Blog
Baráti okokból jelenésünk volt Erdélyben egy esküvőn. Zilahon. Ezzel két probléma volt. Az egyik, hogy Zilah és környéke még nem az a szépség, amire az ember Erdély hallatán vágyik, a másik, hogy egész Erdélyt át kell szelni, hogy szép részhez jussunk. 5 napunk volt, így Zilah után (bár máshova is szívesen mentünk volna) Brassót és környékét, a Fogarasokat jártuk be. No, az már az a környék, amit Erdély hallatán gondolunk. Minden nagyon szép volt, minden nagyon jó volt. :-)
A gyerekek vidéki nagyszülőkhöz való lepasszolásával együtt kétezer km-t mentünk, az átlagfogyasztás 7,2L-re jött ki.
Hogy bírta az autó?
Rövid válasz: hazajöttünk.
Hosszú válasz: A táv felétől kezdtek fogyni a lovak, az itthoni szakaszon már az autópálya-tempó tartása is kezdett problémát okozni. Miután hazaértünk, s mindent elrendeztem, kíváncsian autókáztam el Zolihoz. A hirtelen diagnózis a lambda szondát gyanúsította, de másnap kiderült, hogy mi az valójában. A kicserélt benzinpumpa és a tank közötti új benzincső szívatott, konkrétan fos volt, nem látta el a feladatát. Mivel új alkatrész volt hibás, így a javítás nem került pénzembe, csak Erdély közepén nem örültem a teljesítményvesztésnek. Azonban a lényeg, hogy saját lábon sikerült mindent teljesíteni.







Ömlesztve írok 2013. ősz és 2014. nyara között eltelt időszakról.
- Novemberben fordulatszámmérő és km óra egyik pillanatról a másikra hazament. Bontott nincs, javították, azt is csak szerencsével. Kb. 15e. A km számláló kezd rakoncátlankodni, ha már rossz lesz, van egy 27e Ft-os ajánlatom a pixelek visszahozására. Kemény. Itt üt vissza, hogy olyan autóban ülök, amiből havonta egy jön szemben velem a forgalomban.
- Januárban vizsga. kellett egy szilentet is cserélni, vizsgával volt 20e.
- Márciusban olaj és szűrők csere.
- Március még mindig. Beázott a bal első lámpám. Ebből sincs bontott. Pár hónap után mégis lett, betették. 13e.
- A nyári gumi átszerelésekor észrevettem, hogy olajpárás az egyik első lengéscsillapító. Csodával határos módon mágusunk udvarán volt egy pár elfekvőben. Mivel egy ideje ott volt, le sem merem írni, hogy milyen összeget hagytam ott értük. Köszi Zoli!
- Április. Újabb hónapokig tartó szenvedés ért véget, ami szintén amiatt volt, hogy kevés ilyen autó van. A műszerfal világításom és a hátsó világításom szeretett egy kicsit később felkapcsolódni az elsőnél. Egy relé volt a ludas. Ez sem volt. Majd Zotyától mégis lett.
- Május. Az utóbbi egy-két évben előfordult, hogy indításnál nem kapta el rögtön, hanem egy kicsit tovább forgatta, mielőtt beindult volna. Kérdeztem a Zolit, hogy "hutyutyu"? Válasz: valszeg benzinpumpa, ha gondolom cseréljük ki, de még nyugodtan mehetsz vele. Gondoltam. Kb. 15e. Benzinszűrő csere is volt. Azóta rögtön elkapja a fonalat.
nyüszörgött ezért cserélni kellett a görgőket ! Plusz cseréltem pollenszűrőt és ablaktörlőt is
140308km






