Blog
Történt hogy észrevétlenül egyre hangosabbak lettek az út egyenetlenségei. Tompán huppant egyet mélyebb gödröknél. Hagytam a dolgot ennyiben. Aztán hátul elkezdett kopogni valami. Na ezek a dolgok egyre erősebbek lettek. Gondoltam , hogy itt a tavasz átnézetem.
El is vittem egyik autószerelő cimborámhoz hogy nézzük meg mi a helyzet. Hát kicsit meglepődtem amit láttam. Hátul a lengéscsillapítóból ki van csúszva a szilent elöl meg a stabilizátor szilentek nincsenek a helyzet magaslatán. Sürgős cserére szorultak. Meg is rendeltem az alkatrészeket, és mentem Dzsozy barátomhoz hogy kicseréljük ezeket.
Gondoltam max egy délután és megvagyunk vele, háhááá hát nem. A külső stabilizátort kicserélni nem volt nagy kunszt, de a belsők már annál nehezebb. A bölcső leengedése nélkül is meg lehet oldani igaz, kell hozzá türelem. De sikerült megoldani végül . Hálás köszönet Piritu cartársnak. Az ő blogja alapján fél óra alatt megvolt a csere. Nagyon precíz leírás. :)
Én nem tudtam hogy a stabilizátor szilentet összefogó bilincs össze van préselve gyárilag, és a visszaperemezett részt kell szét ütni. Miután szétjött le kell csiszolni, és már össze is lehet csavarozni, teljesen jól összefekszik.
Ezen megpróbáltatások után következett a hátsó lengéscsillapítók cseréje. Itt mondhatni minden simán ment egy 15 ös krova fejet leszámítva ami sajna beleesett a hátsó nyúlványba. Azt hittem zörögni fog, de egyenlőre semmi hangja :)
A végeredmény csendes suhanás és brutális út tartás. Végre nem szitál a hátulja a kocsinak.
Köszi az ismételt segítségért Dzsozy !!










Mivel a csatlakozó hüvely összébbszorítása ellenére is visszajött a 21-es és 22-es légzsák hibakód, ezért a tervezett csati összeforrasztást végre megejtettem.
Az lesz érdekes, ha így is visszajönnek a hibakódok..:)
A sarukat egyébként úgy kell kiszedni, hogy a képeken látható módon szét kell pattintani a műanyag foglalatokat, majd a piros nyilakkal jelzett füleket fel kell tűvel kicsit feszíteni miközben a kábeleket kifele húzzuk.







Motorolaj csere: Selénia 20K 10w40 5 liter és Mann olajszűrő
97450 km
Gondoltam megpróbálom a fényét vesztett kipufogó véget feldobni polírozó pasztával. Bevallom az elején kicsit pesszimista voltam, de aztán...
A képek magukért beszélnek :).
Ezek után kedvet kaptam, és mindent elkezdtem polírozni :D.
A pasztát munkahelyről hoztam, úgyhogy megúsztam költség nélkül.







Fogyasztás mérés eredménye szinte csak lakott területen kívül:8,1l
Hibátlan szerintem,tekintve 4 felnőttel történt.
Ahogy eddig is szépen lassan írogattam hogyan áll az autó, úgy most is bepótolom a lemaradást. A jó idő beálltával fel kellet volna gyorsulni de egyéb munkák miatt a kocsi lassan halad, cserébe azonban már tényleg alig van valami hátra. Pontosan egy 20X3 cm-es sáv kilakatolása a csomagtartó bal oldalán, és már mehet is műszakira a kocsi. De hát mért is lenne ennyire egyszerű a dolog??! Tegnap kivettem a nyomtávszélesítőket és felraktam a 18" as felniket, elvittem futómű beállításra, minden szépen rendben halad, szaki mondja kész menjek próbáljam ki. Hát persze műszaki nélkül?? hátsó lökös nélkül?? egy forgalmas úton?? persze hogy nem. Mondom neki majd hazafelé a kis utcákban. Lényeg, hogy nehogy már minden jó legyen, látom a hőfok megy szépen felfelé, motor meleg akkor had szóljon ki kormoljuk. Szépen óvatosan kapott is, mire észre vettem, hogy 95 fokos a víz és a ventilátor nem megy, frankó!!!! Irány haza, víz 100 felett, motor leállít nézem a felső csövet, forró, alsó, hideg. Királyság leragadt a termosztátom. Úgyhogy műszaki előtt egyel nőtt a teendők száma. Csere darab megrendelve kedden megy a helyére. Reményeim szerint más nem jön közbe és mehetünk vizsgázni. Persze utána is lesz még teendő de az már inkább tuning és kasztni módosítás, mintsem műszaki felkészítés. Képeket később pótolom.
motoron kívül mindene eladó,bár a 155ből maradtak alkatrészek amik komponensek ezzel a típussal is!
Gyári 16" GTV felnik
Új Yokohama AE-01 205/55 R16 gumik
A márka egy percig sem volt kérdés, a típus is csak 1 pillanatra.
Hosszas keresgélés után találtam meg a kedvemre valót.
2008-as évjárat, 78.000 km, első Hölgy tulaj.
Megérte 230KM-t utazni érte, kárpótolt a visszaúton és azóta is teszi szépen a dolgát.