Blog

>> Szervizalfaspetya // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-09-10

A kuplung hibát az okozta, hogy a két munkahengert összekötő cső (60695749) egyik hollanderénél elrepedt, és itt szépen elengedte az olajat. Mivel nem sikerült új csövet beszerezni, egy hidraulikacső műhelyben került megjavításra a régi.
A cső javítás után sem lett 100%-os a kuplung, így egyik (60809897) majd másik (46531636) munkahenger is cserés lett mire rendbe jött teljesen.

Ha már úgyis ott van felkiáltással még pár esedékes dolgot megcsináltattam az autón :)
Az előző tulajtól kaptam egy-egy garnitúra féktárcsát (első 60670801, hátsó 60670804), ezek is felkerültek új betétekkel együtt.
Kipufogó középsőrészét tartó gumi (60615734) is pótlásra került.
Bal első ABS jeladót szintén cserélni kellett (na ehhez nem tudok számot, mert legalább 3 féle van, és nem tudom melyik való bele :).
Klíma is kapott egy töltést, és színezőt is hátha megint elmenne a gáz. Mire elmúltak a meleg nyári napok már jól hűt :D
Ablakok is beállítva, rendesen záródik az ajtó, és az eső sem esik be.

A volt tulaj szervizétől kikért kórtörténet alapján csak kb 6e km volt az olajban, viszont már 2 éve került bele, így ráfért már a csere. Kapott újat mindenféle szűrőkből plusz egy adag Selenia Racing-et.

Óra: 124 300 km

 

Megtörtént a Blue&Me és a tomtom navigáció kihangosító frissítése 8.0 ra.

Frissítés

 
>> Egyébalfaspetya // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-08-15

A belsőség találkozóról hazafelé történt, hogy néha felvillant (néha úgy is maradt) a kézifék visszajelzője menetközben. Velem utazó kolléga mondta, hogy valószínű a fék folyadék szint lehet alacsony. Gyorsan csináltam is egy fékpróbát, de érzésre teljes biztonsággal fogott.
A fékfolyadék szintjét ellenőrizve az valóban az alsó nívónál tanyázott, így nem tulajdonítottam a dolognak nagy jelentőséget. Hát kellett volna...

Történt ugyanis, hogy egyiknap haza felé (szerencsémre csak 2 sarokra a céltól) egyik megállásnál a kuplungot benyomva majd felengedve a pedál bizony a padlón maradt. Először gondoltam beakadhatott a pedál, de visszahúzva és rápumpálva sem javult a helyzet. Így kezdtem sejteni, hogy komolyabb gond lehet.
Miután sikerült egy vállalható parkolóhelyre küzdeni, jöhetett a telefon a szerelőnek. Mint megtudtam a kuplung és a fék hidraulika bizony egy tartályból veszi magához a nedűt. Ezért volt az alacsoy szint, a kuplung nem csak hogy magához vete, de el is engedte a folyadékot.

Nos, hát az autó mozgásképtelenné vált. Másnap egy kedves kolléga fel is ajánlotta, hogy munka után elvontat a szervizbe. Hozzá is fogtunk (volna), majd néhány próbálkozás után csalódottan konstatáltuk, hogy a vonószemről bizony le van nyalva az első pár menet. Így tehát a projekt meghiúsult...
Következő ötletem volt, hogy itt amore-n kerítek egy vonószemet kölcsön. Ez néhány órán belül sikerült is ( ezúton is köszi supertramp cartársnak). Végül még sem éltem a lehetőséggel, mivel a következő napokra nem lett volna húzó ember...

Tehát akkor maradt a tréler..
Sikerült is szerezni kontaktot. Mikor kivonulva meglátta az autót: "óóó hát ilyenből én már vittem egy csomót". Kössz ez most sokat segít gondoltam magamban :)

Végeredményben kicsit kalandosan, de sikerült eljuttatni a szervizbe.

 

Boldogság!!! :) Összetartozásunk 1. évfordulója elérkezett! :) A szerelem tovább lángol! :)

 
>> AutóápolásDokika // Alfa 145 1.6 Boxer // 2014-09-30

A már az előző posztban említett második posztom lenne ez.

Ez sem fog másról szólni, mint az autót érintő változásokról és szépítkezésekről!
Ha az "Szervíz" kategóriát kapott, akkor ezt szenteljük az "Autóápolás"-nak.
Ugyanis, 1 hete elszántam magam, hogy akkor most szépen átpolírozom a kis Pirost.
Ez is (mint oly sok más dolog az életemben) egy hirtelen ötlettől lett vezérelt, de a megvalósítás mint mindig, most is váraottt magára. Most nem volt hosszú az átfutási idő, így cirka egy hét múlva meg is ejtettem.