Mikor megvettem az Alfát tudtam hogy lesznek vele gondok, mert nem sikerült olyat találnom aminek a motorja és a karosszériája is aránylag egyben van. Kereskedőtől vettem ő sok mindent nem tudott róla mondani, sőt azt sem tudta hogy áll neki egy ilyen autó az autói között. :) Gondolom nem nagy pénzért jutott hozzá, mivel én is egész olcsón jutottam hozzá egy kis alkuval együtt. A lényeg hogy nem tudott zsákbamacskát adni, mert ugyan ilyen motorral volt az előző alfám is. Elég rég óta állhatott nála, mert a fékek is kicsit rozsdásak voltak, és körbehálózták a pókok. A meglepetés az volt, akikor beindítottam. Pöccre indult, és nagyon szép hangja volt a motornak. Persze nem lehet minden tökéletes, a váltónál egyből valami érdekes hang jelezte hogy nincs minden rendben, a kuplung pedál benyomásakor. Én akkor kinyomó csapágyra gyanakodtam, mivel a kuplung nem csúszott, és jól is húzott az autó. Erről még a következő blogban írok! Minden más egész egyben volt, kivétel a jobb hátsó ajtó enyhe sérülését, és kisebb-nagyobb karcokat letekintve. Az autóban fekete bőr, 17"gyári alu, napfénytető és Bose hifi is van ami nagyon megtetszett. Persze a napfénytetőt sikerült már a 2. nap tönkretennem, még nem tudom hogy hogyan, egyszerűen csak elhúztam és valami műanyag alkatrész eltört benne hátul, azóta is beremeg, ha becsukom az ajtót, vagy ha rossz úton megyek. Erről is majd még írok. A lényeg a lényeg, elhoztam, és most indulnak a blogok!

Indulás előtt visszacseréltem a szélfogó hálót a plexire. Ha nem esik, nyitva lehet a tető.
Megtettük újra a 2014.03.22-én már megtett kört.
Az időjárás először nagyon nem akart kedvezni a nyitott tetőnek. Olyan köd volt, hogy már a hátsó ködlámpa kapcsolását fontolgattam. De nem hagytuk magunkat, nyitott tetővel, maxra felnyomott fűtéssel tettük meg az első 30 km-t. Kitartásunkat látva feladta az időjárás és kisütött a nap. Innentől kezdve hatalmasat kabrióztunk.
A nap fényét két dolog emelte tovább:
- Találkoztunk a régi 156-ommal. Mögöttünk jött egy darabig. Jó volt látni.
- A visszhang kilátó parkolójában sikerült egy csodaszép 159 mellé parkolni.








Szépen telt ez a hét! motor 99% ig bekötve 1-2 cső nincs már csak bekötve... kardán kimosva bezsírozva a helyén, féltengelyek ugyanígy a helyükön egyenlőre a gyári coolerral lett össze rakva mert a csövek nem stimmelnek (kappa szívocsonkra lett készítve) Gery83 tól vettem fillérekért 2 hátsó nyergeket +tárcsákat!! leszedtük a kézifék köteleket is és a tartóit is. kipufogó készülőben már látni az alagú végét!!! :D





A tompitottjaim igen csak kezdtek megvakulni. Műszakiig még lett volna időm, de addig is jó lenne látni. Vagy lámpát cserélek, vagy felújítom, A gyári lámpák nagyon drágák, az utángyártottakról meg sokan panaszkodnak, hogy nem világítanak rendesen, a bontottal meg könnyen járhatok ugyan így, hát maradt a felújítás.
Ezekről a projektorokról nagyon jókat olvastam a carstylingen, és a beszerelésről is találtam jó kis videót a youtube-n, na itt az alfánál nem egészen így működik. A búra amivel a helyére van ragasztva azt bármeddig melegíthetem nem fog folyós ragacsos lenni, így ezzel az összeszerelés sem működik, inkább valahogy így megy a szerelés. A lencsén meg van mit faragni, hogy a projit rendesen be lehessen fogatni a helyére, de egyébként beállításban nagyon sokat segít, hogy a H7 foglalatba szinte tökéletesen passzol, itt enged egy pici elfordítást. Sima H1 halogén izzót raktam a projectorba a xenon helyett, nem fog szét égni, mivel nem műanyag, nagyon masszív szerkezet. Körülbelül nyolc óra alatt sikerült véghezvinni ezt a projectet...









Ismét nem világít a tolatólámpa megint megadta magát a gomba 2 éve cseréltem már egyszer nem tudom ,hogy mitől döglik meg . Holnap majd rendelek egyet !