Fórum >> Műszaki-szakmai topicok >> Szerelőműhely

berobbantam2021-05-18 19:59:52 // 55258
Megprobálok keríteni valakit aki ki tudja olvasni.Aztán jelentkezek.Addig is köszi
[k i z z o]2021-05-18 19:51:52 // 55257
Ki kellene olvasni a légzsákvezérlőt. Kapcsolós KKL kábel + MES. Olvasás után lehet látni mi indítja el a hibát. Ha van hibakódód, jelezd és lehet tovább menni.

2005 -ös rendszer, elektromos kontaktok már nem maiak.
berobbantam2021-05-18 19:44:32 // 55256
Sziasztok.
Az alany 2005-ös 156 berlina.Nem túl rég kapott egy másik ülés szettet.A légzsákokat átraktam a régiböl.Az akkusaru le volt véve közben.Nem is volt semmi gond.Pár napja elkezdte,hogy random mód menet közben kigyulladt a légzsák visszajelző.Volt hogy ujraindítás után aludt el,olyan is,hogy menet közben magátol.Most eljutottunk oda,hogy gyujtás után elalszik ahogy szokott,majd vissza kigyullad.Én kábeltörésre gondolok az ülésben.Ha kicserêlem a kábelt a hibát kell törölni?Ha igen ezt mi el tudom megoldani.Autó villamosságis nem nagyon van felénk.
Csabo222021-05-16 21:55:42 // 55255
Azt tudjátok esetleg, h Gt jtd-nél injektor csere esetén miért nem képes a MES-em átirni a kódokat? Azt irja, h ha sikertelen, akkor újból meg kell próbálni. de hiába próbálom, mindig a régi kód marad benne.
Kicseréltem mind a 4 inkjektort, nem indul a gép. sztem nem amiatt, h nincsenek a kódok átirva...
Csabo222021-05-16 21:52:10 // 55254
Világos. Régebbi MES-em van jelenleg, amiben nincs még ez a funkció
Köszi
forrasr2021-05-14 08:48:11 // 55253
Ezt Gt 1,8 ts-re néztem a MES-ben Bosch ABS 8 egységgel:
Nyerferdítés by google:
Ez az eljárás öblíti az ABS modul hidraulika vezetékeit. Végezze el az eljárást az ABS egység cseréje vagy a fékfolyadék cseréje után. Tartsa nyomva a fékpedált az egész eljárás alatt. A pedál először a padlóra süllyed, majd visszaemelkedik a tetejére.
Alapvetően az eljárás kinyitja az összes leeresztő szelepet, és mindkét akkumulátort fékfolyadékkal tölti fel a főhengerből, majd a hidraulikus szivattyúval visszaviszi az összes folyadékot a főhengerbe. Így a folyadék az összes belső ABS hidraulika vezetéken át kerül.
Az eljárás végrehajtása előtt ellenőrizze, hogy van-e elegendő fékfolyadék a tartályban, és lazítsa meg annak kupakját is.
Csabo222021-05-11 09:57:28 // 55252
Magyarul öblítés esetén a kocka esetleg koszos löttyét feldolgozza a tartályba?
147-156-gt abs rendszerére is érvényes ez?
Csabo222021-05-11 09:54:27 // 55251
2,5 fölötti érték esetén cserélni kell.
Vszeg a 243 végű injektor van benne ami ugyan tuning szempontjából jó, ám kevésbé masszív mint a 111 végű.
Nekem is 1,3 az egyes korrekciója, a többi 0 közeli. De csak egy enyhe csattogást hallok, más tünet nincs.
Mielőbb vizsgáld ki az okot.
bhudcser2021-05-10 22:36:26 // 55250
Mindenképpen megcsinálom a csati ellenőrzést.
Piritu - 1.000.0002021-05-10 22:26:15 // 55249
ellenben egy csati ellenőrzés nem kerül semmibe...
Piritu - 1.000.0002021-05-10 22:23:51 // 55248
A csere nem egyszerű, át is kell kódolni a comp-ba.
bhudcser2021-05-10 22:17:54 // 55247
Köszi szépen a válaszokat. Arra gondoltam, hogy felcserélem az 1-est egy másikkal és megnézem, hogy "átmegy-e" a hiba. Amúgy az a furcsa, hogy csak nagyon ritkán csinálja és akkor is rövid ideig.
WarbiRunner (Gyuri)2021-05-10 21:49:04 // 55246
Vagyis várj csak.. 159-ről van szó, tehát a vacak 'sárga' injektor csatlakozói vannak. Próbáld meg az érintkezőit szorosabbra hajlítani pl egy órás csavarhúzóval. Dugd vissza, és nézd meg újra a korrekciókat. Ha változott,akkor lehet hogy csak a csatik szivatnak.
Én lecseréltem régi fajta injektor csatlakozókra a 159-en, és megszűnt minden rángatós, kihagyós hiba. Ha viszont mégis az injektor, akkor mihamarabb cseréld, mielőtt más gondot okoz. Pl. a dpf-nek sem az igazi, ha pisil valamelyik porlasztó.
WarbiRunner (Gyuri)2021-05-10 21:43:58 // 55245
Egyes porlasztót cserélném, aztán újra megnézném. A 3.55 rengeteg.
Piritu - 1.000.0002021-05-10 21:26:46 // 55244
2 feletti érték nem túl jó :-(
bhudcser2021-05-10 20:38:43 // 55243
Sziasztok,
többször észervettem már, hogy ha nagyon meleg van (mint pl ma) akkor az autó (1.9jtdm 16v 150le) első indítása után az alapjárat ingadozik, picit dadog is. Néhány percig egyenetlenül jár és utána minden rendben.
AlfaOBD-vel megnéztem az injektorok korrekciós értékeit: c1 3.55, c2 -1.7, c3 -1.2, c4 -0.5
Mi lehet a gond? Normál használat mellett illetve ha hűvösebb van akkor semmi ilyet nem tapasztalok.
forrasr2021-05-10 10:13:46 // 55242
A 2 hidraulika kör leürítéséhez, illetve a fékkörök légtelenítéséhez kell valaki a légtelenítőhöz is. (írja is a MES-megjegyzésben, azt el sem szabad indítani a légtelenítők kinyitása nélkül))
A hidraulika egységben lévő folyadék átöblítéséhez nem kell kinyitni a légtelenítőket(tartályban kell legyen elég folyadék és le kell lazítani a kupakot), elindítod a funkciót pedált nyomod lefelé ás átmozgatja a folyadékot az abs egység tárolói és a főhenger között.
Csabo222021-05-08 23:06:52 // 55241
Nekem úgy rémlik, h kell 1 ember a légtelenitő csavarhoz is, illetve az sem mind1, h milyen erővel nyomod a pedált. egyedül sztem nem fog menni a dolog.
AlfaGT2021-05-08 17:28:42 // 55240
Mondjuk nekem Bosch ABS 8 rendszer van a kocsiban, nyomtam közben a pedált, várva a hatást, de nem történt semmi.
pettinke2021-05-08 17:18:42 // 55239
Lnézést, kaki a link, mégegyszer:
mostjó
AlfaGT2021-05-08 15:35:52 // 55237
Ma próbáltam beindítani az ABS szivattyút a MES segítségével , de nem történt semmi...?
Kiválasztottam a ,,hydraulic unit bleed” funkciót, végrehajtás, jelezte, hogy indul a procedúra, majd pár másodperc múlva írta, hogy ,,completed”, dehát nem történt semmi, a szivattyú meg se mozdult. Most nem tudom....
Csabo222021-05-06 21:40:18 // 55236
Működésre birod az abs rendszert. sztem ilyen esetben ő a benne levő folyadékot használja fel, szivattyúzza a fékvezetéken keresztül a kellő kerék fékéhez.
Miután a szmötyi elhagyta az abs egységet, a fékeken levő légtelenitő csavaron keresztül kinyered.
De sztem túl nagy jelentősége nincs ennek a kérdésnek. ha megfelelő állapotú a fékrendszer, az bőven elég.
Csabo222021-05-06 21:34:10 // 55235
Igen, ez alapján csináltam.
de nekem le kellett vennem az abs hidraulikus egységet, amiatt kellett légteleniteni.
AlfaGT2021-05-06 21:24:42 // 55234
Ha minden igaz, akkor ez lesz az: https://www.alfadriver.com/forum/index.php?/topic/3299-abs-bleed-using-multiecuscan/
Bilux2021-05-06 18:13:00 // 55233
GTA fórum link esetleg a módszerhez?
Piritu - 1.000.0002021-05-06 13:00:34 // 55232
Anélkül hogyan? (A 12 éves OFF-unk miatt kérdezem.)
Csabo222021-05-06 10:04:33 // 55231
Légteleniteni akkor kell ha le lett véve a kocka.
A régóta benne lévő koszos folyadékot ki lehet dolgozni belőle MES-sel meg anélkül is.
De sztem a 159 és a 147-156-gt rendszere más, mert nálam a lentebb említett módszer nem működött.
Ausztrál GTA fórum leírása alapján lett nekem jó.
forrasr2021-05-06 09:44:28 // 55230
A lentebb említett átöblítés és a Shadin blogjában látható körönkénti ABS légtelenítés nem ugyanaz a funkció.
Kristyon2021-05-06 07:48:04 // 55229
Igy legalább már világos, hogy hova lesz az olaj amit ürít magából a kocka :)
A MES leirásából ez nem derült ki...
Piritu - 1.000.0002021-05-05 21:49:49 // 55228
Shadin a blogjában leírta hogy hogyan megy a légtelenítés MES-sel: klatty
detox202021-05-05 18:27:18 // 55227
Szia köszi a választ. Hát én sem tudom. Mondom erdekes hogy csak hidegen. Aztán abbahagyja és kegetsz vele 5000 kmert is sincs semmi hang semmi.
Levee156SW2021-05-05 09:22:56 // 55226
Szia,
off autos tapasztalat alapjan ez mintha logosodo turbo-tengely,vagy szorulgato geometria lenne, de majd a nalam okosabbak megmondjak.
detox202021-05-05 06:36:05 // 55225
Sziasztok! 2.4 Jtd 159-esem van és az elmúlt időszakban valami indítás után mikor elkezded a motort pörgetni visít, vagy fütyül kinek hogy tetszik. Alapjáraton semmit nem hallasz, ha teszed az egyest elindulsz és felpörgeted a motort 1500-2100 rpm közé ott fütyül. De elég hamar abbahagyja, az első 1-2-3 váltásnál/pörgetésnél ez van aztán abbamarad. Ha tovább Pörgetem mikor elhallgat igazából még van is egy kis teljesítmény váltás érzet olyan mintha jobban megindulna a kocsi. Különben ha jár alapjáraton 2-3 percet a kocsi akkor egyáltalán nemis kezd el fütyülni indulás után sem. Valakinél hasonló??? Agr szelep nem rég volt cserélve meg szervócső is.

