Blog
Ma csengetett a postakocsi. Kicsit váratlanul ért, mert előre nem értesítettek, pedig ígérték. De megjött!!!
Hátsó lengőkarokba cserélve lesznek a szilentek komplett. Elülsők-hátulsók, vagyis mind a négy. :)





Úgy gondoltam, hogy akárki akármit mond az utolsó cseréről, én azért egyből lecseréltetem az olajat, amint megveszem a kocsit. Érdekes volt, mert a szerelő nem tudta kicsavarni a leeresztő csavart, ezért úgy kellett kiszívni az olajat. Azóta felírtam a listára az új csavart is, hogy a következő cserénél csinálják meg jóra.
Sikeres pihenés volt 4 napon keresztül. A táv végül picit több mint 500km volt. A Bestia szépen teljesített. Csak nagyon bogaras és piszkos lett így ma valószínű mosás lesz :-)
A tempo fix 135 km/h néha néha belementünk a 190 km/h de csak ritkán. ( 2 csekket is kaptunk gyorshajtásról áprilisban. Mindkettő Budapesten 50-es táblánál! Nem hiányzik egy újabb...!) A szálloda parkolóban egy Alfa állt csak az enyémen kívül. (utolsó Kép)








Mivel már idegesített, hogy menet közben a vízhőfok nem ment 70 °C fölé, csak ha álló helyben járattam a motort, beújítottam egy Vernet termosztátot (17 e körül, a maradék a lötty volt). A fent lévőről le is kaptunk minden csövet, és vízhőfok jeladó csatlakozót. Folyadékot persze leengedtük mindet. Hogy ne menjen minden könnyen, jött is a komplikáció. A termosztát egyik csavarján elforgott az ottlévő 4 szerszám közül mindegyik. Akkor irány Obi, másik fej a krovára, aztán le is jött a csavar. Persze új csavart is vettem, illetve tízet mert 1 darabot nem kaptam. Termosztát le is jött, az újat csak ekkor vettem ki a csomagolásból.
Ekkor jött a hoppá. Alul egy cső jön ki, a régiből pedig egy "T" alakú elosztó két irányba. Akkor régi termosztátból "T" kitekerés, majd csere. 10 perc alatt le is lazítottuk azt a műanyag dolgot, kitekertük, de az újból nem jött ki a cső. Addig feszegettük, míg eltörtük. Ekkor satuba fogtuk a bent maradt műanyag részt és úgy próbáltuk kihajtani. Tőből letörtük... Eleinte jót röhögtem, ekkor már sírni tudtam volna. Próbáltuk a menetben bent maradt műanyagot laposfejű csavarhúzóval és kalapáccsal kitördelni, megolvasztani és kifolyatni/úgy kitördelni, de semmi. Kezdett ránk sötétedni. Kezdtem rájönni, hogy azzal a tudattal kell elaludnom, hogy az alfám üzemképtelen :(
Kocsi kint maradt havernál, holnap behozza nekem összerakva a régi termosztáttal, vízzel feltöltve, légtelenítve, aztán az új termosztátból valahogy ki kell operálnom a beletört műanyagot, ötletem sincs hogy hogyan, és akkor azt a "T" alakú elosztót be tudom tekerni és ki tudom már cserélni. Valakinek ötlet a műtétre? Segítsetek!!! :(
Mai napon megérkeztek a számomra új első fényszórók. Még délután a helyére is került. Este a beállíttás közben a jobbos magásságállító motor megadta magát így a beállítás elmaradt... A holnapi terv (munka után) a motorcsere és a beállítás. A végeredmény egyenlőre tetszik.



-Kuplung szett csere
-Kuplung alsó munkahenger csere
-ventilátor előtét ellenállás csere
-váltó olaj csere
Műszaki vizsgán (vagyis már előtte éreztem) kiderült, hogy eléggé el vannak fáradva a lengéscsillapítók... 4 új + futóműállítás, és ismét nagyon szépen fut!! :)
Az állomás kommentje a futóműállítás után: "Már éppen ideje volt... Az első szar volt már nagyon, de legalább a hátsó szarabb! :D"
Sajnos eljött az ideje, hogy a kuplung csapágya kezdje megadni magát.... Szerencsére a kezdeti "kattogás" elkezdődése után gyorsan ki lett cserélve az egész kuplung.
De miért is lett volna ennyi a sztori! :) kb 90 km megtétele után minden előjel nélkül szétcsúszott.... Így egy közel két órás kényszerpihenő következett a Fiumei úton, persze a legnagyobb dugóban mindenki örömére (hogy fokozzam az élvezeteket, péntek délután volt :)) ).
Nem volt óriási probléma, kb 5 perc alatt orvosolva lett, még ott a Fiumei úton :D
Ma megtörtént a futóműbeállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.
Ismét megerősítést kaptam egy szakembertől, hogy az autó nagyon jó állapotban van, törésmentes.



Kezdődött ott, hogy valahogyan, érthetetlen módom elhagytam a tűzkarikát és a csavarokat (3db), amik a katalizátor után fogatják össze a két csövet. Hm... X-akta.
Marklar-tól szereztem tűzkarikát és ezzel meg is oldódott a probléma. Kicseréltem még a 4db leömlő- és a az utána következő 2db tömítést is, plussz még a katalizátor előttit is. Kipuff.rendszer rendben. :-)
Jött Marklar-tól még egy rezonátor cső is, de ez majd kicsit később fog bekerülni: Most egyelőre nem érzek rá affinitást. :-)
A tömítésekért ismét köszönet vm (NagyVad) kollegának. :-)
Költségek:
Leömlő tömítés: Ajusa 375,-/db
Leömlő alatti tömítés: Bosal 790,-/db
Katalizátor előtti tömítés:





