Blog

>> EgyébTrombozis // Alfa 156 1.6 // 2012-01-30

Beütemeztem pár hónapra (majd folytatom) a teendőket.
február: olaj és gyertya csere, szélvédő csere
március: autó fólia, rendszám csere, műszaki (lehet előrébb hozom, majd kiderül)?
április: első lámpa, első hátsó fék cseréje
május: vezérlés csere (ezt még ellenőrizni fogom, lehet hamarabb meg kell ejteni)
június: ülésfűtés ellenőrzése javítása, kárpit gyógyítása

...folytatom hamarosan

>> AutóápolásTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2012-01-30

Kihasználva a szikrázó napsütést és a +1 fokot, gyorsan lecsutakolta a fater a gépet, ráfért...

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2012-01-30

Régóta nehezen indult, indítás után hőmérséklettől mondhatni függetlenül kéken kormolt kb 1 percig, furcsán rázkódott az autó, és időnként már be indulni sem volt kedve, sőt menet közben is elment az ereje.
Mind kiderült az EGR szelep volt fullra elkoszolódva. Szétszedtük és kb 1 evőkanálnyi korom jött ki belőle, majd hideg zsíroldóval befújtuk, megmozgattuk és még ezután is hihetetlen mennyiségű kosz jött ki belőle!
Majd mivel az EGR a szívócső közelében van, így felfedeztünk egy kb 3 cm-es repedést is, amit gyorsan orvosoltunk, egy másik csővel.

Összeraktuk, elvittük egy közeli szervizeshez, aki gépre tette és kitörölt 3 hibakódot, ami a levegőszűrő cső repedése miatti fals levegő szívása miatt keletkezhetett.

km: 134150

 
>> Tuning és extraR!ch // Alfa 156 1.9 JTD // 2012-01-30

Első lengőkarok 2x16.000 Ft. és 2x 9.100 Ft.
Kormány gömbfej 2db 5.000 Ft.
Stabilizátor kar(előre) 2db 5.000 Ft.
Stabilizátor szilent (első) 2db 5000Ft
Toronycsapágy 2db 9.400 Ft.
4 gátló 4 rugó 40.000 Ft
Stabilizátor kar (hátra)2db 10.000 Ft.

 
>> EseményMYSKHA // Alfa 156 1.6 Ts // 2012-01-30

Megkaptam a banktól amire 6 éve vártam! :D Törzskönyv és eme mondóka:
A kölcsönszerződésben vállalt kötelezettségeinek eleget tett!!!
:-)

6éve Január 4edikén a szülinapomon elmentem megnézni egy ezüst szinű 156 ost.Üllői útra...Ponnt előlem vitték el a kereskedésből tehát lehet valaki itt rakoncátlankodik vele.. De volt ott ám egy Rosso is.Újjabb,szebb,kevesebb km.cirka 500al többért..Ponnt mellette áltam a kereskedös fazonnal mikor közölte ,hogy megdobbantották amit kinéztem de itt egy másik..És akkor AMORE! :D
82.000km-el vettem most tartok 150.000 km-nél..
IMÁDOM! IMÁDOM! IMÁDOM!

 
>> EgyébLongman // Alfa 155 GTA :)) // 2012-01-28

Elbúcsúztunk! Kasznija Eatis155 csodaszép autóját fogja "kiszolgálni", motorja egy Giuliettájé lesz!

 
>> Szervizaranytl // Alfa 156 1.6TS Sedan Distinctive // 2012-01-28

Közeleg a műszaki vizsga, ezért elvittem az autót átvizsgálásra, hogy ne érjen meglepetés. A kézifék eltérése a határon kívül esett (32%), amit sejtettem is, mert a bal oldali bowden "rövidebb" volt a jobb oldalinál és a kar nem állt alaphelyzetbe kiengedéskor. Cserélni kell mindkettőt.
A jobb első lengéscsillapító elsőre nem felelt meg, másodjára viszont igen, azzal nem lesz gond. Ennek örülök.

Szóval szombaton száraz idő volt és napsütés, nekifogtam a cserének.
A ház előtt van egy folyóka az út szélén (30-as övezet). Föléálltam az autóval plusz a hátsó kerekek alá tettem két 7cm-es fatéglát, így kényelmesen alá tudtam feküdni.
Kéziféket behúztam, majd a féknyergeken lévő kar ütközőjére ráhúztam egy-egy dugókulcs bitet (19-es és 23-as, a különbség miatt) ami pont befért a kar és az ütközője közé. Ezután kiengedtem a kart és lazítottam a bowdenen, amennyit csak lehetett. Így könnyen ki tudtam akasztani a bowdeneket, csak egy 10-es kulcs kellett az egy-egy rögzítő fül oldásához és mehetett fel az új bowden.
Beállítás után szemmel láthatóan egyformán mozog a két kar, szerintem nem lesz gond a műszakin.

Most, hogy nem raktuk vissza szombaton a motorvédő műanyagot - tekintve, hogy szerdán bal féltengely szimeringcsere - így kihasználtam az alkalmat és átvittem Zsolti komámhoz vasat Ceglédre egy motormosásra. Eredmény: enni lehet róla.
Szerdáig kiderül, hogy mennyire szivároga váltóolaj a szimeringnél, és hogy van-e egy másik szivárgás a turbó környékén (kissé olajsáros volt mosás előtt).
Költségem nincs. Zsolti nem csak egy haver, ő egy igazán jó barát.

 
>> Szervizmaarcsab // Alfa GT 1.9 JTD 16V Distinctive // 2012-01-29

Mivel a kuplungom már nagyon nehezen járt, illetve fent fogott, ezért az is megérett cserére. 2011. októberben kapott egy új kuplung szettet, váltóolajat. Sajnos nem volt olcsó, de legalább nem kell gyúrni járni, hogy ki tudjam nyomni a kuplungot :)
Sajnos a szervízben jözben kapott egy-két karcot a fényezés, de szerencsére sikerült kipolíroztatnom (akciósan az egész autót). A karcok teljesen eltüntek :)

 
>> Szervizmaarcsab // Alfa GT 1.9 JTD 16V Distinctive // 2012-01-29

2011. szeptemberében eljött az ideje, hogy az autó levizsgázzon. Viszonylag fájdalom mentesen sikerült megúszni, két első felső lengőkart kellett cserélni az autón, valamint megkapta a kötelező olajcserét és szűrő cseréket.