Blog
Úgy gondoltam, ha már végre ilyen jó idő lett, kitakarítom a csodát:)
Porszívózás, műszerfalápolás, belső műanyag elemek ápolása, bőrkárpit ápolás, és ajtó kédergumi ápolás szilikonnal. :)




Pityukomától kaptam még multkor egy rozsdamentes véget, ami régebben az Ő paripáján volt, ezt ezúton is köszönöm neki! :)
Ma elvittem kipuffoshoz, aki secperc felhegesztette a gyári helyére.
Szerintem csinos lett :)


Kocsi megvásárlása óta hiányzik a csomagtér zár kupakja. Hála Shadin159-nek már ez sem hiányzik, kaptam tőle egyet rugóval együtt. Shadin159 tanácsára leragasztottam a rugót kétoldalas erős ragasztóval. A biztonság kedvéért rugó mellé kétoldalas ragasztóval odarakram egy kis müanyag kockát (3. kép). Így tutira nem tud kiugorani a helyéről.




Fényezés alatt. Nem, nem azért mert törött volt korábban. Az előző gazdájának egy jóakarója kínálta meg szegényt körben valamilyen maró folyadékkal.
Amikor megvettem a kocsit és átnéztük a szerelőmmel,láttuk,hogy alsó bak gumiszilentje szét van szakadva. Valahogy mindig kimaradt a csere. Most végre ezt is sikerült végrehajtani :) kicsit elhúzódott,de jobb késón mint soha :)

Pár hónapja kezdtem hallani,hogy melegen pár másodpercig cicereg valami indítás után. Aztán elhallgat. Hallgattam kintről,és a vákum pumpa felől jött a hang. Sőt,kisebb olaj szivárgást is láttam. Megtudtam Drobertotól,hogy a tömítés szokta megadni magát 100e km után. Itt is ez lehetett.Rendeltem Erhardtól ilyen tömítést. Vasárnap nekiálltam és szétszedtem. Szépen megpucoltam,és az új tömítéssel visszaraktam! A régi tömítés teljesen meg volt keményedve.
Sajnos a cicergő hang megmaradt,de az olajszivárgás megszűnt legalább.
Most mehetek tovább,h mi az :(



A következő blog bejegyzés az ültetés lesz,de addig is át kellett alakítanom a kapubejárómat :) Mindent a kocsiért :)))) Képeket természetesen már csak a kész állapotról tudok feltenni,mert megint elfelejtettem lefényképezni,hogy milyen volt és milyen lett :( na de a lényeg,hogy kész!
És simán beállok az ültetett géppel is. Orral és tolatva is. Eddig ültetés nélkül is csak tolatva lehetett,és ha orral kellett rá álnom az aknára,külön fadeszkákkal kellett kipótolnom a feljárót :) Ez már a múlt!
Képek hamarosan!
Azzal kezdeném,hogy végre nem felejtettem el képeket csinálni :D
Még a nyáron vettem kublik cartárstól Apex ültető szettet,és egy Ti kormányt. Szinte új állapotban volt mind a kettő! Kormányt mindjárt nála kicseréltük :) az övéből ki,az enyémbe meg be :D Gyönyörű,ergonomikus,kézreálló...nagyon szép állapotban van,semmi kopás.Imádom!
Na és akkor az ültetés..régóta szerettem volna már kicsit megültetni,bár eddig sem volt túl magasan. Óva intettek,hogy felakadok majd mindenhol,leér az alja stb..de a szív döntött a józan ész ellen. Amióta autóm van mindig szerettem volna leültetni..csak mindig kimaradt. Most végre ez is valóra vált. Látványosan lejjebb lett az eleje a gépnek,de hátul nem ült annyira le mint gondoltam. Ott csak 1-1,5 cm-t ült meg. de végül is elég. DE elől...pont ívnél van a gumi :)
Nyáron elkezdett kopogni bal elől valami,és egyre idegesítőbb lett. Gondoltam,mikor rugót cserélünk,akkor mindjárt azt is megszüntetjük,csak tudni kéne mi kopog. Pityukoma segítségét kértem,hogy nézzük át. Rángattuk,feszegettük és arra jutottunk,hogy a bal felső lengőkar lóg. Bár nem volt egyértelmű,de a jelek arra mutattak. Na gyors alkatrész rendelés,de ha már bal felső,akkor mindjárt a jobb felsőt is cserélném. Így mind a kettő új. Ja és tényleg a balos kopogott. ( Köszi itt is Pityukoma ).
Tehát leültetve,új lengőkarokkal szelem az utakat :)
Tapasztalat: Lengéscsillapító porvédőgumija alatt van egy műanyag,ami a gumit a helyén tartja. Na ez mind a kettőnél darabokra volt törve. Tehát ha valakinek rugót kell cserélni,nem árt ilyet is beszerezni. Nekem nem volt,de remélem nem lesz gond. Képeken mellékelem. (1.KÉP)







Szeptember 11.-én egy éve nálam a paripa. Ajándékként kapott egy liter Selenia 20k-t a csomitartóba, hogy legyen hosszabb utakon ha kell, bár az eddig együtt töltött több mint 11 ezer km alatt egy csepp sem kellett bele. Előző nap kiégett féklámpa izzót is cseréltem, vettem egyet pótnak is.
Ajj borzalom....költeni kell a TD-re :-)
A minap minden átmenet nélkül elkezdett berágni a fék. Morgós, fém a fémen hangja lett.
Hát ja..vasig kopott a jobboldal. Érdekes, mert 10e km-el ezelőtt, mikor elhoztam az autót, még vaskos betétek kandikáltak ki ha benéztem a nyereg résein.
Most szétszedve érdekes és nem szép látvány tárult elénk. A féktárcsa vastagságra még hagyján, de mintha megette volna a rozsda. A fényes felület alatt rozsda vájta kráterek.
A betétek anyaga is borzasztóan nézett ki. A jobb oldalon még volt 4mm, de az is elporladt. Egyébként fénykorukban Jurid betétek voltak, ami jó jel az autó szerviz előéletére nézve. Az egyik betéten egy 3/07 jelzés látszik, ami vagy 2007 március, vagy 2003 július lehet.
Ki tudja a gumik 90%-os állapotban 2004-esek voltak, azokat is az idő ette meg, nem a használat.
Ez mindenképp egy újabb bizonyíték, hogy az autó "sztorija" talán tényleg igaz, és éveket állt a szerviz udvaron. Ennek köszönhetően anyagában rohadt el a tárcsa és porladtak szét a betétek.
Előre új QWP tárcsák és Remsa betétek kerülnek. A hátsó fék revíziója is lehet hogy időszerű lenne ezek fényében, majd kerítünk rá állás időt.





