Blog

>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2018-11-12

Mivel szilentek csak kora tavasszal kerülnek sorra, és egy kedves jóember felrántott rendesen: volt egy használt mélyláda...figyeld szitut:
Figyelj kell!
Nem tudok most menni, egy héten belül elmegyek érte. Utalok 5 ezer előleget, ha egy hét alatt nem érek oda a tied a pénz.
Ok, nem kell utalni, szóljak, mikor megyek.
Két nap mulva szólok: eladta.
Nem tudok bármely nap 80km re futkosni :(
Szóval gebasz van a rendszerben. Ciki, mikor 2 gyenge pont van, és egyikre van lóvé...
Nem tetszik basszus. Olyan nem tudom milyen. Hangosnak, amennyire kell, hangos, de nem úgy szól, ahogy szeretném.
200w rms erősítő hajt talán 300? Rms mélyet. Dld500+
Erősítővel már nem akarok játszani, így vettem egy 1000w rms D osztályú monoblock ot. Na ezt be kell varázsolni, nem nagy ügy...aztán tavasszal kábelezés csere😱
Ehhez kevés tápkábel keresztmetszete.
Aztán megyek Zsoltihoz, és addig csereberéljük mélyládákat, míg azt nem mondom: ezaz, ezt kerestem.

>> SzervizRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-11-12

Itt a tél, és elértük a 213000 km-t. Az olaj és alkatrészek cseréje megtörtént:
Motul 8100 X-Cess 5W-40 olaj
Bosch olajszűrő
Champion levegőszűrő
Valeo üzemanyagszűrő
+olajleeresztő csavar

 
>> Tuning és extraRéki // Alfa 147 1.9 JTD // 2018-11-12

Folytatódik a belső csinosítás. A kormány és a sebváltó gomb került sorra. Kisbéren egy remek szakember keze munkája látható a csatolt képeken.

 
>> SzervizRolee46 // Alfa 155 2.0 8v // 2018-11-12

Ma tovább bontottam a kipufogót már csak a leömlő maradt fent.A hővédő lemezeket is leszedtem.A lambda szonda kiszedése elvitt több mint fél órát,nagyon be volt gyógyulva.Jól körbe melegìtettem azt 22-es kulccsal kűzdeöttem meg vele.A katalizátor feletti részen is csak kevés rozsda van szerencsére🤗.

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-11-11

Piroska is megkapta a téli ruhát ;-)

 
>> SzervizV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 1.6 Twin Spark // 2018-11-11

Felkerültek a téli kerekek + a középső tükör is fent a helyén ;-) és még a fék olaj sem fogyott semmit :) remélem így is marad ;-)

 
>> Tuning és extraCsabo22 // Alfa 147 1.9 MJTD Cup Sport 140CV // 2018-11-11

1 éve halogattam a dolgot. már nagyon bosszantott, h dudám sincs, szóval nekiláttam. alapanyag volt több autóból is, plusz az e-lear-ből is kijegyzeteltem mit hova kell kötni és nekiláttam. volt egy kis hendikeppem, mert a rádió hátába csatlakozó zöld mini ISO más gyárilag be volt kötve, igy csak az órarugóra csatlakozó csokit és drótjait kellett behuzaloznom. egyetlen nehézséget a kormánylégzsák csatijának 2 lába okozta, ez a nem multis (2lábas) és multis (12lábas) csatikban használt eltérő lábak miatt van, igy 2-t forrasztanom is kellett. Lett végül duda (hatalmas öröm) és rádióvezérlés is kormányról, plusz beraktam az 1 éve készült egyedi sport kormányt is. A küllőket fedő műanyag kupakokat a váltógomb és felni szinére fújtam.
Beraktam az új klima panelt is, amit a kártyatartóval együtt szintén a felni szinére fújtam. a klima szarakodott időnként, de most már tökéletes. élesitettem a kb 1,5 éve beszerelt szmogérzékelőt is, de eddig még nem vettem észre, h tenné a dolgát.
Állandó utastársam fejéből kiszakadt a gumiszalag, ezt is visszaragasztottam szóval a kis fazon újból a visszapillantó alatt imbolyog :)

 
>> EgyébPBali // Alfa 159 2.0 JTDm Ti // 2018-11-11

A jó idő ellenére 11.10-én 177.700 km-nél felkerült az újonnan vásárolt 225/55 R17-es méretű téligumi szettem.
Felnit már korábban írtam, hogy vettem télre, most előkerült, hogy ellássa a funkcióját.
Gumi - DOT 2518 - Nexen Winguard Sport, a gumik.hu-ról.
A felni a "szokásos" gyári sokküllős, felújítva.
Nem egy Ti felni, de télre tökéletes.
A méret Liquid korábbi tanácsai és tapasztalatai alapján lett /55, nem ért le eddig sem, ezután sem szeretném.
Költségeim a gumikat (109.280 Ft) és a gumizást (7000 Ft) tartalmazzák.
Ha kívánságlista lenne, a nyári Ti mellé télen egy 8C típusú antracit felnit használnék, de az minden lenne, csak költséghatékony nem...ellenben a két legszebb felni a 159-re, szerintem. :-)
Ma (11-én) az anyósnál szépen le is mostam, bőr is leápolva a még a 147-hez vett AutoGlym termékekkel. Nyári szett pedig lemosva, gumiápolózva megy pihenni.

 

Ma hoztam el az Alfát a szerelőmtől, az esedékes olajcserén kívül meg lett heggesztve a kipufogó leömlő, mert el volt törve. A törésnél eddig kifújt és elég rossz hangja volt az autónak, főleg hideg motornál.

Olaj: 10190Ft
Olajszűrő: 1978Ft
Pollenszűrő: 4560Ft
Levegőszűrő: 2824Ft
Klímatisztító: 3210Ft
Sortömítés: 3850Ft

 
>> Szervizaxel // Alfa 156 2,4 jtd 20V Sportwagon // 2018-11-10

Szokásos éves szervíz megtörtént. Az olajszűrő helye még mindig rejtély nekem, hogy miért oda tették úgy kell kibányászni (bár ennél nagyobb gond ne legyen)
Mindig évente cserélek olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt és gázolajszűrőt kilométertől függetlenül. Most 6 ezer párszáz kilométert mentem tavalyi csere óta ami szerintem rekord 4-5 ezer körül szokott lenni minden autómnál :) a leengedett olajat vissza öntöntöttem a dobozába és örömmel tapasztaltam, hogy minimális olaj fogyás volt lényegében tele volt a doboz akár újra is csomagolható :)