Köszi a segítséget.

Üdv mindenkinek
AlfaGT2021-05-04 21:50:02 // 55224
Köszi a választ, így a leírást olvasva nekem sem tűnik bonyolultnak a dolog, mindenképpen kipróbálom, mi történhet...?
AlfaGT2021-05-04 21:46:18 // 55223
A gumi csövek még nem voltak cserélve, de ennek a hibáját kizárnám, mert fékezés után szépen visszahúzódik a dugattyú, sőt annyira, hogy a féknyereg egy picit lötyög is a csúszkákon, bár ez is zavaró, mert rossz úton haladva ezt behallani. ahogy enyhén zörög.
Kristyon2021-05-04 12:01:47 // 55222
Akor a nálam említett dolog talán kilőhető, mert nálam a kézifék volt gyengébb az egyik oldalon.

A kolléga jól írja, hogy a gumi fékcsövek befelé megdagadása is okozhat érdekes dolgokat, amik kívülről nem is feltétlenül látszódnak...



Nem tudom, hogy a free verzió engedi-e, de nem tűnik annyira bonyolultnak az ABS kocka légtelenítése...
Gépi fordítás:
Ez az eljárás öblíti az ABS modul hidraulika vezetékeit. Végezze el az eljárást az ABS egység cseréje vagy a fékfolyadék cseréje után. Tartsa nyomva a fékpedált az egész eljárás alatt. A pedál először a padlóra süllyed, majd visszaemelkedik a tetejére.
Alapvetően az eljárás kinyitja az összes leeresztő szelepet, és mindkét akkumulátort fékfolyadékkal tölti meg a főhengerből, majd a hidraulikus szivattyúval visszaviszi az összes folyadékot a főhengerbe. Így a folyadék az összes belső ABS hidraulika vezetéken át kerül.
Az eljárás végrehajtása előtt ellenőrizze, hogy van-e elegendő fékfolyadék a tartályban, és lazítsa meg annak kupakját is.
Levee156SW2021-05-04 08:21:33 // 55221
Szia, engedi, de a cartars altal emlitett megjegyzes(hegyek) olyan fenyegetoen kuszak,hogy en nem mertem nekiallni (ez egy dolog,de jo nevu olaszauto szerviz sem , amibol sztem. meg lehet baj).
A gumi fekcsovek voltak-e cserelve? El tudnak ugy oregedni, hogy kivul meg nem repedeznek, de a belsejuk megdagad, es odafele meg csak engedik a nyomast,de vissza csak lassabban, vagy sehogy-bar ez a leirt jelenseget nem tudom,okozhatja-e.
AlfaGT2021-05-04 06:13:48 // 55220
A free verziós Multiecuscan is engedi ezt a funkciót, vagy szükség van a regisztrált változatra?
AlfaGT2021-05-04 06:10:18 // 55219
A kéziféknél jól működik, csak a rendes fékeknél.
Kristyon2021-05-04 00:26:12 // 55218
Hali, ezt a külömbséget sima fékezésnél produkálja, vagy a kéziféknél, vagy mind a kettőnél?

