Blog
A héten két újabb projekttel gazdagodott a téli leállás:
- ülések külső szélének rendbetétele. Ehhez hétfőn megvettem Rohondi cartárstól a nála megmaradt szivacsbetéteket.
- HiFi fejlesztés. Ehhez ma beszereztem egy teljesen alap JVC KD-X141 rádiót.


Ma levettem a hátsó lökhárítót. Sajna parkolásból eredő karcok vannak rajta. Először az alsó burkolat csavarjait szedtem le, utána a kerékjárat burkolatát húztam ki és ott a lökhárító első sarkánál volt egy csavarral felfogatva, a bal oldali jól megszivatott mert elforgott a csavar, ezzel sok időm elment☹Kívülről ennyi. Belül két oldalt van 2-2 csavar, ezekhez a kárpítot ki kell szedni. Bal oldalt az aksit, a tartóját ès a navit is. Jobb oldalt a biztosítéktáblát, utána hozzá férni a csavarokhoz. A két db rendszám világìtást kell lekötni és már le is jön a lökös. Elsőre nekem kb 3órám ráment😏most màr mehet a fènyezőhöz.




Forgalmi a kézben !
Sziasztok,
Végre az első futómű is rendben. Alsó és felső lengőkarok, stabpálcák és kormánygömbfejek cserélve. Futómű beállítva.
Kövezzetek meg, de starline került beépítésre. Mivel az autó napi 60km-t megy, olyan úton amit nem is igazán lehet útnak nevezni, úgy gondoltam, hogy felesleges drágább cucc alá. 2 év és úgy is kuka lenne az is, annyit meg ez is ki fog bírni szerintem, ha tévedtem akkor legközelebb kap jobbat.
Közben a féklámpa kapcsoló is megadta magát, az is cserélve lett.
Km:246130
Hol volt hol nem volt, történt egyszer(na jó nem egyszer😁)hogy a telefonomon véletlenül a Kleinanzeigen App-ra kattintottam. A fő oldalon mindjárt adja is be nekem az Alfa Romeo hirdetéseket, vajon miért?🤔 Mert állandóan azokat nézem🤣Megláttam és megbabonázott ez a gyönyörű nagyvad😍Kicsi hezitálás után rá ìrtam, hogy mikor lehetne megnézni. Nemsokára jött a válasz, hogy szombat du.15 órától, uhh az még 5nap😕 A hirdetésbe írta, hogy a motor egyenetlenül jár. Hát az lehet sok mindentől... szombatig csak ezen agyaltam, hogy mi lehet. Végre eljött a szombat, család be az autóba azt indulás Alfa nézőbe kirandulni😊Kb 1órás út után meg is érkeztünk. Sajna az időjárás nem volt kegyes, mert esett az eső🙄 Nem baj vittem munkásruhát, emelőt, kartonpapìrt amire ráfeküdhettem😁 Gazdija kiállt a fèltető alól, nyitom a motorháztetőt, ohh ez nem egyenetlenül jár, hanem csattog🙄😫 Szerencsére nem hallottam még csapágyas motor hangját, és nem is tudtam eldönteni mi lehet. Inkább a hidrotőke vagy szelep hangra hasonlìtott. Csináltam egy hangfelvételt, de azon jóval durvább hangja volt. Itt el is keseredtem☹ Tovább nézegettem az autót, ahogy megemeltem az alvázon és a futómű alkatrészein szinte alig volt rozsda! Uhh, ez nagyon szép!
Első észrevételek:
A hátsó lökhárító van össze karcolva, amit parkolásnál sérülhetett.
A csomagtér ajtón Nero színkód matrica, mellé filccel ìrva 612/a és ezüst metál az autó🤔
Belső kárpiz az ajtókon bőr, az ülések szövet, utólag már tudom, hogy ezüst metál színnel és bőr belsővel jött ki a gyárból. Külön köszönet Rohodi Mihály Cartársunknak, aki infókkal látott el az autóval kapcsolatban.Két nap telefonálás, üzenetek, képek küldözgetése és vélemény kérések után úgy döntöttem, hogy bátraké a szerencse és belevágok🤗Telefonon le fixáltunk mindent és megbeszéltük, hogy szombaton hozom el. Béreltem egy trélert, csak sajna 4m hosszút sikerült😏.Előre nem sikerült kiengedni a Nagyvad elejét ìgy hátul kicsit túl nyúlt😁.Egy röpke óra alatt haza is értünk.Már csak azon izgultam, hogy befér-e az R6-om mögé a garázsba. Szerencse ezzel is, mert 2cm maradt még. Most ott várja a gyógyulást.
Köszi Droberto, Marklar155, Kazes-nak a véleményeket, tanácsokat😉




