Blog
A gyári plüss szőnyeg téli helyettesítésére rendeltem, fő szempont volt a méretpontosság, szagtalanság,rögzíthetőség, perem, hogy a hólé ne folyjon ki.
Rögzíteni nem tudtam, bár voltak hozzá eszközök, de se egy leírás, hogy azokat miként illesszem össze, se semmi magyar nyelvű.
Kicsit emiatt be is rágtam, továbba probléma, hogy a motoros ülés mozgatásakor a tálca pereme kissé beleér az ülés alatti burkolatba...
Még egy okkal több, hogy várjuk a tavaszt...
Ismét eljött egy csodás nap, ismét kikerült a jobb oldali féltengely. Már alig tudtam kivárni, hogy ismét láthassam csupaszon. -ja, nem- Megelégeltem, hogy sehogy nem lehet haladni a kocsival, így még egyszer kivettem, lehoztam a padlásról a régi féltengelyt, majd bevittem melóba, hogy a kollégám annak a mintájára esztergálja le az új tengelyt is. 2 helyen látszott, hogy valami valamivel ütközik, ott 25, illetve 26 milliméter helyett 29,5 és 32 mm átmérő volt. Ez rengetek többlet, így mindenhol a gyárira lett igazítva az átmérő. A tengely tömege is jócskán csökkent, remélem nem rosszabb anyag, mint a gyári, mert akkor bajban leszek. Holnap tesztkör, szóval mindenki szorítson.





Most a nagyobb fagyok miatt befagyott a kézifék, szerencsére kiengedett. Azért át kell nézetnem, hisz valamiért bekerült a trutyi. Amint szerviz is látta update
Kavics felverődés, repedés. Sajnos cserélni kellet a szélvédőt. Szerencsére casco fedezte a kárt így nem fájt annyira,
...legyen minden bejegyzésem témája, a héten beépítettem 2 LED panelt a rendszámtábla világításba. Kiválóan világítanak, tolatással sötétben baj nem lesz.



Kislányom szolídan jelezte, hogy itt az idő egy újabb autómosásra (1 kép). Elugrottam a mosóba, gyorsan levetettem sima vízzel. A wax tette a dolgát hibátlanul. Ha már nekiálltam, akkor kiporszívóztam a belsőt, lemostam, és leápoltam a bőröket mindenhol. Kárpittisztítóval végigmentem a szőnyegen és még az ablakokat is megpucoltam. Lassan kell néznem valamit a gumiszőnyegek helyére, mert itt a tavasz! :)


Alfi át esett egy nagy szervízen Ferke keze által, amit ezúton is köszönök neki. :)
Ami le lett rajta cserélve :
- Vezérlés (Dayco)
- Vízpumpa (Aisin)
- Vezérműtengely szimmering (Corteco)
- Hűtőközeg
- Motorolaj (X-CLEAN FE 5W30 5L)
- Olajszűrő (Mann)
- Légszűrő(JCP)
- Gázolajszűrő (JCP)
- Pollenszűrő(Filtron)
- Váltóolaj(Motul ATF 5L)
Most hogy ezek megvannak reméljük egy ideig nyugodtan tudjuk élvezni minden egyes percét. :D
Szerda este elhoztuk az autót, hazafele hibátlanul jött.
Tartott gáznál éreztem minimális rángatásokat, gondoltam hogy az EGR szelep el van kormolódva, de arra nem gondoltam hogy emiatt másnap megáll az autó.
Mint utólag kiderült ez okozta, az 5-10 kilométerenkénti megállásokat.
Szerencsére Ferke cartárs orvosolta a problémát úgyhogy mostmár tökéletesen működik az autó. :)
A kerékcsapágy elkezdte hallatni a hangját, felemelve elég szépet kottyant is.
Akkor nincs más hátra, mint előre:
1. Vegyük le a kereket, a féknyerget, a féktárcsát, a porvédőt, a féltengelyanyát.
2. A csapágyat a csonkállványban hátulról fogja négy csavar, ezeket vegyük ki.
Óvatosan kocogtatva húzzuk ki a fészkéből.
A kormányösszekötőt a könnyebb mozgathatóság miatt vettem ki.
3. Tisztítsuk meg a csapágy fészkét, de vigyázzunk az abs jeladóra.Tegyük be az új
csapágyat, csavarozzuk be, majd szereljünk vissza mindent, amit leszedtünk.
Kész.



Úgy voltam vele, hogy nem veszek kerékszettet az autóhoz, majd a felnin cserélgetem. 215/55 R16 a mostani méret, ez a téli. Ahogy jön a tavasz, csak megfordult a fejembe hogy kellene egy nagyobb papucs. Ma eldőlt a kérdés, találtam egy nagyon jó ajánlatot a Facebookon. 17” sok küllős szett 225/50 újszerű Falken gumikkal. Megvettem :)