Ebben az esetben könnyen mozgott a munkahenger, csak mivel nem volt utánállítása a kéziféknek, ezért sokkal nagyobb utat kellett megtennie mint a másik oldali fékhengernek:
https://www.alfaamore.hu/tagok/kristyon/autok/7788/blog/38659

Egyébként van légtelenítés funkció a multiecuscan-ban a korrekciónál, érdemes elolvasni a megjegyzést is, mielőtt nekiállsz...
leopop32021-05-03 23:26:07 // 55217
Új videó 😁
Lefestettük a féknyergeit Bellának 🍀
Remélem tetszeni fog nektek!
Féknyereg festés
AlfaGT2021-05-03 21:55:44 // 55216
Szevasztok! Alfa Gt-ről van szó, a gond, hogy megbuktam a műszaki vizsgán a hátsó fékek miatt. A jobb hátsó nem produkált elegendő fékerőt a baloldalihoz képest a mért tartományban. Hozzáteszem, a tárcsák, szépen egyenletesen vannak ,,kopva” (tavaly cseréltem őket, betétekkel együtt), a dugattyúk szépen, könnyedén mozognak ki és befelé, a vezető csapok szintén jól működnek, mind a két oldalon könnyedén forognak a kerekek a fék felengedett állapotában, a fékfolyadékot rendszeresen cserélem kétévenként, satufékezéskor szépen tartja az irányt a kocsi, egyszóval minden ok, csak a mért adatok nem pászolnak. Próbáltam légteleníteni a rendszert, de nem vagyok benne biztos, hogy lett volna benne levegő. Ugyanúgy atzsírtalanítottam mindent, de látszatra nem volt a rendszeren semmi szennyeződés. Tanácstalan vagyok, még az ABS rendszerre gondolok, hogy esetleg ott lehet a bibi, mivelhogy a fékerő elosztás itt történik. A fékfolyadékot mindíg túlnyomásos légtelenítő palack segítségével cserélem, úgy ahogy az e-learn előírja. (Az e-learn szerint az ABS-t nem kell külön légteleníteni) Az én kocsimban sima ABS rendszer van, semmi ASR, vagy ESP.
A kérdésem az lenne, hogy a Multiecuscan rendelkezik-e ilyen szoftveres légtelenítés funkcióval, az ABS részére, és hogy ez hogy működik....? Esetleg valakinek valami ötlete....? Vagy tapasztalata e téren?
0Balazs2021-04-28 17:55:12 // 55215
Köszönöm a gyors reakciót! Szép estét :)
Kristyon2021-04-28 15:28:37 // 55214
Hali,
Még a 156-nál 1.9 JTD emlékeim szerint ugyan így 60-120e km volt a periódus, de mintha ott max 4 év használatot írtak volna.
Nem kell kivenni a motort, a helyén lehet szerelni :)
0Balazs2021-04-28 14:48:31 // 55213
Sziasztok, érdeklődni szeretnék, hogy Giulietta 2.0JTDm motornál mennyi a vezérlés csere periódus? Továbbá cserélhető a motor kiemelése nélkül?

Előre is köszönöm!
Kristyon2021-04-25 22:46:00 // 55212
Hali, a blogomat visszaolvasgatva, volt nálam is magas turbónyomás probléma. Elsőnek geo takarítás volt, de végül egy vákumcső csere oldotta meg a problémát... Elég rá egy kis hasadás, vagy csak annyi, hogy el legyen annyira gyengülve, hogy össze tudja szívni a vákum, és már jelentkezik is a gond. Ez utóbbi, meg szemrevételezéssel még csak nem is látszik.
Lusta772021-04-25 19:19:21 // 55211
Igen persze! Féktisztitóval! Aztán kapott minimál ws40 et! Szó szerint fényes volt! Szépen mozognak a lapátok! Nem tudok már mire gondolni ..
Lusta772021-04-25 19:17:39 // 55210
Helló! Igen! Tök új! A multi ecu scann megcsinálja az actuator tesztet! Szépen mozgatja a rudat!
Csabo222021-04-25 10:04:26 // 55209
Ha már másik turbót raktál fel a geot kitakaritottad?
Max fél órás művelet.

Ha ez megvolt, akkor a vákuum vezérléssel lehet a baj.
Kézi vákuum pumpával hamar le lehet ellenőrizni.
A hozzászólásokért az Alfa Amore készítői nem vállalnak felelősséget.

Jelentem a moderátornak