Blog
2011. június 24. - 199.611 km
Még jó másfél hónap volt hátra a 2 évből, de nem akartam az utolsó pillanatra hagyni, hiszen a xenon (= hiányzó lámpamosó) miatt szerettem volna egy kis időhöz jutni, hátha nem sikerül a vizsga és szerelni kell majd.
Ezúttal a szenci állomast választottam, vagyis Skull választotta, és intézte - a hálám üldözni fogja.
Nem tudom, mennyire Skull közbejárása miatt, de mindenki kedves volt, mosolygott, senki nem akart lehúzni, a motort nem pörgették hülyére - szóval nagyon elégedett voltam, 10 perc alatt végeztünk.
Az emisszió a koromokádás ellenére simán a limit alatt. A fékek remekül teljesítettek, pedig kértem, hogy legyen szigorú. Amit mégis talált: tompított beállítása, olajleeresztő csavarnál csurog az olaj, lengéscsillapítók kukásak és a kipufogó rozsdásodik - mind apró hiba, tehát újabb 2 év nyugalom és békesség.
Az akció ára 65€ volt.
No elkezdődik a történet, szépen mennek a cserealkatrészek szilentezésre, felújításra.
Hogy mikor lesz az autóban, és mennyibe fog kerülni arról csak halvány sejtéseim vannak, de nem is gondolok rá mert könnybe lábad a szemem...
4személynél már úgy ül a sgggge, mint anno a Dácsiának, amikor Föci Papa elvitte kicsi családját nyaralni.
Vagy mint egy 120as skodrinak alapban.
"vagggyaruggúvagggyagátló" valamelyik cserés lesz, talán mindkettő...
tökéletesen megadta magát, gomblenyomós, mint anno a Zaporozsecben (igaz nekem abban éppen volt kp zár, és még működött is:-))
A mai napon kicserélődött a bal első lengőkar.
Km óra állás: 99540 Km
Köszönet érte: ::Watz és Társa:: FIAT, ALFA ROMEO, LANCIA SZERVIZ
Két hónap keresgélés után megtaláltam a látszólag megfelelő gépet, elmentünk, megnéztük, kifizettem, elhoztam.
Irány egy szerelő, lejárt a műszaki.
A szerelő hebegett-habogott és a kezembe nyomott egy listát amik nélkül nincs műszakim és amiket még ki kéne cserélni:
-alsó, felső lengőkarok
-stabpálcák
-vezérlésszett
-gyertyaszett
-hosszbordás szíj
Meg is vettem mindent vittem a szerelőhöz 2nap múlva kész is volt.
Irány a futóműves, mert a kedves szerelő szarul állította be a futóművem. Ezzel a lendülettel le is cseréltem a szerelőt valakire aki ért is hozzá.
Eltelt 2hét jobbos féltengely külső csukló kattog.
Irány Kulcs.
Eltelt megint 1hét ugyan ott a belső csukló.
Következő hónap: olaj olajszűrő, levegő,pollenszűrő csere.
három hete arra gondoltam, most már aztán elég meleg van feltöltetem a klímám, el is mentem fel is töltötték, jött is a hideg én meg örültem :)
Nem sokáig: 5utcát jutottam füstszag az utastérben, füst a motorháztető alól, klíma ki, megállok, géptető föl.
füstöl a kompresszor kuplungja.király.
1 hétnyi szervezés után sikerült szerezni egy másik kompresszort, beszerelték hol máshol is mint kulcson, irány a klímás.
fel is töltötte át is nézte jött is a hideg ( 4fok).
visszaküldött a Pirihez hogy a hűtőventilátor 1-es fokozata nem indul a klímára, az is kész.
És most sincs minden rendben, mert a klíma nyomáskapcsolója (talán az-talán nem) ki be kapcsolja a kompresszort kattog orrba & szájba.
Valami most sem jó de i lehet a hiba és kihez mehetek aki tudja és orvosolná is jelképes összegért ?! :(
Költségek: lengőkarok 52000, stabpálca 5000, vezérlés 23000, gyertya 15000, hosszbordás 5000,szervízdíj 30000, futómű állítás 5000, féltengely csukl. 20000, olajcsere szett 15000,
1.klímatöltés 7500, klímakompresszor 30000, 2.klímatöltés 10300, relé 3000
Le lett ápolva a belső. Amíg nincs saját ápoló készletem, addig ezzel foglalkozó bőröshöz vittem el a vasat. Kezdetnek megteszi ez is.
Csomag érkezett ma, egészen pontosan egy gyári, de bontott kartámasz. Kicsi tisztításra szorul, de ez legyen a legkevesebb. Mivel magyarbol jött, így a hozzá járó középső boxot nem vállata be a sofőr a vám miatt, így az a kiskunhalasi rokonoknál maradt. Azért majd később ugrom át. De sajnos az alu tartókonzol is gyanús abban maradt, így beépíteni sem tudom :( folyt köv...
2011.06.25. - infó jött, a tartókonzol a műanyag boxba van integrálva gyárilag, szóval kell az a kitérő a rokonhoz Kiskunhalasra :)



Ma csak annyi szerepe volt az Alfának,hogy kivettem a csomagtartóból a bicikliket, majd a nap végén visszahelyeztem. A köztes időben tekertünk egy jót :)
Szőlődombok között kanyarogtunk egészen Boborjánig,ahol megtekintettük Liszt Ferenc szülőházát :) Igazából Doborján de ez jobban tetszik :))
Visszafelé jót kajáltunk Sopronban és ha már ott voltunk,megnéztük a várost :)))












bal 1 lengőkar,jobb féltengely gumiharang, kipuffogó vissza helyezése