Blog
Amilyen lelkesedéssel készültem a mai programra, annyira balul sült el.
Új fékek - jól működtek, nem fáradtak, jól fogtak végig. És ami a legjobb, hogy hiába kemény a sportbetét, továbbra sem csikorog hidegen.
Gumik - kurva jók, összehasonlíthatatlanul jobbak, mint az utcai gumik. Bár ez várható volt. Hatalmas a gördülési zaja, hatalmas a gördülési ellenállása, a kormányhoz érezhetően nagyobb erő kell. Cserébe nem tudtam megnyikkantani sem, ahol múltkor gáz nélkül sodródtam le az ívről, ugyanott már gyorsíthattam a belső ívről.
Örömöm egészen az első futamig tartott, miután hatalmas repedések jelentek meg a futófelületen. Olyanok, amiknek nem kellett volna, hosszanti éles, szövetig érő repedések. A tapasztaltabb Evós kollégák végképp lebeszéltek a további erőltetéstől a sztorival, ami arról szólt, hogyan járt a társuk egy hasonló rally slickkel a célegyenesben, mikor szétvált a gumi. Súlyos pusztítás ment végbe a kerékjáratban.
A csalódásomat tetézi az eladó inkorrekt hozzáállása. Rendben, hogy használt gumi, de az az elán, amivel elhajtott feldühít. A 4ből két gumi hasonló repedései gyanúsan gyengébb minőségről árulkodnak. Ennek még azért utána járok.
!!!!! Mindenesetre a nézsai (ez egy falu) Adars kft-t kerüljétek el. !!!!!!
Azért nem bánom a mai napot, mert sok alfás kilátogatott és jó társaság verődött össze.
Valaki okos ember mondta, hogy az autóversenyzés veszélyes sport. Igaza volt. Szar érzés volt azzal kezdeni a futamot, hogy a visszapillantóból végignéztem, ahogy egy forrófejű evós beriszál és frontálisan beleszáll a védőkorlátba.
Szerencsére a társaságunkat egy két technikai bakit leszámítva elkerülte a baj.
Atom leégett a nyakam és a kezem.







Elérkezett az idő az olajcserére (136,3k km-nél). ismét. 15k-nál biztos nem volt benne több, de sztem 13 se. viszont már sötétke volt. Selénia 20k AR + szűrő. + aktiv szenes pollenszűrő betornázása a helyére.
Teletanktól teletankig kiszámolva a fogyasztásom 7,3L/100 Km
Aminek a 80%-a autópálya volt (tempomatos 110es és kb 100km 130as tempóval), egy kis pesti dugóval, a többi városi közlekedés.
Szerintem ez egy nem rossz érték egy Alfától, pláne egy ts-től.

Szombat-vasárnap lezajlott az első ecseri találkozó. Nem akarok kisregényt írni, egyszerűen jó volt. Jó volt a hely, a szervezés, a kaja :-), minden. Sanyi146 és NGC kitett magáért. Családias, könnyed, hangulatos egyszóval tökéletes tali volt. Jövőre is ott leszek, az tuti :-)
Érdekességek: egy jó kis kvízverseny, amit természetesen megnyertem :-D, egy Maserati Rita & Sanyi jóvoltából, a közelben lévő Ferihegy II. légiforgalma közelről, V6 TB túráztatás :-D, egy sziesztázós kép rólam :-DDD, és hazafelé átléptük a 144444 km-t.
Ezúton is köszönet a szervezőknek, jól sikerült a debütálás :-))
Pár kép a teljesség igénye nélkül:






Út közepén(!) keresztben(!) kátyú, kikerülni esélytelen, csattanás.
Csókoltatom a közútkezelőket.
Ja, és a kurva anyjukat!


Úgy határoztunk,hogy megkerüljük a Fertő tavat de mivel autóval nem sokat látnánk belőle,biciklivel pedig sokáig tartana,ezért úgy oldottuk meg,hogy Alfával is mentünk,meg nem is és biciklivel is mentünk,meg nem is :))
Kb. félútig elmentünk kocsival,nevezetesen Podersdorf nevű faluig(Pátfalu)
Ott pedig kivettük az Alfából a bicikliket és már tapostuk is a pedált.
70 km-t tekertünk és csodálatos tájakat láttunk és élmény volt a biciklizés,mert nem túlélő verseny volt,mint odahaza. Mindenfelé szőlőültetvények és biciklis pihenők.
Némi domb is akadt de onnan meg szép volt a kilátás :)
Ruszt csodaszép város és úgy éreztem megérdemlünk némi sört és ebédet.
Micsoda élet volt a főtéren. Még a gólyák is belekelepeltek a nagy nyüzsgésbe.
Fél hatra már a szálláson is voltunk,ahol is kellemesen elborozgattunk kicsinyt :))