Elkészültek a bontott alkatrészek felújításai. Már csak össze kell szerelni! Még az is lehet, hogy autó lesz belőle valamikor! :D
Feltettem ma a koronát a régi-új projektre, felszereltem az egyedileg készült Momo replika kormányt. A kétarcú autó kész. Az érzés közel van egy új autó rendeléshez, ami megérkezett. Kicsit személyesebb élmény, mert benne a kezem munkája. Kinga nem meri vezetni, túl új. Új? 22 éves!!
Sorsszerű, de nyár óta ma volt először olyan helyzet, hogy kellett a két autó. És itt volt. Mire kellett, újra itt parkolt. Ha már a tulajdonosa cserben hagyta és a 159-cel ment, legalább nekem jutott az élmény.
Szokatlan volt nagyon. Pöccre indult. Aztán kicsit remegett, füstölt. Öreg már. A földúton puhán gurultunk ki, egész elfelejtettem, hogy nem minden autó döcög. Nem koppant, nem nyösszent, semmi nem zörgött, csörgött benne. Mint egy új?
Hangosabb azért mint a 159, nyersebb. Öreg autó, mit várok? Aztán fent a főúton szépen kisimult, pontosan vette a fokozatokat, újra éreztem a mechanikus kapcsolatot a motorral, váltóval. Finoman működött az egész. Tényleg újszerű.
A parkolóházba beérkezve ablak le, húztam egy parkolójegyet...majd ablak fel. Mondom fel. Na, ez lassan vánszorgott. Öreg már, majd tavasszal meggyógyítom.
Aztán leparkoltam. A szélére, oszlop mellé, nehogy valaki mellé álljon. Lezártam. Jé, működik a zár, jó lett. Visszanéztem rá. Mert egy Alfára vissza kell. Basszus, ez olyan mint egy új :-))
Egy 22 éves új autó, tökéletes időgép.





A facebook-on akadtam rá a hirdetésre. Kevés pénzért adta a tulaj. Pont nézegettem, hogy kellene valami a GTV mellé járkálós autónak. (Nincs szívem télen használni)
Szóval a nagyon olcsóból még sikerül a felét lealkudni. Na persze a törpök élete nem csak játék és mese :-)
Valami miatt nem indul a motorja. Szépen forog és kompresszió is van benne, csak nem indul. Először ennek kell pontot tenni a végére.
Utána még jó pár dolgot ki kell cserélni, amit hirtelen láttam. (vezérlés, fékek, stb.)
A belsejére is ráfér egy kiadós takarítás.
A kormányt mindenképp újra kell bőrözni.
Szóval eléggé foglalkozós, viszont a kasznija nincs olyan rossz állapotban, ezért is vettem meg.
Sose gondoltam hogy egyszer 145 tulaj leszek :-)





Felkerültek az új nyári gumik.
Remélem, hogy sok boldog kilométert fognak kiszolgálni. :)
Elérkezett a kötelező szervíz ideje is.
A tél beköszöntésével kapott új téli gumikat is az autó, amik eddig hibátlanul teljesítenek.
Ferke közreműködésével rendbe lett rakva az autó, kapott új olajat(Motul X-CESS 5W30), olaj(MANN), gázolaj(JCP), pollen(FILTRON) és levegőszűrőt(FILTRON), illetve négy ízzítógyertyát(BOSCH) meg egy porlasztó csatlakozót(RICAMBI ORIGINAL), mert az utóbbi időben jelentkeztek apróbb rángatások kitartott gáznál.
Aztán egyszer addig fajult ez a rángatás h kitartott gáznál rándult 3-4-et és vészüzembe rakta magát, motor leáll, check engine.
Ki lett olvasva, 2-es hengeren kontaktos a csatlakozó.
Ez ferke keze által orvosolva lett, azonban a hiba nem szűnt meg.
Következő tipp a kábelkorbács.
Folyt. köv......
0
703
Fórum
Friss topicok
- Filmek
- Spider
- Oldtimer, youngtimer
- Alfa reklám
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- Stelvio
- Csevegés (Á la Alfa Rom...
- Coffee - Minden ami kávé
- Retrovízió - A '70-es, ...
Tagok
Új tagjaink
- Gyuszkó 159
- Olxander
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10