Blog

>> Tuning és extraAndrea147 // Alfa 147 1.9 jtd // 2018-03-01

Túl vagyunk a tető és az ajtók fényezésen. Már rég óta tetszett a fekete tető így a tukrokkel megegyezően lakk fekete lett. Az autó jobb oldali ajtajai tele voltak hibákkal , lakk sérüléssel így tavaly tavasszal lefenyeztettem. Ez olyan jól sikerült ,hogy a szín elütött és pár hónap múlva elkezdett lepattogzani.mivel már nem akartam azzal a tényezővel megcsináltatni kerestem egy hozzáèrtőt. Így találtam rá Mándi Ferencre. Egy cartars GT-jen végzett munkáját látva tudtam hogy jó kezekben lesz nála az autó. Végül tető plusz két ajtó és ködölès lett a vége . A képek magukért beszélnek.

>> Tuning és extraystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2018-03-01

A csatornafedél okozta sérülés ismét helyre lett állítva, természetesen Vittorio által. Fizetett az illetékes, így ez a gond megoldódott. A beszerzett új emblémák is felszerelésre kerültek. Megnézettem a bal első ülés fűtését is, mert az nem működött, szerencsére csak kontakthiba volt. Valamint nagyon régóta játszotta a lámpamosó azt, hogy spriccelés után nem ment vissza a helyére. Ez anyira nagy problémát okozott, hogy ennek köszönhetően az ablakmosó víz elfolyt szépen lassan. Ebben a trutyi időben ez meg annyira nem szerencsés, úgyhogy ez is javításra került egy kis izé (nem tudom a nevét, ez osztja ketté a tartályból jövő folyadékot) cseréjével. Most már jól üzemel.

>> SzervizDempsey and Makepeace // Alfa 156 2.0 JTS // 2018-03-01

Olaj csere.

 
>> EseményMacccy // Alfa 159 1.9 JTDm SW Ti // 2018-02-27

Befagyott a technika az éjjeli hidegben, a kézifék durván fogta a bal hátsó kereket, valószínűleg a havon alig forgott. A fékkaron érezhetően laza is volt a bowden az első néhány centin. Ez elő is idézett néhány sárga jelzést (VDC,ASR,Hillholder). Teremgarázsban végülis kiolvadt másnap, de ezt meg kell csinálni a nyáron

 

A bal oldali tengely is átesett egy kisebb beavatkozáson, a tengely átmérője szinte teljes hosszában le lett szedve 25 mm-re. Most már gyári átmérője van, remélem elfér mindenhol. Legnagyobb gond azzal volt, hogy a külső csukló porfogója kb 2 méter után elrepedt, mert kanyarban a tengely hozzáért a lengéscsillapító villához, remélem ennek vége.

A beszerelés sem ment zökkenőmentesen. Sikerült 2-ből 2x rossz gumiharangot rendelni. 1x 57 mm nagyobb átmérővel, másodszor 92 mm-vel sikerült megrendelni. Nekem 87 mm a csukló külső átmérője, így elballagtam a közeli boltba és vettem univerzálisat, majd azt ráhúztam. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy javító készletet vettem, ami tartalmazott 1 adag zsírt, 2 bilincset, 1 külső csukló biztosító-gyűrűt, illetve 1 vadi új anyát is. Az anyának kimondottan örülök, mivel tavaly a drága "műhely" azután, hogy kifizettem nekik negyed millát nem voltak képesek rátenni a féltengelyek végére 1-1 új anyát sem. Jelenleg alig van hely a villa és a féltengely közt, mikor teljesen balra fordítom a kereket. Nem tudom elképzelni eddig mit csinált ott a tengely, mikor átmérőben 5 mm-vel vastagabb volt. Viszont így már tudom, miért tépte le az előző gumiharangot kb 3 méter alatt még tavaly júliusban.

 
>> SzervizFRC // Alfa 159 SportWagon 2,4 JTDm Q-Tronic // 2018-02-28

236.000KM - 5db BOSCH DuraTherm (0250203001)

Reggeli indítás már a tél kezdetével kezdett nehézkes lenni.
Most viszont besokaltam mikor a szomszéd beszólt, hogy kormol az "ALFA". (anyád)
valamint a termosztátot is cseréltettem, mivel elég nehezen érte el a 90c°- nyílt úton elengedte és nem ment feljebb 50-60c°-nél

 
>> Egyéb6UR20 // Alfa 156 1.6 T.S // 2018-02-28

Régen jártam itt mert egyrészt nem nagyon volt probléma az autóval (még mindíg...), másrészt nem nagyon volt időm. Ami idő közben történt hogy tavaly nyáron megjártuk Horvátországot probléma nélkül, és ezen kívűl itthon napi használatban van az autó. Kisebb dolgok történtek pl legutóbb a középső kipufogó dob feletti hővédő lemez félig leszakadt és menet közben (pont a pályán) nagyon csúnya hangot adott ki ahogy a betonhoz ért. De ennek is sokkal csúnyább volt a hangja mint amekkora volt maga a probléma ami 2500 ft volt útközben egy műszaki vizsgaállomásnál poroszlón megcsinálták. Most meg kiégett egy izzó a vízhőfok és a fordulatszámjelzőnél. Ezeket szeretném magam orvosolni ezért is jöttem fel ide kicsit informálódni....

