Blog
Felkerültek az új nyári gumik.
Remélem, hogy sok boldog kilométert fognak kiszolgálni. :)
Elérkezett a kötelező szervíz ideje is.
A tél beköszöntésével kapott új téli gumikat is az autó, amik eddig hibátlanul teljesítenek.
Ferke közreműködésével rendbe lett rakva az autó, kapott új olajat(Motul X-CESS 5W30), olaj(MANN), gázolaj(JCP), pollen(FILTRON) és levegőszűrőt(FILTRON), illetve négy ízzítógyertyát(BOSCH) meg egy porlasztó csatlakozót(RICAMBI ORIGINAL), mert az utóbbi időben jelentkeztek apróbb rángatások kitartott gáznál.
Aztán egyszer addig fajult ez a rángatás h kitartott gáznál rándult 3-4-et és vészüzembe rakta magát, motor leáll, check engine.
Ki lett olvasva, 2-es hengeren kontaktos a csatlakozó.
Ez ferke keze által orvosolva lett, azonban a hiba nem szűnt meg.
Következő tipp a kábelkorbács.
Folyt. köv......
2018.12.17-én sor került "Tuningman" cartársnál egy szervízre, amire kb. 6 héttel ezelőtt kaptam időpontot. Eredetileg a stabilizátor rúd cseréjét és az EGR-szelep falazását terveztük. Ezekre a műveletekre nem került sor, egyrészt, mert a ropogás megszünt a balos féltengely cseréje óta, másrészt pedig egy idő óta hibákat dobált a gép, túltöltött a turbó. Erre koncentráltunk. Megjártuk így Ausztriát, 140-150-es tempóval 6,3-as fogyasztással, mégsem élveztem. :-) Turbófelújításra nem szerettem volna költeni, úgyhogy reménykedtem... Nos, kiderült, hogy a szolenoid szelep volt eldugulva, a kifújást követően a hazaúton már szuperül tette a dolgát a gépezet és egyszer sem tiltott le. Természetesen a hibát töröltük. Olajat cseréltünk, a nálam egy idő óta favorizált Motul 5W-40 észteres "versenyolaj" került a motorba. Km: 276.455. Az olajszűrő cseréje megért volna pár képet, sajnos az autóban maradt a telefonom. Innen üzenem annak, aki ilyen helyre tervezte az olajszűrőt, hogy nem normális! :-) Ez még a GTA-nál is jobban hozzáférhető helyen van.... pedig oda is nőgyógyász kezek és nagy adag szerencse kell a roncsolásmentes cseréhez! :-))
Megnéztük a kipufogócsonkban lévő "kübli" állapotát, hamár szét kellett bontani, hogy hozzáférjünk a szűröhöz, szép szürke színe van, dugulásnak nincs jele. Az alsó turbócsőbe is belenéztünk, teljesen száraz, folyásnak semmi jele és lerakodásokat sem találtunk. Lehet, hogy megúsztam a turbó felújítással járó nyűgöket, legalább is egyenlőre! :-)) Mostmár remélem, hogy egy ideig csak hajtani kell a gépet, mert legszívesebben ki sem szállnék belőle, annyira szeretem! :-))))))


Xado 5W-40 SM/CF 5 liter - 14 500ft
olajszűrő
Km: 244 000
2. fékrásegítő, bontott -15 000 ft
km: 243 000
Weichers alu toronymerevítő on. Pipercross oilfree levegőszűrő on. Alfisti is küldött 2 fekete oldalindexet.Felkerült ket uj tükör is a sportcsomagos verzióból.


A bal első féltengely alig 3ezer kilométert bírt nálam. A vásárláskor diagnosztizált stabilizátor rúd ropogás megszünt, ergo már vásárláskor "féltengelyes" volt a kocsi. Fasza. Rohadt drága a gyári alkatrész és persze csak akkor van garancia, ha szakszervízben építik be. Remélem, a jobbos féltengellyel nem járok hasonlóan, mert egyenlőre kiürült a kassza így karácsony előtt! :-) A váltóban is cseréltünk olajat, 2,8 liter Tutela Technyx került bele némi Liqui Moly adalékkal feljavítva. Egy szép bordó Giulia QV mellett felkerültek az autóra a frissen szerelt téli kerekek is. Ideiglenesen eltávolítottuk a nyomtávszélesítő pogácsákat, engem nem zavar, hogy "normál" állásban terpesztenek a kerekek. Jól állnak neki a 18-asok!!








Elkészült a nagynyomású üzemanyag szivattyú felújítása és ultrahangos tisztítása-a mérőpadon a tömítések cseréje után hibátlanul működött, gyári értékeket hozta az ellenőrzés során-a szerelő elmondása szerint semmi rendellenes kopás nem volt a szerkezetben, felszerelése előtt kicseréltem a motort kitámasztó szilentet a felső motortartó bakban. A komplett konzol levételével satuban egyszerűen megoldható volt a művelet. Szelephézag ellenőrzés is sorra került-rendben vannak, amely során kapott új szelepfedél tömítést is, aminek már ideje volt mert volt némi szivárgás a dekninél.





3
616
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Retrovízió - A '70-es, ...
- 4C
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- Oldtimer, youngtimer
- Spider
- Filmek
- Coffee - Minden ami kávé
- Stelvio
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10