Blog
A hétvégén megtettem az első lépéseket a "Nagyvad" rendbehozatalára vonatkozólag, lekerült a komplett kipufogórendszer, a katalizátor szép tiszta, átlátni a szerkezeten, nincs összeesve, a cső teljesen ép, kívülről kis felületi rozsda lepi, ami persze nem maradhat így, majd némi pucolás után jófajta horganysprayel kezelem,középdob rozsdamentes, vélhetően belül sem lehet gond vele, egyik tartófület a csőre vissza kell hegeszteni, mert megadta magát. Hátsó dob Sebring rozsdamentes két véggel rendelkező dob, kis fényesítés után mehet vissza szintén a helyére. Kézifékbowdeneket alulról lebontottam, és sikerült detektálni, hol tűnik el a fékfolyadék, az egyik hátra menő cső a tank előtt kirohadt. Alul a bódé 10 év jófajta osztrák sózás ellenére elég jó állapotban van, néhány pontszerű korróziós hely van, de némi tisztítás passziválás után kap egy friss "rücsi" réteget, és továbbra is jól bírja majd a strapát. Elöl lebontásra került a cooler,rezonátorok, légszűrőház. Kellemes meglepetés volt a gyári alfa romeos olajszűrő. Turbó tengelye minimális játékot mutat, lapátok épek, házba nem ér bele. Cooler kimosás után megy vissza. Hűtők lamellái épek, és gyári minden a motortérben. Némi olajszivárgás van a coolercsöveknél, és a motor vezérlés felöli oldalán, nem vészes, egyelőre nem nyúlok hozzá. Első tengelyen lévő fényszóró állító motor fülei töröttek, gyorskötőző gátolta, hogy ne lógjon, persze a szintet így sem állította jól, majd némi kézimunkával készítek hozzá tartót,mert az állítást kézzel hajtva a karját elvégzi. A hátsót még nem sikerült tesztelni. Folytatása következik....




km: 82617
Megérett egy kuplung csere :(
A fájdalmas szerviz ma letudva!
kuplung szerkezet, tárcsa, kinyomó csapágy 107e HUF
munkadíj 55e HUF
Végre volt időm szerelni és az időjárás is "jó" volt hozzá. Már nagyon ideje volt, mert az utóbbi időben nehézkes volt az egyes és rükvercbe is csak álló motornál tudtam betenni. Már egyszer megpróbáltam, de meg se mozdult. Nagyon nem akartam vele szenvedni, mert ha vmi gubanc lett volna és másnapra húzódik, akkor mehettem volna busszal dolgozni és időm se lett volna befejezni. Na meg a WD40 is elfogyott:) Újabb adag WD40-el már sikerült megmozdítani és nagyobb szenvedés árán ki is jött. Persze azért a vége se ment egyszerűen, mert elnyalódott a légtelenítőcsavar. Na, de ezért áll 3 donor sprint az udvarban:) Szerencsére amire ma szükségem, az mind egyezik a 145-ével. Így a költségem is 0ft:)
És az eredmény?:
-puha kuplung (pedig volt lábedzés rendesen)
-erőlködés nélküli váltás
Január 31-ig érvényes a 2011-es kártya, de mától megint egy évig állhatok az utcában.
Sikeresen átmentünk a műszakin, megkaptam az új szélvédőmatricám, ami ezt igazolja. Újabb 1 év biztosítás kipipálva
+ szélvédőbiztosítás
+ utasok biztosítása
költséget nem írok...ami tetszett, az a műszakiztató fickó megjegyzése, miszerint "ennek akocsinak még új illata van" :) magamban azért jót nevettem ezen. ugyanakkor jól is esett :)
km állás: 151.886
Tegnap este keresztanyáméktól hoztunk egy 1 éves 74 Ah-s 640A indítóáramú Banner Starting Bull akkumulátort. Egész éjszaka töltöttük, mivel ők hónapokig tárolták. Reggel pöccröff :) A melós DAF-ból kivettük a másik akkumulátort, ami szintén 74 Ah-s, viszont indítóárama 680A ez egy Varta GTV3 típusú akkumulátor, lehet ez kerül bele véglegesen, vagy ha menthető a régi, akkor az kerül vissza, ami egy ProForce Green Line 54 Ah 510A +15%
Ez a hiba úgy november közepén 140.000 km körül kezdődött.
