Blog

>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2012-01-22

Tetőre, előre pedig hiányzott nekem nagy és spot világítás, lett.

Ok, LED panelnek még kellene egy szép burkolat mert úgy esztétikusabb lenne + elég durván világít nem esik jól rápillantani magára a panelra.

 
>> Szervizjati159 // Alfa 159 2.4 JTDm // 2012-01-22

Nem rég regisztráltam, úgyhogy most gondoltam leírom az eddig történteket, hátha tudok segíteni másnak, mielőtt előbújna a "szar olasz autó" mítosza és megutálná a szép autóját! :-)

Az autót 2011. februárjában vettem 100.000km-rel az órájában, de minden arra utal hogy talán annyi is van benne. Innen induljunk. Eddig 52.000km-t tettem bele! Szóval szerintem használom rendesen...

Fogyasztásom:
Város: 10,5-12,5
Országút: 6,5-7,5
Vegyes: 8 l/100km

1. Hiba/Javítás
Úgy kezdődött, hogy egy márciusi reggelen (+10°C), mikor hidegen beindítottam az autót a beindulás után egyből kb. 15-20s-ig pattogott a motor, mintha azon küzdött volna az elektronika, hogy le ne álljon. 20s után semmi gond szépen tartotta az alapjáratot. Menet közben is voltak furcsaságok. Finom gázadással gyorsítva előbb utóbb (nálam 1800 1/min) elkezdett rángatni az autó. Kicsit nagyobb gázt adva abbahagyta és minden ment tovább. Kicsit fura volt, hogy ennyi pénzt kiadtam az autóért és rángat. Egyébként az volt az utolsó gondolatom, hogy a motorjával lesz valami, de nekem szinte csak azzal volt...
Felhívtam egy Brera tulajdonost, mert hasonlót csinált az ő motorja is. Ő azt mondta, hogy már eladta az autót és ő végig így használt (és állítása szerint mások is), mert sokba került volna a javítás, bár nem tudta megmondani, hogy mit kellene megcsinálni rajta, de azt tudta hogy valami gyári hibája van a motornak. Szuper!
Elvittem egy Kiskunmajsai diesel szerelőhöz. Először a Rail cső nyomás szenzorját cseréltük, nem kevés pénzért. Nem lett jobb, tehát van egy ilyen szenzorom ha valaki érdekel! :D
Feldugtuk a számítógépre és láttuk, hogy az 5 porlasztóból 2 nagyon rossz, 1 meg határeset. Ez azt jelenti, hogy terhelésen 2db +2-3 érték felett volt, 1db meg +1 környékén. Egyébként +1-nél még jó a porlasztó! Nem volt mit tenni kicseréltünk 2db-ot egyet meg, megpróbáltak beállítani. (Elárulom később azt is cserélni kellett!)
Sokba került, de most már megszűnt ez a hiba jelenség!
Akitől vettük a porlasztókat azt mondta, hogy 2007-es évjárattól lefele gyárilag rossz Bosch porlasztókat szereltek be a motorokba. Ez alátámasztandó, hogy tényleg más kódú porlasztókat kaptam, mondta is, hogy később majd mindet cserélni kell...
Egy kérdésem lenne az Alfa Romeo és főleg a Bosch felé! Hogy van az, hogy egy Audi PDTDI motoros tulaj bemegy a márka szervizbe és azt mondja, hogy cseréljék ki benne a siemens által gyártott porlasztót km-től függetlenül, akkor azonnal díj mentve kicserélik! Az Alfa, miért nem vert végig a Bosch hátán?
Folyt. köv.

 
>> SzervizHL_75 // Alfa 75 2.0 Twin Spark // 2012-01-22

Gyári 1sugaras szélvédőmosó nem volt meggyőző + egyik nem is működött. Fejlesztettem, unixtrade-nél vettem 2db 2 sugarast, cikkszám fotón.

