Blog
A kormányművem 2 hét alatt teljesen elvérzett... Az elején még csak pár csepp olaj, pár nappal később kisebb tavacska... szervoolaj tartállyal együtt, kormánymű csere.... drága hónap


Megtörtént a vásárlás utáni első szervizelés saját kezűleg:
- motorolaj
- légszűrő
- olajszűrő
- aktívszenes pollenszűrő csere
A cuccokat az Unixban sikerült 40 % kedvezménnyel beszereznünk.

Mivel a régi gumik már elég kopottak voltak, így kapott 4 új Vredestein-t, természetesen "Giugiaro design" :)
Ugyan itt 4 db használt 18-as nyári gumi eladó :D


Azt vettem észre az autón, hogy egyre jobban elhagyta az erő. Szinte napról napra gyengült a teljesítménye, de városban ez annyira még nem is jött ki. Viszont múlt hét végén egy vidéki út során, ahol több nagy emelkedőt is le kellett küzdeni, feltűnt, hogy az autó erőlködik, nem akar felmenni, vissza kell váltogatni, holott ez korábban ezen a részen nem volt megszokott. A motor is magasabb fordulaton kezdett el húzni, ha azt a minimális erőt húzásnak lehetett nevezni. A kipufogón is egyre több füst távozott, valamint a fogyasztás is megnőtt. A turbóra kezdtem gyanakodni, de szerencsére itt a fórumban megnyugtattak, hogy ahhoz nagyon nagy bajnak kell lennie, sanszosabb, hogy valamelyik turbócső adta meg magát. Mivel a motortérbe betekintve nem láttam sehol szakadást, ellátogattam Zé. mesterhez, hogy derítse ki nekem a hiba forrását. Sikerült is megtalálni, hogy hol távoztak a lovak. Végül nem a turbócsövek voltak a hibásak, hanem egyszerre két vákuumcső is bűnös volt. Mindkettő az illesztésnél szétszakadt. Az egyikről raktam is fel képet. Ez villámgyorsan orvoslásra is került.
Még a télen elszakadt az ékszíjam, akkor egy közeli szervizben lett kicserélve, de azt nem tudták megmondani, hogy mi nyírta el az ékszíj szélét. Viszont néha érdekes hang hallatszott az autó elejéből, kicsit csattogós, fura zörej volt ez. Zé. el is kezdte keresni a hiba forrását, és gyorsan kiderült, hogy az ékszíj megint rosszalkodik. Kiderült, hogy a feszítő görgő el van görbülve. Hogy ezt a téli ékszíjszakadás szervizelésekor a javítást végző szerviz miért nem vette észre, az talány. És hogy mi lehet az elferdülés oka, az szintén kérdéses volt. Szétszedés után derült ki, hogy a generátor szabadonfutójáról hiányzik a porvédő gumi. Először az volt a tipp, hogy elhagytam, de aztán kiderült, hogy ezt bizony valaki kilyukasztotta, csak a gumi közepe hiányzott. Itt szépen telement a szabadonfutó kosszal, megakadt, és minden egyes autóleállításnál rántott egyet a görgőn, ami szépen lassan elferdült. Ezt a rántást éreztem is sokszor, de őszintén szólva a kettőstömegű lendkerékre gyanakodtam. De végre fény derült a titokra, egy feszítőgörgő, egy ékszíj és egy szabadonfutó cseréjével ismét tökéletes a rendszer. Az autóba visszatért az erő, a csattogás is megszűnt és a leállítás is zökkenőmentes. :-)




Az utóbbi időben az autóval többször előfordult már hogy rövidebb táv után(pár km) nem akart elindulni csak tekert az önindító. Akkor telt be pohár amikor, lerohadtan vele a városban lámpás kereszteződésben pályaudvar mellett.
Nekiálltam végigolvasni a hasonló hozzászólásokat, blogokat és arra jutottam hogy 99%- a annak, hogy a főtengely holtponti jeladója lesz a ludas.
El is vittem márkaszervizbe, mert így hirtelen más lehetőségem nem volt és használnom kellett a kocsit. Megbeszéltem velük, időponton hiányában fogadjanak és hogy szerezzenek be egy szenzort valamelyik autóalkatrész terítőtől.
Be is szerezték a jeladót a Unix-tól, és kicserélték.
Nem gondoltam volna hogy észreveszek vmit azon kívül hogy nem áll le bármikor. De ég és föld lett a különbség !!! Sokkal egyenletesebb járása lett, a motor hangja is halkabb !
És jobban megy az autó :) tényleg, nem kamu. Gyorsításkor nem húzott teljesen egyenletesen, de most nagyon szépen megy ! Valszeg a réginek volt egy kis késleltetése, ami sok mindenre hatással volt, és ezt a jelet dolgozták fel az ECU-k., vagy nem is küldött jelet :)
Ha valaki még gyárit használ javaslom dobja ki, cserélje egy újra. Nekem bevált.
km: 191500
Megint letelt a 10 000km ismét olajcsere volt, természetesen a gyári olaj+szűrő került bele,természetessen gázolaj szűrő is lett cserélve bár most nem a gyári Ufi került bele hanem meca filter, továbbá kipróbálásra került egy üzemanyag adalék Valvoline maxlife...tesztelés alatt, cseréltük még az olajleeresztő csavart is természetesen gyárira, kimostam a sportszűrőt és kapott uj szűrő olajat is.




Mivel ki lettek cserélve a lámpák ezért a régieket felturbóztam picit ,a lámpák álltal nem használt részt alakitottam át, ahogy már közüllünk sokan mások is...esetleg ha valakit érdekel az szóljon, nagyon olcsón adom.




Már március eleje óta fent vannak csak most volt idő beblogolni, a 15 mm-es nyomtáv szélesitőket leszedtem mert hátul picit beleért nagyobb rugózásnál a hangcsillapitó anyagba.

Már nagyon ráfért mert este nagyon nem láttam, utángyártott került bele és össze is kellet hozni a gyári xenonosal de végülis sikerült bár a negativum hogy igy a bólintó elektronika nem működik, fixre van beállitva de engem abszolut nem zavar...végeredmény brutálisan látok velük...a távolságit ritkában használom...:)
Továbbá beszerelésre került egy pár nappali menetfény hogy nappal ne keljen kinozni a xenonokat, mercis dizajnu hokibotok lettek befabrikálva, sajnos meg kellet hozzá furni a lökőst de a végeredményel elégedet vagyok :)


