Blog

>> SzervizAlfaBoy // Alfa 156 SW // 2011-06-23

Nagyon gyorsan belefutott akkora táv, hogy máris megint jöhetett egy olajcsere. Picit tovább gurultunk a kelleténél, de még nem volt vészes, az aktuális kilométerállás 149000. Természetesen a szokásos Selénia WR diesel ment bele, friss levegő és olajszűrővel. Ezen kívül belenéztünk az agyába és mivel két izzítógyertya hibát jelzett ezért azok is ki lettek cserélve egy kalap alatt :-)

 

Tegnap este cimborával megfigyeltük, hogy alapjáraton nem fut olyan szép egyenletesen a motor. Egy minimális játéka van a fordulatnak. Ő gázolajszűrő cserét javasolt. Remélem semmi komolyabb. :)
Költség még nincs, a vásárlás szinte lenullázta a számlám, de mihamarabb eszközölök egy szűröt :) Aztán repesztés...

 
>> EseményKrisz156 // Alfa 156 1,8 TS // 2011-05-28

Tavaly leégtem idén eláztam, de ismét egy nagyon jó élmény volt!

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2011-06-25

Ma lefényeztük a lökhárítóimat és a küszöb spoilereket. A hátsó lökhárítót a parkolóban valaki meghúzta, ezért kellett visszakapnia az eredeti állapotot. akkor viszont már az elsőt és a küszöb spoilereket is, hogy egyformák legyenek. Nem színre fújtuk, mert az autó eredeti, gyári állapotát szeretném megőrizni.

 

A generátorszíj a lehetőségekhez képest jó helyen mondta be az unalmast. Épp a belvárosban voltam és a barátnőmet vittem egyik kórházból a másikba. Beszálltunk és a kórház udvarán mikor elindultam fura hangra lettem figyelmes. Kigyulladt a töltés jelző és megszűnt a szervó. Olyan volt, mint ha ismét Wartburgot vezetnék.

Kiszálltam és a motorháztetőt felnyitva világossá vált a probléma. A generátorszíj hosszában elszakadt. Kivettem a szíjat és a rádiót, lámpát lekapcsolva azonnal Largékhoz vettem az irányt, akikkel közben már telefonon konzultáltam.

Mivel garanciális volt még a vezérlést, ezért olcsón megúsztam a javítást. Kiderült, hogy az egyik görgő csavarját (tőcsavart) rosszul tették vissza Kecskeméten, amikor még az előző tulajdonos vezérlést cseréltetett. E miatt a szíj kicsit félreállt és a görgő elnyírta. Szerencsére nem lett nagyobb baj, csak a csavart kellett kicserélni és a szíjat.

Ami viszont gond, hogy a pajzs, amibe a tőcsavart csavarják már nem teljesen alkalmas arra, hogy ezt a csavart tartsa. Mivel így bizonytalan, hogy meddig fut még rendben, ezért hamarosan pajzs cserére viszem vissza. Ez viszont már nem fér bele a garanciális javításba :(

Km: 89.936

>> Szervizgyml // Alfa Spider 2.0TS // 2011-06-04

136610 km-nél megvolt a második olajcsere. Selenia 20K for AR-t kapott. Csöri kicserélte a légszűrőt, olajszűrőt is. A váltó 4. ben néha kissé akadt, ezért kicseréltettem a váltó olajat is. Most kicsit könnyebben jár.

 

Észrevettem, hogy az autó alatt egy kis olajfolt van és amikor tekerem a kormányt, akkor nyikorgó hangot ad. Gondoltam ennek fele sem tréfa, irány Largék. Megnézték és kiderült, hogy a szervócsövet kell javítani, mert szivárgott a szervóolaj.

A javítás után ismét hang és folt nélkül szalad Brigi:)

Km: 88.354

>> SzervizGábor79 // Alfa 156 1.8 TS SW // 2011-06-24

~84.500km, olaj- és szűrőcsere. Kövezzetek meg, de most nem Selenia 10W40-et tettem bele, hanem szintetikus 5W40-et. Először elég csúnyácska volt a hangja, paráztam is, de mentem vele egy kört és sokkal szebb lett a hangja, mint volt olajcsere előtt. Még a fater (autószerelő, utálja az Alfa-t) is azt mondta, hogy ilyen egy szép benzines hangja. Szóval ez van... és ez lesz szerintem legközelebb is :-)

 

Kedden megállt kétszer az autó.Nem lehetett indítani,csak várakozás(hűlés) után.Ahogy elérte az üzemi hőfokot megállt.Természetesen a szerelőm szabin volt,így csütörtökig várnom kellett a hibakód olvasással.A hiba egyértelmű volt.Főtengely fordulatszám jeladó meghalt.Tegnap rendelt egyet ma meg is jött,és be is rakta.Teszt megvolt.Minden hibátlan,újra szaladunk.

Költség:jeladó+ csere=15000ft
Km:129840

 
>> SzervizPublic Enemy // Alfa 156 2.5 V6 24V Q2 // 2011-06-29

2011.06.20-án beépítésre került az autóba "Csöri" által az Alfa Romeo más modelljeiből már ismert és bevált "Q2" nevű gyári mechanikus differenciálmű.
A pozitív tapasztalatok már a közúton is érezhetőek, a versenypályán pedig súlyos másodpercekben mérhetőek!!