Blog
Miután megvettem a kocsit, nyilván való volt hogy valami nagyon nem okés vele. Elindult de nagyon kopácsolt a motor... Gyűjtöttem egy kis pénzt, addig Benz-nél állt a kocsi, majd elvontattuk Péter barátunkhoz aki nemsokára neki is látott, és közölte velem a tutit ! Hajtókarcsapágy.... Főtengely még menthető ??? .. NEM ...
Szóval pár hónapba bele fog telni mire kocsi lesz belőle, de sebaj akkor legyen megcsinálva normálisan.
Amik cserélve lettek:
- Főtengely ( Bontott, alapméretes ) - 42.500
- Olaj ( Selénia 20K , Tutela váltó olaj + szervó ) - 20.000
- Levegőszűrő - 3000
- Olajszűrő - 2000
- Vízpumpa - 5950
- Vezérmű szíj készlet - 20.958
- Hengerfej tömítés készlet - 19.466
- Alsó Tömítés garnitúra, + összes csapágy ( nyugvó, hajtó, főtengely ) - 20 672
- Olajpumpa ( Bontott ) - 13.500
- Kuplung Szett - 32.747
- Kinyomó csapágy - 16.735
- Alvázvédő + üregvédő - 5000
- Lökhárító tartó konzol - 10.000
- stabilizátor szilent - 3250
Ha nem lett volna a céges kedvezmény kb a duplája lett volna. Pár hónap elteltével mikor hivott a szerelő azt hittem készen van , de sajnos nem... rosszhír... lebillent a motor a kis hordozó kocsiról, és eltörött pár dolog... Nagyon bántotta a dolog mert próbált vele sietni és egyedül volt...
ennek keretein belül cserélve lett :
- Vezérműtengely kerék
- Vezérműtengely jeladó
- Szelepfedél
- Szíj burkolat
Miután ez megvolt mehetett be a motor :). közbe Benz Cartársal felmentünk és segítettünk neki, és pár apróságot is meg tudtunk közbe csinálni a kocsin. Kapott egy komplett alvázvédelmet egy új rezonátor csövet. Le lett kezelve a kissé rozsdás első bölcső is, és le lett fújva feketére. Lassan összeállt a kocsi. Beraktuk a motor, és első indítás-nál majdnem hogy könnybe lábadt a szemem ;) Gyönyörűen duruzsolt. Több mint 4 hónap emelőn ücsörgés után végre a kerekein láthattam újra a kocsit! :)












Történetünk úgy kezdődik hogy már régóta szerettem volna autót venni magamnak, de nem találtam valahogy megfelelőt, nézegettem VW-t Audit Fiatot, Alfát is . De sw-t nem nagyon néztem. Hogy hogyan lett mégis sw- m ? :) Hát mondhatni az ég küldte nekem :) Engem meg neki ! :) ugyanis egy lépcsőházban lakok a régi tulajának a szüleivel, és szoktam látni a kocsit régebben is. Sokszor elmentem mellette. Egyszer csak egy tréler hozta be a parkolóba és rakta le. Nem mozdult. Ott állt 3 4 hetet mikor megsajnáltam és rákérdeztem hogy mi a terve vele, akkor mondták hogy motorhibás lett és el fogják adni. Wow. Felcsillant a szemem. És eldöntöttem ha jó áron odaadják akkor megveszem. Telefon Benz cartársnak , hogy mégis mit mond rá.
Hali !
-Cső
Te van itt nálunk egy alfa és eladó csak van vele pár bibi...
- ???
Motorhibás és külföldi papiros...
- ... Jó áron adják ?
IGEN !!
- Vedd meg !!!
Na ezen felbuzdulva megvettem a kocsit. És egyáltalán nem bántam meg !!!
Km: 182 100

Olajcsere minden szűrővel, beleértve pollenszűrőt. És hajtóműolaj csere is, ha már arra jártunk.
Kiderült, mitől zenél az egyik kerék néha, valami lemez beleért a fékhez; visszekerült a helyére. És a motortértből időnként jövő gonosz hang forrása is meglett: kipufogórendszer egyik tartója tört szét; gyári cserét megrendeltük.
Dél-olaszországban (Foggia) béreltünk egy kis mobilházat egy 4* kempingben. Minden jó volt minden rendben ment. Csak a napsütés hiányzott.... :-/
3000km volt összesen kb. amit utaztunk. Szlovén-olasz határon (Sezena) kicsit eltévedtünk,sikerült bemenni este 11-kor,egy kamionos határátkelőbe, ahol mindenhol sorompó volt... se előre se hátra...Manuális nyitással megoldottuk :)
Triest-Velence-Ravenna útvonalon mentünk, Velencét megnéztük,oda vissza kell még menni, mert nem volt elég időnk...
Hazafelé egyszerre letoltuk az utat.
Az autópálya tényleg rohadt drága.....
Ja és egy csepp olajat nem evett meg :)





Sikeresen levizsgázott az Alfa tegnap :)
Most nagyon rendben van a kocsi, tökéletes fék, futómű minden happy :)
53'000km: Semmiképpen sem akartam eladni idegennek, mert imádom, ezért az autó egyik családtagé lett, eredeti rugók vissza rakása, nyomtávszélesítő eltávolítása.
45'000km: Átvétel
Olaj (Selenia Star 5W-40), szűrők, gyújtógyertya(NGK IKR9J8) cserélve lettek, futóműállítás, stabilizátor pálcák cserélve
Szerviz: Vi-Tó Kft. Budapest, Hatvani Győr és Csöri
Egyre nehezebben vette a sebességeket, így elgurultunk Palotára. Egy óra, csiszolgatás reszelgetés polírozás, zsírzás, most jobb mint új korában.....
Hiába no..... Csörgő szervíz
Sajnos törött volt annó az autó, és megrepedezett a lakkozás. Így fel kellett frissíteni a fényezést.
Picit akkor már alakítottunk is rajta.




- életkor: 1.357 nap
- km óra állás: 148.266 km
- össz. menetidő: 2.119,45 óra (88,31 nap!)
- átlagsebesség: 70 km/ó
- tankolt üzemanyag: 9.971,29 liter, ebből 66,63 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 6,68 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 28,62 Ft/km
- átlagos napi futás: 109,26 km/nap
- mozgásban töltött idő: 6,5078 %