Szerencsémre volt szabad időm és az időjárás is esélyt adott ennek a projectnek.
Így hát az "öreglányt" (FordMondeoMK3) kitessékeltem a garázsból és mivel még nem csináltam ilyet a jobb első sárvédőn gyakoroltam egyet.
Amikor ott szépre sikeredett felbátorodtam és gyorsan megmostam a teljes autót. Szépen tisztára töröltem gyorsan hiszen mégsem vagyok időmilliomos és ezen a gyenge őszi napon már elég lassan száradt volna meg.
Én személy szerint dobozos, piros színű Prevent-et használtam.
Röpke 4,5 órámba került, mivel kézzel csináltam. Az eredményét mindenki észrevette, így azt mondom teljesen megérte ezt az időt ráfordítani. Na meg persze ennyivel már jöttem neki, ha már ennyi helyre eljuttatott! Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt az időtöltést.
Csak egy tipp! Ha csinálod kapcsolj be vmi zenét és meglásd hamar elmegy az a 4 óra! Tapasztalatból mondom. Ha kérdésed lenne a pontos menetéről csak nyugodtan érdeklődj!

>> SzervizDokika // Alfa 145 1.6 Boxer // 2014-09-29

Hosszú ideje, h nem írtam hisz nem történt semmi a házunk táján.
De most, 3 napja nagy aktivítás volt megfigyelhető az udvarunkon.
2 posztba besűrítem, kezdve ezzel:

Miután hozzám került a kis Piros, nem egészen rá 2 hónapra a régi már eléggé elhasználódott első lengéscsillapítók feladták a szolgálatot. Erős a gyanúm, hogy még a gyárik voltak benne. Mintha egy Alfa jelet véltem volna felfedezni,a rozsda alól kandikált kifele.

Ugyebár elég erőteljesen jön a tél, így jobbnak láttam ha mind a 4 kerékkel érem az utat és azt a kevés tapadást is megőrzöm, amit az itteni útkarbantartók munkájának köszönhetünk. Nem tudom ki, hogy van vele és senki ne vegye sértésnek ( csak ha rá vonatkozik) , de mifelénk elég hitvány munkát szoktak végezni, persze, ha csinálnak valamit!

Így hát igaz bontott, de jó állapotban lévő Monreo lengéscsillapítókat kapott. Egy 1.7 boxiból bontódott amiből már korábban is kaptunk alkatrészeket. Igazi donorautónk lett.

A szerelés? Sokaknak biztos "egyszerű" mutatvány lett volna... DE! Azok a régi darabok olyan szinten be voltak épülve az olajos sártengerbe, hogy " fiam hozz egy kis kalapácsot" után jött "fiam hozd azt a nagy fanyelűt" majd " most már elég.... hozd samut!". Ekkor már kijött. Különös probléma a kormányösszekötővel volt. Kompletten, rugókkal, mindennel együtt cseréltük.

Az eredmény? A hosszan tartó harcot megnyerve, az autó újra négy kerékkel gurul az úton. Már-már szinte furcsa a feszessége.
Nekem teljesen megért 1 tálca sört :) Persze, ez csak a munkadíj!

 
>> EseményPeta74 // Alfa 166 2.5 v6 // 2014-09-29

Műszaki kipipálva! ;)

 
>> EseményWikicica // Alfa Giulietta 1,6 JTDm Turismo // 2014-09-29

Hazafelé tartva, szabadságról, az A7-es autópályán, egyedül.

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2014-09-29

 
>> Eseményalfaspetya // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2014-08-10

Gondolom a totalcar belsőség blogját elég sokan ismeritek. Az ő szokásos éves írók-olvasók összejövetele a belsőség találkozó: bővebben

Egy volt kollégám beszélt rá, hogy menjek le vele, és ha már megyünk, akkor ugye miért ne a GTV-vel mennénk? :)

A helyszín valóban nagyszerű, légkör elég családias. Vagyis inkább olyan mintha egy régi haverokból álló társasággal lemennétek a tóparti kempingbe iszogatós, tábortüzes szalonna sütős hétvégére. Szóval ehhez igazán optimális a hely.
A téma pedig nyilván autóbuzéria minden mennyiségben.

Mondanom sem kell, hogy egy autómániásokból álló társaságban megjelenni a GTV-vel... hát nem kis élmény :))
Pláne, hogy a hangjából elég hamar kiderült, ez bizony nem a 2.0 twinspark.
Volt egy kis túl foglalás a kempingben, de Pista a főszervező egyből azzal fogadott, hogy "neked szerzünk helyet mert szép az autód!" :D
A következő hasonló élményre sem kellett sokáig várni, kipakolás után a tábortűznél gyülekező emberek felévettük az irányt. Itt futottunk össze egy üveg pálinkával körbe járó emberbe, aki azt kérdezgette kijött az Alfával. Megtalált, széles mosollyal kezembe nyomta az üveget: "kérnék tőled valamit, de előbb igyunk!"
Eleméslte, hogy régóta nagyon tetszik neki a GTV, de még nem volt alkalma közelről megnézni, és hogy hagy üljön már be megnézni ( ő egyébként egy porsche boxter s-sel jött... :)

A szombat délutáni program egyik pontja lett a kollektív areasi V6 hallgatás :)
A TC szerkesztőség a "régen-minden-jobb-volt" filozófia jegyében megállapította, hogy ma már nem tesznek ilyen jó kis euro0-ás motort az autókba.

Összefoglalva nagy élmény volt, nem gondoltam volna, hogy még így 15 éves kora felé is ilyen kultautó a GTV ;)