Blog

>> SzervizDzsozy // Alfa 166 2.0 TS // 2014-04-30

Ma csengetett a postakocsi. Kicsit váratlanul ért, mert előre nem értesítettek, pedig ígérték. De megjött!!!
Hátsó lengőkarokba cserélve lesznek a szilentek komplett. Elülsők-hátulsók, vagyis mind a négy. :)

 
>> SzervizSzido // Alfa 159 SW 2.4 JTD // 2014-04-30

Úgy gondoltam, hogy akárki akármit mond az utolsó cseréről, én azért egyből lecseréltetem az olajat, amint megveszem a kocsit. Érdekes volt, mert a szerelő nem tudta kicsavarni a leeresztő csavart, ezért úgy kellett kiszívni az olajat. Azóta felírtam a listára az új csavart is, hogy a következő cserénél csinálják meg jóra.

 
>> Egyébdpetrenyi // Alfa 166 3.0 V6 24V // 2014-04-30

Sikeres pihenés volt 4 napon keresztül. A táv végül picit több mint 500km volt. A Bestia szépen teljesített. Csak nagyon bogaras és piszkos lett így ma valószínű mosás lesz :-)
A tempo fix 135 km/h néha néha belementünk a 190 km/h de csak ritkán. ( 2 csekket is kaptunk gyorshajtásról áprilisban. Mindkettő Budapesten 50-es táblánál! Nem hiányzik egy újabb...!) A szálloda parkolóban egy Alfa állt csak az enyémen kívül. (utolsó Kép)

 
>> Szervizjancsi // Alfa 146 1.4 TS // 2014-04-29

Mivel már idegesített, hogy menet közben a vízhőfok nem ment 70 °C fölé, csak ha álló helyben járattam a motort, beújítottam egy Vernet termosztátot (17 e körül, a maradék a lötty volt). A fent lévőről le is kaptunk minden csövet, és vízhőfok jeladó csatlakozót. Folyadékot persze leengedtük mindet. Hogy ne menjen minden könnyen, jött is a komplikáció. A termosztát egyik csavarján elforgott az ottlévő 4 szerszám közül mindegyik. Akkor irány Obi, másik fej a krovára, aztán le is jött a csavar. Persze új csavart is vettem, illetve tízet mert 1 darabot nem kaptam. Termosztát le is jött, az újat csak ekkor vettem ki a csomagolásból.
Ekkor jött a hoppá. Alul egy cső jön ki, a régiből pedig egy "T" alakú elosztó két irányba. Akkor régi termosztátból "T" kitekerés, majd csere. 10 perc alatt le is lazítottuk azt a műanyag dolgot, kitekertük, de az újból nem jött ki a cső. Addig feszegettük, míg eltörtük. Ekkor satuba fogtuk a bent maradt műanyag részt és úgy próbáltuk kihajtani. Tőből letörtük... Eleinte jót röhögtem, ekkor már sírni tudtam volna. Próbáltuk a menetben bent maradt műanyagot laposfejű csavarhúzóval és kalapáccsal kitördelni, megolvasztani és kifolyatni/úgy kitördelni, de semmi. Kezdett ránk sötétedni. Kezdtem rájönni, hogy azzal a tudattal kell elaludnom, hogy az alfám üzemképtelen :(
Kocsi kint maradt havernál, holnap behozza nekem összerakva a régi termosztáttal, vízzel feltöltve, légtelenítve, aztán az új termosztátból valahogy ki kell operálnom a beletört műanyagot, ötletem sincs hogy hogyan, és akkor azt a "T" alakú elosztót be tudom tekerni és ki tudom már cserélni. Valakinek ötlet a műtétre? Segítsetek!!! :(

>> Tuning és extraBalazs07 // Alfa 156 1.6 T.S. // 2014-04-29

Mai napon megérkeztek a számomra új első fényszórók. Még délután a helyére is került. Este a beállíttás közben a jobbos magásságállító motor megadta magát így a beállítás elmaradt... A holnapi terv (munka után) a motorcsere és a beállítás. A végeredmény egyenlőre tetszik.

 
>> SzervizInter156 (il mascalzone) // Alfa 145 1.4 TS // 2014-04-29

-Kuplung szett csere
-Kuplung alsó munkahenger csere
-ventilátor előtét ellenállás csere
-váltó olaj csere

 
>> SzervizAky166 // Alfa 166 2.5 V6 // 2014-04-28

Műszaki vizsgán (vagyis már előtte éreztem) kiderült, hogy eléggé el vannak fáradva a lengéscsillapítók... 4 új + futóműállítás, és ismét nagyon szépen fut!! :)

Az állomás kommentje a futóműállítás után: "Már éppen ideje volt... Az első szar volt már nagyon, de legalább a hátsó szarabb! :D"

 
>> SzervizAky166 // Alfa 166 2.5 V6 // 2014-04-04

Sajnos eljött az ideje, hogy a kuplung csapágya kezdje megadni magát.... Szerencsére a kezdeti "kattogás" elkezdődése után gyorsan ki lett cserélve az egész kuplung.
De miért is lett volna ennyi a sztori! :) kb 90 km megtétele után minden előjel nélkül szétcsúszott.... Így egy közel két órás kényszerpihenő következett a Fiumei úton, persze a legnagyobb dugóban mindenki örömére (hogy fokozzam az élvezeteket, péntek délután volt :)) ).
Nem volt óriási probléma, kb 5 perc alatt orvosolva lett, még ott a Fiumei úton :D

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2014-04-29

Ma megtörtént a futóműbeállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.
Ismét megerősítést kaptam egy szakembertől, hogy az autó nagyon jó állapotban van, törésmentes.

>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2014-04-29

Kezdődött ott, hogy valahogyan, érthetetlen módom elhagytam a tűzkarikát és a csavarokat (3db), amik a katalizátor után fogatják össze a két csövet. Hm... X-akta.
Marklar-tól szereztem tűzkarikát és ezzel meg is oldódott a probléma. Kicseréltem még a 4db leömlő- és a az utána következő 2db tömítést is, plussz még a katalizátor előttit is. Kipuff.rendszer rendben. :-)
Jött Marklar-tól még egy rezonátor cső is, de ez majd kicsit később fog bekerülni: Most egyelőre nem érzek rá affinitást. :-)
A tömítésekért ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának. :-)


Költségek:
Leömlő tömítés: Ajusa 375,-/db
Leömlő alatti tömítés: Bosal 790,-/db
Katalizátor előtti tömítés: