Blog
Tegnap megtettük együtt az első 1000. kilóméterünket :)
A balatoni kitérőm szerencsére rövidre sikerült.
Az Autó volt pécsen a szervízben. A váltót megjavították sajnos pontosan nem tudom mi volt a baj mert nem voltam itthon de valami műanyag dolog törött el.
Ablakmosóhoz vettem elosztót és visszafolyás gátló kütyüt mert sajnos eredetit nem sikerült szerezni. Be is szereltem. Nem volt valami künnyű de én élveztem mert imáok szerelni :)
De sajna a szerelő új hibát is észrevett. Ingadozott az alapjárat megkérdeztük mi lehet ez. Megnézte azt is kiderült, hogy a motor falsh levegőt kap. Azt most úgy oldotta meg, hogy körbetekerte valami ragasztóval ahol kaphatott még +levegőt. Idővel az is meg lesz csináltatva rendesen;)
De lényeg a lényeg nagyon jól megy az autó imádom, alig bírok kiszállni belőle:D

Kedves férfi olvasóimat szeretném felvidítani!
lambda-szonda csere értelmetlenül hangzott számomra, helyette a labda szóda kifejezést ajánlottam a fiúknak! Azóta sokat röhögnek ezen vagy rajtam.
Mentem 100 liter benzinnel 1300km-t. Gyorsan, nagyon gyorsan és lassan is.
Megadta magát a kuplung, verda szerelőnél áll, anyagra várva, mert ha ők szerzik, akkor nagyon drága.
---------------------
Erhard-tól megszereztem a szükséges alkatrészeket, Csütörtökön kész a verda!
--------------------
Kész lett a kocsi, nagyon puha a kuplung szinte szokatlan! 175000 Ft-om bánta ezt a műveletet, de miután újra beleülhettem a kocsiba, már el is felejtettem neki a dolgot!
Számlát elraktam, hátha egyszer eladom a kocsit.
Ma sikeresen lezajlott az első komolyabb szervíz.
Ződi Ervin szőregen elég jó munkát végzett, igaz fél napos munkát ígért és 2 napig kellett rá várni, de szimpatikus volt az ember.
"Amit meg lehet javítani azt nem kell kicserélni." Ez tetszik.
A következő munkálatokat végezte:
- Olajcsere /Castrol Edge Sport 10W60 4,3l/
- Váltó olaj töltés /0,2l Taf-X/
- Pollen, levegő, olajszűrő csere
- Munkadíj
- Gyertya tisztítás, beállítás
- Fojtószelep ház tisztítás
- Bal hátsó lengéscsillapító javítás /Itt elvileg csak kiugrott vmi amit helyretett/
- Kipufogó igazítás /ezt elengedte egy csavar, amit pótolt/
Ami még vár ránk:
- Jobb belső féltengely gumiharang csere /jövő hónap/ - cserélve 07.28.
- hátsó motortartó bak /sztem ez is jövő hónap/ - cserélve 07.28.
- 2 alsó lengőkar /majd ha már hallom hogy baj van/
- 2 szélső kormányösszekötő /ez is ráér még/
- vízpumpa /amíg nagy baj nincs, maradhat a gyári/
- 8 gyertya /ha elkezd rángatni vagy ha gond van vele/
Röviden, nincs semmi komoly baja, ezeket meg idővel megoldjuk. :)
Ami viszont zavar, hogy hidegindításnál /8 óra állás után/ elindul, de 1-2x le is fullad szinte azonnal. Szerelő ezt nem tapasztalta, engem viszont zavar.
Majd visszatérünk rá, legközelebb több napig ott hagyom, hogy tesztelgesse.
Pénteken készülgetve a következő nyílt napra, szöget ütött a fejembe a gondolat, hogy biza gumi kéne. A mostani gumik még kibírják ezt a szezont, ha nem látna többet pályát. De ez nem esélyes, így ha túlélnék a keddet, balesetveszélyes állapotba kerülnének. Aztán vehetnék új gumikat, amik megint csak nem bírnák sokáig. Úgyhogy hirtelen felindulásból körbenéztem az interneten és találtam is megfelelő használt slick gumit. Az eredmény egy kb 85%-os Pirelli RS5 száraz-aszfalt rallye gumi lett. A mintázata miatt kedvelt típus, mert könnyen növelhető a vízkiszorítása a barázdák meghosszabbításával, keveréke viszont sokkal keményebb, mint az intermediate vagy esőgumiké. Hátránya, hogy nem roadlegal, bár a mintázat miatt még kimagyarázható. Lényeg, hogy kell egy pótfelni mellé, mert macerás lesz mindig átgumizni ezt az egyet.
A mérete 200/625 R17, ami a 215ös utcai guminak felel meg.
Első versenygumis tapasztalatnak jó lesz.

Na megvolt egy Nyírkércs-Balatonboglár oda-vissza út. Főleg autópálya, Budapesten átvágva. A hungaroringi pihenőnél megálltam olajszintet ellenőrizni, félve húztam elő a nívópálcát... és csodák csodájára nem tapasztaltam olajfogyasztást, az út végén ismét megnéztem, kb 1cm-el ment lentebb. ott még kocsikáztunk az egy hét alatt kb 100km-t, aztán következett a hazaút, ezúttal Budapesten ellenőriztem, még akkor is megmaradt a szint, majd otthon, ahol ismét kb 1cm hiányzott belőle. Ez nem olyan drasztikus, mint az előző Pesti útnál. A szerelőm gyűrűzéssel ijesztget, de ezzel még kivárok. Ismét kezd besötétedni az olaj szine. Kb 8000Km után cserélni fogom, hagy tisztuljon a rendszer. 2 hét múlva megint megtesszük ezt a távolságot. Ez a nyár a teszti időszak :)
Egyébként a fogyasztással is meg vagyok elégedve, indulás előtt teletankoltam, ott rátöltöttem 10L-t, és éppen hazaértünk, amikor felvillant a benzin szintjelző lámpa. 910km-t mentem. Számításaim szerint 7L/100 Km, ami nem is rossz egy Ts-től.