 
>> SzervizGtv6fan // Alfa Alfetta GT / GTV / GTV6 2.5 // 2018-02-28

Sziasztok ! Belefutottam egy motor hibás Alfa 159 2,2 Jts-be! Gyönyörű a kicsike de sajnos hanyag gazdája kikönyököltette a motorját! Valaki tudna segíteni ilyen motor beszerzésében? Megköszönném! Motor kód 4136

 
>> SzervizTS // Alfa 159 2.4Jtdm SW // 2017-10-10

Ez egy utólagos blog.Sajnos a lustasàgom miatt most utólag kell összefoglalnom.Szóval rendeltem 8liter xadoo motorolajat,olajszűrőt,légszűrőt ês gàzolajszűrőt.Ezeket kértem cserélni a szervízben.A munkadíj asszem 3000 volt,az olaj 28000,a szűrők 21000.Most akkor újabb 15 000 ig ezzel nem kell foglalkoznom.az óraàllàs 185000.Az előző blogomban taglalt törött fékfolyadék szintjelző helyett rendeltem egy hasznàltat az olaszautóbontóból 6000 forintért.Ezt magam cseréltem.Most màr nem vilàgít a fék kontroll làmpa.

 
>> SzervizTS // Alfa 159 2.4Jtdm SW // 2018-02-27

Betegszabin voltam otthon,így kötetlenebbül tudtam időpontot kérni a szervízben.Egy hátsó futómű kopogàssal jelentettem le,plusz féltengely szimering csere,futómű àllítàs,és az összes gumialkatrész,porvédő ellenőrzése,valamint az első fékek ellenőrzése.Eléggé csikorgott màr hidegen.Szóval afféle karbantartàsra,ellenőrzésre jelentettem be.
A kopogàst a stabilizàtor pàlca okozta,természetesen pàrban cserélték.Viszont kiderült hogy az összes féktàrcsa kuka,el vannak vékonyodva.Gyàrit kértem,szóltak hogy az nem lesz olcsó.Nem baj,az utàngyàrtottakról sok rosszat hallani.Tehàt TRW tàrcsa elől-hàtul+Textar fékbetétek.A féltengely szimeringet cserélték,de kiderült,màr kevés az olaj.Automata vàltó révén nem mert ràönteni akàrmit,így felhívott hogy milyen van benne.Azt mondta hogy leengedték és azt nem tölti vissza mert egy merő fekete retek az egész.Az érdekes mert hogy 30 000-km el ezelótt cseréltettem székesfehérvàron mosatàssal mindennel együtt majd 120 ezerért.Felhívtam a vàltóst,àllítàsa szerint hiàba van àtmosva,a hűtőben lerakódott redva később még feloldódik.A szerelő szerint meg kétséges hogy volt benne olaj cserélve.És nem is mer akàrmit ràtölteni mert ha összetúrósodik akkor az automata vàltó kuka.Úgyhogy visszaöntötte a redvàsat és nyomozàsban van hogy mi lenne az optimàlis megoldàs.A héten jelentkezek hogy akkor hogyan tovàbb.Nos az idàig elvégzett munkànak fékcsere,futóműàllítàs,stab.csere,szimeringcsere,munkadíj 176 000 volt az összköltsége.Ehez jön egy 500 eurós költség mert a willhabenen vàsàroltam egy 18"-os hasznàlt Brock felnigarnitúràt hasznàlt gumival.Hogy itt ne àlljunk meg,rendeltem(!!!)hólàncot a hirtelen jött hidegre való tekintettel.Ausztriàban 3 autósboltban kerestem,egyszerűen hiànycikk.Mintha 16"felett megàllna az élet.Úgyhogy megrendeltem,kifizettem,a héten értesítenek ha megérkezett.A hólànc àra 144 euro.Közben elfàradtak a csomagtér teleszkópjaim,így hasraütés szerűen kinéztem egy ezzel foglalkozó céget és rendeltem tőlük.3nap múlva màr meg is érkezett,azonnal ki is cseréltem mielőtt baleset nem lesz a hirtelen előjel nélkül lecsapódó csomagtartó miatt.A költsége 8500 ft postàval. Így àllok most.Az autó kurvajó,sokkal jobb az úttartàsa,elmúlt a kopogàs,fékcsikorgàs.