Vittem haza az egyik dolgozónkat Kisszállásra és találkoztam egy keménykedős VW Passattal. Ennek az lett a vége, hogy nem bírtam megelőzni és nem is ment úgy mint ahogy szokott, az autón, meg észrevettem finom ritmikus rángatást. Hát majdnem belevágtam az alfát az árokba a 200 lóerős JTD motorral együtt! Égtem is a dolgozónk előtt, hogy a főnök fia milyen eco mobil autót vett! :-D
Eltelt 1 hét és észrevettem, hogy nem akármiért hagyott ott a német nép autója.
Nagyobb terhelésen vagy padlógázon végképp, a turbónyomás 0,5-0,6bar-t esett, majd feltöltött ismét 1,5-re majd ismét leesett és ezt folytatta másodpercenként 2szer. Természetesen a rángatás nem akármiért volt! Volt erő, nincs erő...
Első költség!
Számítógépre felraktuk. Nincs elég Rail nyomás. Tuti gázolaj szűrő! Szűrő ára 24 ezer biztos át is vágtak. Beszerelni 2 perc. Mindegy is... nem lett jó!
Nem baj akkor biztos nem nyom eleget a tanknál a szivattyú! Nem jött be: 4Bar Tökéletes!
Akkor tuti légtömegmérő lesz! Nem jó infót küld a beszívott levegőről és az elektronika mindig korrigálja a mért és az elvárt értéket és azért rángat. Gyári Bosch légtömegmérő: 70ezer! Mondanom se kell, nem jött be!
Akkor megmutatjuk egy autóvezérlős zseninek! Szerinte az egyik -a már előzőleg említett javított- porlasztó, olyan rossz, hogy terhelésen a gázolaj folyékonyan átesik és nem porlad! :D Hülyeség! Nem vitatkozom. Na mindegy... nem lehet, hogy a kocsi így maradjon. Jöhet egy vatta új Bosch porlasztó! Sok ezer!
Még mindig rossz....
A történtek után úgy döntöttem pénz most már nem számít! Irány a Halasi Fiat szerviz! Majd gyakorlatoznak rajta... :) és bejött! 2 nap alatt meg lett a hiba forrása!
A szívósorban van egy pillangó szelep és azt egy elektronikus motor hajtja. E kettő közti mechanizmus szét ment, mert tiszta trutyi volt a szívósor! 2,4 JTD Betegség...
Új szívósor még több pénz...., de legalább most már jó!
Tanulság megint csak:
Nem a márkaszerviz óradíja volt drága, hanem a sok felelősségtől mentes találgatás!
Tökéletes a motorja! Remélem ez sokáig így is marad! :-D
Meg kell említenem a Fiat szervizet (bár nem tudom, hogy szabad e), mert hálás vagyok, hogy megjavították és szerintem baráti áron is dolgoznak! Ezek után csak ajánlani tudom! Ezt a hibát szerintem nem Fiattal foglalkozó szerelő nagyon sokára tudta volna megoldani (Vagy soha"Használd így: Alfa")!
A könnyítés része:
- hátsó és első ülések (meglepően tágas autó a GTV)
- küszöb-borítás
- hangszórórácsok (az milyen gagyi!)
- sebváltógomb
- az egykori mélynyomó kábele
- csomagtér-burkolatok
Félretéve a viccet: belülről is úgy néz ki, hogy sehol sem volt törve, minden eredeti és rozsdamentes. Mit szóltok a bal1-hez, hogyan és kivel lehetne megcsináltatni?








az autónak nem tetszik a hó, ma már másodszor merült le teljesen az akkumulátor (ez volt délelőtt)
Nos, annyira megártott a hideg az akkumulátornak, hogy ma 3x kellett bikázni, és este, mikor beálltam a garázsban kb. 5 perces állás után már nem tudtam beindítani. A bikázás ideje kb másfél perc. Hozzá NEM értőként olyan, mintha az indítóáram eltűnt volna, sejtelmem sincs mi történhetett vele. Rokonoktól kaptam egy 1 éves Banner márkájú 74 Ah-s 640A indítóáramú akkumulátort, holnap reggel azzal próbálom majd indítani. Remélem "csak" ennyi a baj és nem történt valami más a kocsival. Tegnap este még teljesen megszokott módon, semmi előjel nélkül működött az autó, s ma reggel nem akart már gyúlni.