 
>> Szervizmrknavi // Alfa 33 1.8 TD // 2012-01-21

Szülinapom is szereléssel telt:) Beleszakadt mind2 légtelenítő a hátsó munkahengerekbe, gondoltam kiszed fúr menet. Már a kiszedés is macerás volt reszelni kellet hozzá 10-es crovát h. hozzáférjünk. Kiszedtük(nehezen) jött a fúrás metszés persze nem lett jó:D csereszavatos mind2. A másikkal nem szenvedtem jólvan az csövön is lehet légteleníteni! Ami meg rossz lett teflon szalag valami bika fémragasztó(ez átmeneti csak saját felelőgre mindenki) és ennyi folyt köv. 2 légtelenítés közt bekerült a mélyláda is:)

 
>> EgyébEdyboy // Alfa 155 1.7TS 8V // 2012-01-22

Miután elfogyott a karácsonyi bejgli és meguntuk az ünnepi punnyadást jól esett Alfázni egyet a Népfürdő uccáig,majd visszafelé nagy örömmel kirándultunk egyet a pilisszentkereszti Dera-szurdokban :))

>> EseménySzilárd // Alfa Spider / GTV 2.0 T.SPARK 16V // 2012-01-16

Sajnos utolért a balszerencse.
Összetört a GTV!:(((
Igaz nem a saját hibámból,de nem boldogít!
Egy török kamionról leszakadó gumiabroncson hajtottam keresztül kb. 100km/h-val.
Rendőrségi ügy van belőle.
Egyenlőre még kárfelvétel sem volt.
Fotókat majd csatolok!
Egyenlőre fogalmam sincs,hogy mikor lesz belőle újra üzemképes autó,ha egyáltalán lesz belőle...
Megvolt a kárfelvétel!
Sajnos GTK-lett az autó.
Egyenlőre még nem ismerem a pontos számokat,hogy mennyi a roncsérték és mennyi pénzt várhatok majd a biztosítótól.

ELADÓ AZ AUTÓ!!!!!
Óraállás: 87048km

 
>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-01-21

Elkészültek a szoknyák (váltó-, és kézifékszoknya). A kormány is hamarosan elkészül. Arról még nincs képem.
14.000 Ft a három együtt.

Lassan minden összeáll, a nagyszerviz korrekt elvégzéséhez.
Megvannak az olajak, folyadékok, szűrők, szíjak, görgők, tömítések, vízpumpa és a klímatisztító is.
Köszi Erhard!
Már csak desztillált víz kell és a turbó csőre egy állítható bilincs.
A képek magukért beszélnek!
Hát nem gyönyörű...?!
Remélem tartós és sokáig hibamentes lesz minden!

