Blog
Bekerültek az gépbe az ebayről rendelt lengőkarok, most jön a teszt.
Ára postával 35000, + munkadíj 18000
Ismét eltelt egy év (0615), hogy a Pajzsnál jártam volna kötelező átvizsgáláson. Így hát kértem egy időpontot és elgurultam a beszerelőműhelybe, hogy átvizsgálják az autót, továbbra is minden rendben van-e. A szirénát kicseréltettem, mert néha nem úgy működött ahogy az elvárható lenne:) de azon kívül továbbra is minden ok vele. Juppííí
[Költségeim: 1db sziréna + a csere munkadíja összesen 1800Ft, egyenlegfeltöltés (180nap) 1500Ft]

Egy külföldi Alfás fórumon olvastam először a rezonátorcső cseréről. Egész konkrétan arról van szó, hogy a 156 TS modelleken egy viszonylag bonyolult rezonátorcső van felszerelve (ezen keresztül áramlik a levegő a légszűrő dobozba), mely két dobozból, és egy vékony, hajlított csőből áll.
Ezzel szemben a dízel és a V6 modelleken egy ennél sokkal egyszerűbb cső található, mely sokkal nagyobb átmérőjű, kevésbé ívelt és nincsenek rajta dobozok. Külföldön sokan megcsinálták, hogy a TS-es csövet egyszerűen kicserélték egy V6-os csőre. Állítólag ettől könnyedebben árad a levegő a légszűrőhöz, amitől állítólag javul a gázreakció, és egy kicsit karakteresebb hangja is lesz a kocsinak. Ráadásul nem egy drága művelet.
Általában némi fenntartással kezelem az ilyen módosításokat, de gondoltam ezt kipróbálom, miért is ne :) Úgyhogy rendeltem egy 156 GTA-hoz tartozó rezonátor csövet, és egy új légszűrőt. Most épp kapóra jött a dolog, ugyanis fényeztetem az első lökhárítót, ezért könnyű volt hozzáférni a lökhárító alatti részekhez.
Első lépésként kiszedtük a régi légszűrőt, majd leszereltük az eredeti rezonátor csövet. Nagyon egyszerűen lejött, el van téve ha valamiért úgy döntenék hogy kerüljön vissza :) Ezután következett a légszűrőház tisztítása (kicsit poros volt, semmi extra), majd végre felkerülhetett az új rezonátor cső. Mivel ez csereszabatos alkatrész, és teljesen gyári, tökéletesen illeszkedik a légszűrőházba. A karosszérián más helyen kell rögzíteni, szerencsére rögzítési pont is volt, azonban kb. 1 cm-nyi közt valahogy át kellett hidalni a cső és a karosszéria között. A garázsban találtunk egy erre a célra tökéletes gumi elemet, ezen keresztül csavaroztuk a kocsihoz. Teljesen kiváló lett a rögzítés, stabil minden, nem mozog, és csak a gumi elemek érnek az autóhoz. Ezek után beraktuk az új légszűrőt, mindent visszatettünk a helyére, a lökhárító is visszakerült.
A próbaút során már éreztem a különbséget. A kocsi az első 2 sebességben érezhetően nyomatékosabban gyorsul alacsony fordulatnál. Ebben persze a tiszta új légszűrő is benne van :) Ez ugye nem egy teljesítmény tuning, kb pont ezt vártam a dologtól. Kicsit érezhetőbb nyomaték, finomabb gyorsulás, és egy kicsit mélyebb hang (ez nagyon minimálisan hallható csak). Az egész művelet tegnap este történt úgyhogy még nem tudtam sokat próbálgatni, majd updatelem ezt a bejegyzést ha már több tapasztalatom van, eddig nagyon elégedett vagyok vele.
Akit érdekel a dolog "156 V6 intake mod" nak nevezik külföldi fórumokon, valaki egy pofás pdf-et is gyártott hozzá:
LINK









Mivel a családom nem benzinnel beoltott,mint én ,ezért a WTCC helyett elmentünk megnézni a veteránautókat Balatonalmádiba.Ennyi veteránautót és Ferrarit egy helyen még nem láttam.Balatonfüred és Csopak között egy mellékúton félreálltunk és meg vártuk ,míg elhalad a mezőny mellettünk, majd elmentünk túrázni.Hazafelé autópályán egy enyhe lejőnek is hála elértük a 230km/h-ás sebességet.












Állandóan beragadt a jobb első fékem pár kilométer után.Levettem a féknyerget megtisztítottam dugattyúk szépen mozognak.
Irány próbálni,kb 5km után újra beragadt.
Elfogyott az ötlet,hívom Zé-t másnap vihettem is az autót hozzá.
Kiderült hogy az előző gazdája az autónak a ,motorolajat töltött az fékolajba,és ez nem tett jót a Főfékmunkahengernek csere.
Ja még szervó dobot is cserélni kell rajta mert egy kicsit összebarmoltam.
Bontott alkatrészeket vettem.
-Főfékmunkahenger 5000Ft
-Szervó dob 7000Ft
+A Holtponti jeladót is ki kell cserélni mert állandóan megállt az autó ha bemelegedett.Pesti forgalomban ez nem valami előnyös.:
-Holtponti jeladó 12.000Ft
+a szerelési díj.


