy az egyik tengely 2 bütykén vastagnak tűnő rozsda van. Képek alább..
Holnap megbontom az alját is.










102000Km. Kigyorsításkor remeg a vas. Minél erőteljesebben gyorsítok annál inkább remeg. Mindkét belső féltengely csukló csere + ház fémszórás és újra munkálás.
2011. Április: 100000km. komplett vezérlés csere. Gyári szett:35600Ft, generátor szíj 6PK1722 9900Ft,hozzá a feszítő és a vezető görgők:12000+7800 Ft. Ezenkívül ami múltkor lemaradt az a váltó olaj csere is megesett Tuttella Car Matrix 6000Ft
98000km össz.olaj össz. szűrő csere (SELENIA WR PE)
olaj szűrő:3500, levegő szűrő:5500,gázolaj szűrő:7800,pollen szűrő:4000, olaj:15000
2010. 08.03.-án vettem 3580000 magyar királyi forintért. Akkor az óra 88000-et mutatott. Elkezdtem használni, azt vettem észre hogy fekvő rendőrön való áthajtáskor egy koppanást hallok hátulról. Vas felemel, rángat, cibál és semmi. A koppanás marad. Majd rázópad és megint semmi. Kopp megvan még mindig. Bosszantott a dolog, megint alámentem és tapogattam s láss csodát a jobb hátsó rugóból le van törve egy kis darab. 2db gyári új rugó megrendel, majd kicserél. A rugók színkódja citromsárga/citromsárga/rózsaszín/zöld (1.9Jtdm 16v SW-hez). A lengéscsillapító alsó csavarjai ami a képeken látszik az gyárilag a másik irányból voltak bedugva. Nem is értem hogy milyen technológiai sorrendben rakták össze, mert kihúzni nem lehetett abba az irányba. Ezért le kellett vágnom a fejét és úgy tudtam kivenni az ellenkező irányba. Egyébként berohadva nem volt, könnyedén mozgott csak éppen beleütközött a lengőkarba, ami gyárilag össze van hegesztve. Két új csavart is vettem hozzá. A képeket egy másik javítás alkalmával csináltam, mert akkoriban még nem gondoltam hogy másnak segítség ha éppen rugó cserén töri a fejét.





Ez most az első próbálkozásom a faanyaggal, így fogadjátok kellő empátiával. A műszerfalon levő fabetét mindig is tetszett, de a luxusautóké jobban. A tévében egy műsorban mutatták, hogy hogyan is készül valójában. Nem tömör drága fa, csak egy vékony furnér és az van agyonlakkozva. Ez kell nekem is!!!
SD-től vettem egy jó fabetétet még régen így abból lesz a szépség. Meglátom, hogy hogy megy. Ha jól, akkor az anyós elé intarzia is kerül. A fabetétet lecsiszoltam, de kiderült hogy a fabetét igazából nemfabetét. Lakkom már van, csiszolópapírom már van. Kell még intarziakés és furnérlap. A legnehezebb a furnér meghajlítása lesz, hiszen a fabetét teteje és alja íves. A műszerfal ívével nem lesz gond, hiszen lehet a fát óvatosan toldani. Remélem gyorsan megleszek vele...


Ma sikerült beszerezni az új nyári gumikat is, amik szintén új felnire kerültek.
Nyári gumi: Barum 195/50 R 15
Felni: Racing Line
Viszont kiderült, hogy a féknyereg beleér a felnibe, megkarcolta kicsit. Nyomtávszélesítőt kell tenni alá, hogy jó legyen, de orvosoltuk a problémát.

Ma átesett a Bordó az eredetvizsgán.