Blog

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2012-02-04

Willynek köszönhetően jelentős kedvezménnyel sikerült hozzájutni Car Sport féktárcsákhoz, valamint Jurid betétekhez hátulra. Előre nem vettem betéteket, mert azok már vannak a Brembo nyereghez. Ha minden jól megy, akkor jövő hónapban beépítésre kerül minden.

>> SzervizBoel /AlfaHolic/ // Alfa 145 1.6 Boxer // 2011-12-15

Olaj (Selenia 20K), olajszörő,levegőszürő,pollenszürő csere 179000-nél.
A cuccot Ofi-tól szereztem be kedvező áron :)

 
>> Egyébfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2012-02-04

Szeptemberben cseréltettem az összes szíjat , vezető- ,feszítőgörgöket....valamelyik elkezdett fütyülni rendesen, nem vagyok vidám...

 
>> Szervizfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2012-02-04

A jobb elején egy ideje csattogott valami és itt Hollandiában ahol a fekvőrendőr fekfőrendőrt ér , plusz a belvárosi utak macskakövesek ... hát idegtépő. Vettem egy toronycsapágyat és elmentem egy török szerelőhöz akit egy itteni magyar ajánlott.
A szerelő kipróbálta és azt mondta nem toronycsapágy hanem lengőkar, de még ma megcsinálja 165 euro-ért , mindenestöl. "Nagyon boldog" voltam :( , de mit volt mit tenni belementem.2-3 óra mulva hívott, hogy kész , átnyujtottam a 165 euro-t , erre Ő visszaadott 150-et és mondta adjak még egy 5-öst...
Kiderült, hogy a kuplungcserénél nem húzták meg rendesen a csavarokat és két csavar ki volt lazulva (egyiket már cserélni is kellett) !
Mostmár zajmentesen siklik a futómű :) , és jó tudni, hogy vannak jó emberek.

 
>> Szervizfigura 155 2.5 TD // Alfa 155 2.0TS Super // 2012-02-04

A bal hátsót még 2011 novemberében kicseréltettem.
A jobb hátsót mult héten cseréltem ki én :).
Úgyanis mikor le lett cserélve a bal hátsó , azonnal hallatszott hogy a jobbnak is van pici hangja már, csak azt eddig elnyomta a bal oldali. Mostanra eléggé kezdett helikopteresedni a filing :) ezért a beavatkozás nem tűrt halasztást !
A költség mindkét csapágyra és egy szerelési díjra értendő (nem drágák itt az alkatrészek)

 
>> Egyébtipoatti // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2012-02-03

Ma sikeres vizsgát tett a verda, köszönöm Mattyancsnak a segítséget MEGINT. Majd úgyis hívom megint ha KELL VALAMI. :P :)

Történt mostanában azért más is. "Új" felnik ( ez már a harmadik variáció közös történetünk alatt, fotók mellékelve ) és gumik ( defekttűrő Bridgestone Potenza ) kerültek fel, a belső térben cserélve lettek a levegőbeömlők, ICS tekerőgomb ( végre használhatóra ), és az első fékbetétek is.

Az autó valamiért úgy gondolta, hogy megunta a bal oldali első lámpa alatti króm díszlécet, és elhagyta azt. Ez a hisztije SEM érdekel, Grando-nak hála ( gigathx.! ) már pótlásra is került. Nem kis segítség volt ez tőle, mert csak lámpával együtt szokás árusítani ilyet. Jobb idő esetén fel is kerül a helyére (ragasztás).

Jobbos féltengely külső gumiharang megint elfosta magát, immár azt hiszem harmadszorra. Cseréltük. Elképzelésem nincs, hogyan lehetne megóvni...

>> SzervizFöckös // Alfa 166 2.4 jtd // 2012-02-03

Tegnap nem indult, töltőre került, de a rajta lévő 2004/11 számok arra utaltak, hogy ne legyenek nagy reményeim. Az is hatalmas dolog, hogy 7 azaz HÉT évet (és kb 120.00 km-t) kibírt...
Banner volt az elődje, így az került bele most is.
Nem tudom, hogy ez majd kibír-e 7 évet...

 
>> SzervizGábor145JTD // Alfa 145 JTD // 2012-02-03

170500km elérkezett a kötelező szervíz:
-olaj,olaj,-levegő,-gázolajszűrő csere

 
>> SzervizBazsi // Alfa GT 1.9 JTDm // 2012-02-03

Mivel több hete szenvedek az akksival és ma már egyáltalán nem tudtam elindulni, beszereztem egy új 70Ah Exide akkumulátort, remélem egy darabig ezzel sem kell foglalkozni :)

 
>> Tuning és extraKareszka1984 // Alfa 147 1.6TS, megnövelt Progression :) // 2012-02-03

Páratok már keresett meg az elmúlt időben érdeklődő üzenettel a gázrendszerem felől.
Nálunk a családban már 40 (!) éve folyamatossan van gázüzemű autó. Eddig egyikkel sem volt komolyabb gond ebből adódólag. Jelenleg az enyémben van szekvenciális gázrendszer, ugyanolyan, mint a csatolt sematikus fotón. Maga az üzem a következőképpen néz ki:
Gyujtáskor benzinüzemen gyullad a kocsi, majd egy bizonyos üzemhőfok (nálam kb 50-55fok) elérése után automatikusan vált gázüzemre. Teljesen különálló injektorjai vannak, amelyek a szívócsőbe porlasszák a gázt.
Nemtudom, én nem vettenm észre komolyabb telejesítmény veszteséget, szinte nulla. Talán a végsebességben van 5-10km/h eltérés, de ennyit belehet áldozni a költséghatékonyság oltárán :)
Maga a gáztartály telítettségéről egy, a középboxban elhelyzett kis méretű ledes egység ad visszajelzést (2. kép). Ugyanezen az egységen látni az épp akítv rendszert (benzin/gáz).
Nálam a gáz töltőnyílása szépen bevan építve a benzintöltő mellé, így annak fedele szépen letakraja, kívülről tehát csak a hátsó szélvédőre ragasztott gázt jelölő matrica árulkodik a rendszer meglétéről :)
Akinek van rá keretje és sokat hasnzálja a kocsit, annak gyorsan megtud térülni a beépítés!