A történet a következő. Első csomagtér takarításkor kivillant előttem a kérdőjel, hogy hogyan tudnám takarékossági célból, időlegesen - a szöszölés idejére - lekapcsolni a 3 db 10W-os izzót. Nos, hogy-hogy, hogy nem, a puszta rágondolástól sikerült olyannyira likvidálnom a fényeket a csomagtérből, hogy úgy tűnt, azok az örök vadászmezőkre távoztak. Hosszas keresgélés után és Pityukoma és szosza tanácsaival felvértezve, szétszedtem a hátsó traktust. Ekkor tapasztaltam, hogy nem én voltam az első. Az előttem levő indítékára nem jöttem rá, de van rá esély, hogy ténykedése, visszavezethető a fényár eltűnésére. Munkája is hagyott kívánnivalót maga után:
1. A csavartakarók környéki karcok.
2. 2 db kárpit rögzítő csavar elhagyása, azok hlf.-re cserélése. (Az egyiket már korábban megtaláltam a pótkerék alatt)
3. 1 db rögzítő patent eltörése, és 1 db patent bölcső (műanyag takarólemezen) eltörése (1. kép).
4. A csomagtér ajtó belső fényezésének összekarcolása.
Mentségére szolgáljon, hogy egyet én is eltörtem. A takaró műanyag leszedése rémálom. Egy bazi nagy vicc!!! Nem értem, hogy 2006-ban, miért kell, ilyen p.csa, szar műanyagpatentokat használni? Ráadásul olyan szoros illesztéssel, ami lehetetlenné tesz azok szétszedését a patent bölcső, műnyag takarólemez törése nélkül?! Vagy törne bele csak a patent, azt egyszerűbb cserélni. Vihetem a műanyaghegesztőmhöz! Remélem meg tudja csinálni!
Szóval, világítás! A világítást egy mikrokapcsoló kapcsolja és kapaszkodjatok meg, a kapcsoló a csomagtér zárban van. Ez önmagában is hülyeség, de az már egyenesen katasztrofális, hogy a záron lévő műanyag takaró lemez oldhatatlan módon hozzá van szegecselve a zárhoz. (Az ePer is egy egységként kezeli) Kedves olasz mérnök urak! Miért nem gondolnak a javíthatóságra? Vagy, ha tönkremegy a kapcsoló mindenki vegyen meg kompletten, egy egész zárszerkezetet (2. kép)???
Meg kell itt jegyezni, hogy van egy másik mikrokapcsoló is, mely a computernek adja a jelet, hogy az ötödik ajtó nyitva van. Ez a kapcsoló a műanyag burkolat megbontása nélkül cserélhető! Érthetetlen, miért csak az??? Hozzáteszem, mindkét kapcsolót a zár nyelve működteti.
Egy zár kompletten a Tatáról 5.000,-Ft + 1.500,-Ft szállítás lett volna. Viszont ez sértette volna elveim (és pénztárcám :))...
Nem maradt más, mint a szegecsek lefúrása (4. kép).
A meghibásodás okára nem jöttem rá. A kábelek feszültek, és meg is voltak törve rendesen (szakadva nem). A mikrokapcsoló lemezecskéi épek, éppen csak egy kis elszíneződés volt felszínükön.
Korábban, ha a műanyaglemezt egy késsel (3. kép) megfeszítettem, világított.
Mindkét mikrokapcsoló egyforma, paramétereiket tekintve 1A, 125VAC. Az ajtó nyitást érzékelőn egy picit hosszabb a működtető lemez. (5. kép)
Egy helyi üzletben vásároltam 2 db noname kapcsolót 400 HUF-ért, melyek a berakás után azonnal elköszöntek. A nyelv nyílásakor rájuk mért ütés következtében, letörött a müködtető lemezt. A forgási pontján elpattant a műnyag ház. A második tönkremenetelekor elborította a vér az agyamat.
Másnap mikor Erhard-nál jártam, beugrottam a fehérvári ec bázisba és szert tettem 2 db 3A-es 1,47N-os D2F-L (12. kép) típusú Omron mikrokapcsolóra (7. kép). (Ár: 800,-HUF) A kapcsoló egycsapásra megoldott minden problémát.
A biztonság kedvéért az átvezetéseknél nem spóroltam a zsugorcsővel. (6. kép)
A szegecs fejét (8. kép) CO hegesztéssel rögzítettük (9. kép), törekedve a minimális hőbevitelre. A hegesztés után következett a varrat és környékének tisztítása, maszkolása és zsírtalanítása, majd festése, korróziógátló festékkel (10. kép).
A raktérben pedig lőn világosság (11. kép).
Köszönök mindent, mindenkinek.
Ja, és a lámpák ~5 perc világítás után maguktól kikapcsolnak. :)
Pityukoma! Az ablaktörlő tömítésnél nem találtam szivárgásra utaló nyomokat, így azt nem szedtem szét!

>> Szervizykcky // Alfa 155 1.8 Twin Spark 8v // 2012-01-19

Marklar bácsitól beszerzésre kerültek a javításhoz szükséges darabok, plusz egy kis tuning, extra.

- első lökős
- anyós oldali sárvédőlemez
- immáron színre fújt küszöbtoldatok
- ködlámpák, amik eddig nem voltak a kocsiban
- gyári dísztárcsák a téli kerékre amik szintén hiányoztak
- plusz két gyújtástrafó, ha már nyáron Montenegroban szivattak egy kicsit

Mindezért adtam 25.000,-t