Lassan cserélni kell a vezérlést a gépen.Nem szeretném ha elszakadna a vezérműszíj.
Meg is vettem az alkatrészeket:
-Vezérműszíj 10.500Ft
-Feszítő 22.500Ft
-Vízpumpa 20.000Ft
-Ékszíj 5.000Ft
Már csak bele kell rakni.
Elégé kopogott és nyöszörgött az eleje a gépnek,sürgősen javításra szorult.
Megvettem hozzá az alkatrészeket,amik a következők voltak:
-Alsó lengőkarok 2db 40.000Ft
-Felső lengőkarok 2db 23.000Ft
-Stabilizátor 2db 5.000Ft
-Kormány Gömbfej 2db 5.000Ft
-Fékcső 2db 4.000Ft
Aztán gyors bejelentkeztem Zé mesterhez és ő orvosolta a problémákat.



Múlt hétvégéi kirándulásunk úticélja "Stájerország" volt,azon belül is a Rába-szurdok.
Másfél órányi Alfázás a kifogástalan minőségű kanyargós osztrák utakon és már ott is voltunk.Egy aprócska faluban,Arzbergben parkoltunk le és onnan indultunk a szurdok felfedezésére.A túraútvonal első párszáz métere nem volt túl látványos de aztán kétoldalt a hegyek egyre magasabbak lettek a gyalogút egyre szűkebb és meredekebb.Voltak olyan szakaszok is ahol csak a sziklafalba erősített kötelek segítségével lehetett biztonságosan átkelni.Kb 8-10 méterrel lejjebb csordogált az alig néhány méter széles Rába:).
A lényeg a lényeg:nagyon jó kis kaland volt,festői környezetben.3-4 óra séta után kellemesen elfáradva értünk vissza az autóhoz,majd szakadó esőben autóztunk hazáig.












Az előző írásban tett ígéretemhez hűen megpróbálom röviden összefoglalni a Wéber Gábor által tartott pálya-képzés tematikáját. Ne várjatok teljes részletességű anyagot, arra sem időm, sem felhatalmazásom sincs. Tekintsétek inkább egyfajta ízelítőnek, kóstolónak. Azt szeretném ezzel az anyaggal érzékeltetni, hogy a jó képességek és gyakorlás mellett milyen fontos a tudatos, olykor tudományos megközelítés a pályaversenyzésben ép úgy mint a többi szakágban.
Az összeállítást témakörök szerint raktam össze, de a tréning is nagyjából így épült fel, persze voltak olyan dolgok, amikre Gábor inkább a gyakorlás közben tért ki, vagy magyarázott el.
Mégis jobbnak látom ezt a megközelítést, mint az időrendit :-)
I. Gyakorlati ismeretek:
1. Vezetéstechnikai ismeretek
a. Ülés, kormány pedál távolság beállítás
b. Sebességváltás, gázadás, fékezés
c. Kanyarodás
i. Fékezéskor
ii. Gyorsításkor
iii. Íven-tartás
d. Tájékozódás a pályán (vizuális viszonyítási pontok megtalálása féktávnál, kigyorsításnál, ívnél stb.)
2. Autó beállítási tanácsok
a. Gumi típusok, megfelelő keréknyomás beállítása pályára
b. Futómű beállítás, fék erő eloszlás beállítás. Beállítások ellenőrzése (persze amelyik autóban erre van lehetőség)
c. Autó bemelegítés, hűtés
II. Pályaszerkesztési ismeretek (ideális kör)
1. Kanyarív
a. Ideális ív szerkesztése (egyszerű kanyarban a padlógázas ívtől a teljes visszafordítóig)
b. Ideális ív szerkesztése változó ívű kanyarban
d. Ideális ív szerkesztése kanyarkombinációban
2. Kigyorsítási pont
3. Fékezési pont
4. Teljes kanyar, kanyarkombináció ívének szerkesztése (összerakva a fékezési pontot, ívet, gyorsítási pontot)
5. Teljes kör szerkesztése adott pályán
6. Friction circle elmélete (tapadási kör)
Ezeket a témaköröket beszéltük át példákon keresztül, mind elméletben, mind a gyakorlatban.
Természetesen a gyakorlást és a jó reflexeket nem helyettesíti az elméleti tudás, de segít gyorsabban elsajátítani az adott pályát, hogy ezt követően a gyakorlásra és az autó lehető legoptimálisabb beállítására lehessen koncentrálni a „versenyen”.
Remélem felkeltette az érdeklődéseteket rövid kis összefoglalóm és minél többen csatlakoztok az Alfa Amore pályautózással foglakozó kis csapatához!
Kérdés esetén keressetek bátran :-DDDD









Újra elérkezett az olajcsere időpontja, 200501 Kmóra állásnál megtörtént az olaj, olajszűrő, légszűrő, gázolajszűrő, pollenszűrő cseréje.
A bal hátsó ülés alatti kipufogó rögzítő füle levált a csőről, mely vissza lett hegesztve a helyére.
A hátsó ablaktörlő motorom is cserére érett, de ez most nem fért bele az időbe.