Blog
Nagyon gyorsan belefutott akkora táv, hogy máris megint jöhetett egy olajcsere. Picit tovább gurultunk a kelleténél, de még nem volt vészes, az aktuális kilométerállás 149000. Természetesen a szokásos Selénia WR diesel ment bele, friss levegő és olajszűrővel. Ezen kívül belenéztünk az agyába és mivel két izzítógyertya hibát jelzett ezért azok is ki lettek cserélve egy kalap alatt :-)
Tegnap este cimborával megfigyeltük, hogy alapjáraton nem fut olyan szép egyenletesen a motor. Egy minimális játéka van a fordulatnak. Ő gázolajszűrő cserét javasolt. Remélem semmi komolyabb. :)
Költség még nincs, a vásárlás szinte lenullázta a számlám, de mihamarabb eszközölök egy szűröt :) Aztán repesztés...

Ma lefényeztük a lökhárítóimat és a küszöb spoilereket. A hátsó lökhárítót a parkolóban valaki meghúzta, ezért kellett visszakapnia az eredeti állapotot. akkor viszont már az elsőt és a küszöb spoilereket is, hogy egyformák legyenek. Nem színre fújtuk, mert az autó eredeti, gyári állapotát szeretném megőrizni.












A generátorszíj a lehetőségekhez képest jó helyen mondta be az unalmast. Épp a belvárosban voltam és a barátnőmet vittem egyik kórházból a másikba. Beszálltunk és a kórház udvarán mikor elindultam fura hangra lettem figyelmes. Kigyulladt a töltés jelző és megszűnt a szervó. Olyan volt, mint ha ismét Wartburgot vezetnék.
Kiszálltam és a motorháztetőt felnyitva világossá vált a probléma. A generátorszíj hosszában elszakadt. Kivettem a szíjat és a rádiót, lámpát lekapcsolva azonnal Largékhoz vettem az irányt, akikkel közben már telefonon konzultáltam.
Mivel garanciális volt még a vezérlést, ezért olcsón megúsztam a javítást. Kiderült, hogy az egyik görgő csavarját (tőcsavart) rosszul tették vissza Kecskeméten, amikor még az előző tulajdonos vezérlést cseréltetett. E miatt a szíj kicsit félreállt és a görgő elnyírta. Szerencsére nem lett nagyobb baj, csak a csavart kellett kicserélni és a szíjat.
Ami viszont gond, hogy a pajzs, amibe a tőcsavart csavarják már nem teljesen alkalmas arra, hogy ezt a csavart tartsa. Mivel így bizonytalan, hogy meddig fut még rendben, ezért hamarosan pajzs cserére viszem vissza. Ez viszont már nem fér bele a garanciális javításba :(
Km: 89.936
136610 km-nél megvolt a második olajcsere. Selenia 20K for AR-t kapott. Csöri kicserélte a légszűrőt, olajszűrőt is. A váltó 4. ben néha kissé akadt, ezért kicseréltettem a váltó olajat is. Most kicsit könnyebben jár.
Észrevettem, hogy az autó alatt egy kis olajfolt van és amikor tekerem a kormányt, akkor nyikorgó hangot ad. Gondoltam ennek fele sem tréfa, irány Largék. Megnézték és kiderült, hogy a szervócsövet kell javítani, mert szivárgott a szervóolaj.
A javítás után ismét hang és folt nélkül szalad Brigi:)
Km: 88.354
~84.500km, olaj- és szűrőcsere. Kövezzetek meg, de most nem Selenia 10W40-et tettem bele, hanem szintetikus 5W40-et. Először elég csúnyácska volt a hangja, paráztam is, de mentem vele egy kört és sokkal szebb lett a hangja, mint volt olajcsere előtt. Még a fater (autószerelő, utálja az Alfa-t) is azt mondta, hogy ilyen egy szép benzines hangja. Szóval ez van... és ez lesz szerintem legközelebb is :-)
Kedden megállt kétszer az autó.Nem lehetett indítani,csak várakozás(hűlés) után.Ahogy elérte az üzemi hőfokot megállt.Természetesen a szerelőm szabin volt,így csütörtökig várnom kellett a hibakód olvasással.A hiba egyértelmű volt.Főtengely fordulatszám jeladó meghalt.Tegnap rendelt egyet ma meg is jött,és be is rakta.Teszt megvolt.Minden hibátlan,újra szaladunk.
Költség:jeladó+ csere=15000ft
Km:129840