No, ezt a blogot is elkezdem vezetni, van mit írni ide is:D Az egész úgy indult, h összetört a 45. Meghirdettem, 3 nap múlva elvitték. Ez volt június 13-án. A délután hátralevő része úgy telt, mintha levágták volna a lábam. Szóval elvitték a másikat, leültem a gép elé. Elképzelés nélkül kezdtem böngészni a használtautót. Kattintgattam, nézelődtem, végül az 55nél kötöttem ki. Egyszer csak megláttam ezt az autót, 250ért hirdették. Az árához képest, a képeken túl jól mutatott (a képek tükrözték a valós állapotot), de volt bennem egy kis félelem. Telefon, másnap megyünk Kalocsára autót nézni. Eljött a kedd délután, lementünk. Az eladó srác korrektnek tűnt a telefonban, a valóságban is viszonylag az volt. Azért csak viszonylag, mert a telefonban nem mondta el, h a motorhoz hozzá kell nyúlni, de a találkozáskor szinte ezzel indított. Hf tömítés csere lesz, ezért ennyi az ára. Nosza, próbakör, ami nagyon is meggyőzőre sikeredett. Az autó belseje nem zörög. A futómű rendben. A kuplung tavaly volt cserélve, az is ok. Még a motorban is van elég erő. Gyors gondolkodás, alku, 250 helyett 210ért az enyém. Ez volt du 4kor. A törzskönyvre várni kellet 2 órát, ezalatt az idő alatt szert tettem még 4 acélfelnire, Olaszcsődör barátom pedig nagyféket szervált:) Mindezt jóárasítva:D A hazaút gondtalanul lezajlott.
Első tapasztalatok: sokkal kulturáltabb, mint a 45, főleg mint a boxer. (Azzal se volt baj, de azt el kell ismerni, h egy elég nyers technika. Már a 33ban is az volt.) Csöndes, egy szempillantás alatt már gyorshajtok:D Kényelmes, tágas, kellemes. Nyugodt, komoly autó. Ami még szokatlan, h van segge:D (eddig csak 3 ajtós autóim voltak) és az, h hosszabb az eleje. Röviden ennyi, majd a vétel utáni zsongásról jön a következő tudósítás nemsokára. Először átírás, utána belenyúlunk a dolgok sűrűjébe:D Gréta névre hallgat:D
Újabb Alfa bővítette a gépparkunkat.
Vasárnap megnéztük, ma megvettük.
Köszönet Thomikának, hogy ennyire gondját viselte, és ilyen szép állapotban adta át nekünk.
Lassan egy hónapja hogy az előző bejegyzést írtam. Túl sokat valóban nem foglalkoztam azóta sem a vassal. Azaz egy picit mégis. Május utolsó hetén ugyanis munkahelyváltás miatt volt pár szabad napom, amikor is ugyan leginkább Vittorio barátomnak segítettem 2 műhellyel odébb költözni, de mivel ott is tárolom a gépet, hát egy picit foglalkoztunk vele is.
Mindenekelőtt sikerült rájönni Mester telefonon "ismeretlenül" nyújtott segítségével, amit ezúton is borzasztóan köszönök neki, hogyan kell beállítani a vezérlést pontosan, célszerszám nélkül, műszeres segítséggel.
Mivel a korábbi ellenőrzéskor tényleg nagyon felületes voltam, így fordulhatott elő hogy nem voltam igazán pontos, és újra kezdve az egészet, meg is találtuk a régi jelöléseket, a vez.tengely kerekeken, és bizony nincs a helyén a cucc. Az első hengerfej, asszem 0,5-1 foggal, bár mivel 3 hete volt, nem emlékszem pontosan. Tehát most be kell állítani rendesen a vezérlést és úgy nézni egy kompressziót. Egyébként előtte mértünk ismét 2 műszerrel is, de természetesen gyalázatos eredménye lett, viszont mérési hiba legalább kizárva.
Utána nagy nehezen sikerült a főtengely ékszíjtárcsát is leimádkozni a helyéről, egyúttal levettem a tartalék motorról is. Így egy picit jobban belátni a görgők közé, és bár valahonnan jön olaj, a szivárgás helyét nem látni egyértelműen. Magyarul nem bizonyosodtam meg 100%osan arról hogy a hidraulikus feszítő fosná a cuccot. Mindenesetre külföldi oldalakon olvastam hogy talán ki lehet váltani azt az egységet, ha úgy alakul akkor biztosan meg is teszem.
Na és ezóta csend és hullaszag lengi körül az autót, mert nem volt időm megint foglalkozni vele.
Most viszont úgy döntöttem hogy ideje rövidre zárni a történetet legalábbis addig ,hogy a helyén legyen a vezérlés és kompresszió ellenőrzés. Ha a vezérlés is a hibás mindenért, utána úgysem rakom össze, mert akkor az okára is rá kell jönni, és egyébként is ki kellene szedni a motort néhány dolog miatt, pl. fékszervodob csere, olajfolyás megtalálása, motortér kifújása, kábelezés revíziója, hidrotőke csere is kényelmesebb így, váltórudazat felújítás, egyebek.. Hosszú lesz ez az út, ha egyáltalán végig akarom járni. No meg egyúttal szétbontanám a tartalék motort is.
Viszont ha jó lesz a motor ismét, úgyis előbb meghirdetem más helyeken is, és meglátjuk.
Szerencsére ismét céges autó állt a házhoz, tehát sem erre, sem a másik "válság" autóra nincs már szükség igazán. Legjobb lenne mindkettőt pénzzé tenni, és beforgatni egy kis nepperkedésbe. Ezek a racionális érvek. Persze a szívem meg inkább nem engedné el az én kis Frankeisten-emet. :)
Unokatesóm Gábor bontásra ítélt Ford Escortjából nullforintos autórádió érkezett. Márkája Trevi, de inkább travi. Két irányú kazetta lejátszással, narancssárga háttérvilágítással. Rettenetesen ronda, elég elavult, viszont újszerű állapotú, és tökéletesen működik. Illetve most még bejön ez a kazettás biznisz, Anyámtól el is hoztam pár gyöngyszemet a gyerekkori gyüjteményemből.

