Blog
Willynek köszönhetően jelentős kedvezménnyel sikerült hozzájutni Car Sport féktárcsákhoz, valamint Jurid betétekhez hátulra. Előre nem vettem betéteket, mert azok már vannak a Brembo nyereghez. Ha minden jól megy, akkor jövő hónapban beépítésre kerül minden.

Olaj (Selenia 20K), olajszörő,levegőszürő,pollenszürő csere 179000-nél.
A cuccot Ofi-tól szereztem be kedvező áron :)
Szeptemberben cseréltettem az összes szíjat , vezető- ,feszítőgörgöket....valamelyik elkezdett fütyülni rendesen, nem vagyok vidám...
A jobb elején egy ideje csattogott valami és itt Hollandiában ahol a fekvőrendőr fekfőrendőrt ér , plusz a belvárosi utak macskakövesek ... hát idegtépő. Vettem egy toronycsapágyat és elmentem egy török szerelőhöz akit egy itteni magyar ajánlott.
A szerelő kipróbálta és azt mondta nem toronycsapágy hanem lengőkar, de még ma megcsinálja 165 euro-ért , mindenestöl. "Nagyon boldog" voltam :( , de mit volt mit tenni belementem.2-3 óra mulva hívott, hogy kész , átnyujtottam a 165 euro-t , erre Ő visszaadott 150-et és mondta adjak még egy 5-öst...
Kiderült, hogy a kuplungcserénél nem húzták meg rendesen a csavarokat és két csavar ki volt lazulva (egyiket már cserélni is kellett) !
Mostmár zajmentesen siklik a futómű :) , és jó tudni, hogy vannak jó emberek.
A bal hátsót még 2011 novemberében kicseréltettem.
A jobb hátsót mult héten cseréltem ki én :).
Úgyanis mikor le lett cserélve a bal hátsó , azonnal hallatszott hogy a jobbnak is van pici hangja már, csak azt eddig elnyomta a bal oldali. Mostanra eléggé kezdett helikopteresedni a filing :) ezért a beavatkozás nem tűrt halasztást !
A költség mindkét csapágyra és egy szerelési díjra értendő (nem drágák itt az alkatrészek)
Ma sikeres vizsgát tett a verda, köszönöm Mattyancsnak a segítséget MEGINT. Majd úgyis hívom megint ha KELL VALAMI. :P :)
Történt mostanában azért más is. "Új" felnik ( ez már a harmadik variáció közös történetünk alatt, fotók mellékelve ) és gumik ( defekttűrő Bridgestone Potenza ) kerültek fel, a belső térben cserélve lettek a levegőbeömlők, ICS tekerőgomb ( végre használhatóra ), és az első fékbetétek is.
Az autó valamiért úgy gondolta, hogy megunta a bal oldali első lámpa alatti króm díszlécet, és elhagyta azt. Ez a hisztije SEM érdekel, Grando-nak hála ( gigathx.! ) már pótlásra is került. Nem kis segítség volt ez tőle, mert csak lámpával együtt szokás árusítani ilyet. Jobb idő esetén fel is kerül a helyére (ragasztás).
Jobbos féltengely külső gumiharang megint elfosta magát, immár azt hiszem harmadszorra. Cseréltük. Elképzelésem nincs, hogyan lehetne megóvni...



Tegnap nem indult, töltőre került, de a rajta lévő 2004/11 számok arra utaltak, hogy ne legyenek nagy reményeim. Az is hatalmas dolog, hogy 7 azaz HÉT évet (és kb 120.00 km-t) kibírt...
Banner volt az elődje, így az került bele most is.
Nem tudom, hogy ez majd kibír-e 7 évet...
Mivel több hete szenvedek az akksival és ma már egyáltalán nem tudtam elindulni, beszereztem egy új 70Ah Exide akkumulátort, remélem egy darabig ezzel sem kell foglalkozni :)
Páratok már keresett meg az elmúlt időben érdeklődő üzenettel a gázrendszerem felől.
Nálunk a családban már 40 (!) éve folyamatossan van gázüzemű autó. Eddig egyikkel sem volt komolyabb gond ebből adódólag. Jelenleg az enyémben van szekvenciális gázrendszer, ugyanolyan, mint a csatolt sematikus fotón. Maga az üzem a következőképpen néz ki:
Gyujtáskor benzinüzemen gyullad a kocsi, majd egy bizonyos üzemhőfok (nálam kb 50-55fok) elérése után automatikusan vált gázüzemre. Teljesen különálló injektorjai vannak, amelyek a szívócsőbe porlasszák a gázt.
Nemtudom, én nem vettenm észre komolyabb telejesítmény veszteséget, szinte nulla. Talán a végsebességben van 5-10km/h eltérés, de ennyit belehet áldozni a költséghatékonyság oltárán :)
Maga a gáztartály telítettségéről egy, a középboxban elhelyzett kis méretű ledes egység ad visszajelzést (2. kép). Ugyanezen az egységen látni az épp akítv rendszert (benzin/gáz).
Nálam a gáz töltőnyílása szépen bevan építve a benzintöltő mellé, így annak fedele szépen letakraja, kívülről tehát csak a hátsó szélvédőre ragasztott gázt jelölő matrica árulkodik a rendszer meglétéről :)
Akinek van rá keretje és sokat hasnzálja a kocsit, annak gyorsan megtud térülni a beépítés!

