Blog
Régóta olvasom külföldi fórumokon, hogy ecu reset után jobb az autó, stb.
Hogy miért kell ecu resetet csinálni? Ha cserélsz szenzorokat (LMM, lambda szonda stb.) az ecu nem minden esetben érzékeli, hogy az X szenzor ki lett cserélve, és újra beírja a hibatárolóba. Illetve ha nem állandó hiba miatt gyullad fel a MILL lámpa.
Ma kedvet kaptam a dologhoz;
- akksi45 percre leköt
- akksi visszarakás utána 2 percig gyújtáson hagyni
- gyújtás levesz, utána motort beindítani
- 15 percig alapjáraton hagyni (gázt nem szabad adni)
- motort leállítani
- motort újra beindítani, és menni vele egy teszt kört
Nem tudom, mintha jobban menne az autó, de lehet, hogy csak érzetre. Én a sok MILL lámpa felvillanás miatt csináltam, majd meglátjuk, lesz-e eredménye :).
Januárban már 3. alkalommal mostam meg a drágaságot :) ma nagyon szépen süt a nap és már nagyon sós-sáros volt szegény. Az első sárvédő-peremnél sajnos eltűnt a festék, ezt javítom majd tavasszal.


2700 km tapasztalatával,hibátlan az autó,fogyasztás8.5!Boxertől nem is rossz...
Még nem volt ilyen alacsony fogyasztású Alfám...
:-D
Még csak néhányhetes nálam a kocsi és ne ég a csomagtérvilágítás. Noha mikor elhoztam a hereskedőtől már akkor sem égett.
Cegléden egy haverom havarja autóvillamosságis. A haverom elvitte hozzá. Fél óra múlva azzal hívott, hogy 10k lesz a hibafeltárás.
"Ez lehúzás!" mondtam. "Hozd vissza!" (Ha a 12 éves Fiatom vittem volna 1-2k lenne javítással együtt. De ha 159-ese van, fejjükmeg mi? Na engem aztán nem! Nem vagyok balek!)
Vittem egy gyerekkori haveromhoz még aznap este. A zárnyitónál va a gond. Egy kis forrasztás és kész is van. 1000 Ft-omba került, azt is borravalóként adtam, mert a srác semmit sem kért.
Sajnos a zárszerkezet rugója nem tökéletes, ezért nem húzza vissza rendesen azt a k*va pöcköt. Szóval ha akarom, hogy világítsanak a lámpák a csomagtérben, akkor az ujjammal kell a helyére lökni a szerkezetet. Végtére is nem is baj, így legalább csak akkor világít, ha tényleg szükséges.
Mivel az autókereskedő akkor sem mond igazat, amikor kérdez, ezért biztos ami biztos, bevizzem a nálam alig 1 hónapja lévő Alfámat a szolnoki Fiat szervízbe egy ellenőrzésre.
A computeres vizsgálat szerint a km-óra állás stimmel, nem volt túlpörgetve. Egy öreg szaki "manuálisan" is megnézte, megmozgatta a felfüggesztéseket stb. "nagyon egybe van ez a kocsi" mondta. Látszik, hogy jól karban volt tartva. A hosszbordás szíj láthatóan még új, a szervízinstrukciók szerint 110-ezernél cserélni kell. Cserélve is volt.
Kicsréltem a tompított izzóit kék végű emelt fényerejű H7-esre, most sokkal hidegeb lett a fénye és erősebb is.
A helyzetjelző LED-es izzót kapott. Sajnos nem can-bus -os, ezért a fedélzeti computer izzóhibát jelez, valamint a kocsi leállítása után késleltetve kapcsol le.
Később ki lesz cserélve can-bus -osra, csak legyünk túl a szimeringcserén
Ismét összegyűltünk, jó volt a játék. Tapasztaltaim egyre jobbak, szerintem jól is ment a dolog, de végül mégis csak a középmezőnyben végeztem.
Az egyik Eaton M45-ön nagyszervíz volt, melynek során a Front Rotor szimeringek cserélve lettek, csapággyal együtt. Szimering: Simrit 35mm x 20mm x 7mm B2PT
Az eredeti (Chicago Rawhide Part# 8522) szimeringek nem beszerezhetőek,ezért kerültek beépítésre a Simritek, melyekhez módosítani kellett a rotorokat és a szimering fészkeket is.
Barátom, CNC kapitány ezt is megoldotta.

mivel már kicsit untam kicsit a felniket amik fent voltak a 2 évig úgy döntöttem ha találok olyat ami tetszik akkor eladom az enyémeket és megveszem amit kinéztem! sikerült is találnom egyet itt amoren Hermész cartarsnal amiket ma el is hoztam tőle! a méret ugyan úgy 16" mint eddig csak már kellett a változás( de ti tudjátok hogy van ez)!
már nagyon várjuk a március végét hogy fent legyenek végre és ezeken gurulhassunk!

