Blog

>> AutóápolásNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2018-12-29

A használt termék: Soft99 Fusso Coat12

 
>> EgyébNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2018-12-29

 
>> SzerviztheBanyai // Alfa GT 1.9 JTDm 16V // 2018-12-29

Kicseréltem a klímapanelt, mert hidegben nem akart normálisan jelezni. Melegben(tavasszal, nyáron) ,és nagyon hidegben (-10) viszont jól működött, amit nem értek. Illetve akkor is jó volt mikor jól átmelegedett már a kocsi, de ahhoz volt,hogy 1 óra is el kellett teljen. Mindegy. Cseréltem, proxy rendezés után a km órát sem villogtatja.
Köszönöm az alkatrészt d.boy barátomnak!

 
>> SzervizJCsabi // Alfa 145 1.4 TS // 2018-12-29

Megvettem első körben azokat az alkatrészeket, amikre biztos szükség lesz, és minden újonnan vásárolt használt autómon lecserélek.
- vezérműszíj görgőkkel
- vízpumpa
- hosszbordásszíj görgőkkel
- 8db gyertya
- olajszűrő
- olaj (Mobil 1 Super 2000 10W-40)
- levegőszűrő
- pollenszűrő

Remélem az újév első napjaiban sikerül mindent kicserélni és végre használatba vehetem az új szerzeményt.

>> Tuning és extraJCsabi // Alfa Spider / GTV 2.0 Twin Spark Lusso // 2018-12-27

Találtam kínai oldalon olyan kilépőfényt, ami megegyezik a gyári világítás foglalatával. Nem kell fúrni, faragni, még a csatlakozó is ugyanolyan. Kb. 2 perc volt a cseréje. Nagyon tetszik :-)

>> Tuning és extraKrTibi // Alfa Giulietta 1.4TB Distinctive EU6 // 2018-12-28

Az autót az első német tulajdonosa pótkerék nélkül, defektjavító készlettel rendelte. Rég kaptam defektet, de nem szeretnék emiatt trélerre kényszerülni. Végül az ünnepek előtt beszereztem egy 17-es mankókereket. Egy 156 szerszámkészlete volt kéznél, a műanyag tartót kicsit átfaragva összeraktam a kerékkel, így már nem lóg ki. Majd kicserélem ide valóra, addig is a funkcióját ellátja. A gyári kompresszor meg jó lesz nyáron a matrachoz :)

Az a mániám, hogy a ködlámpákba sárga fény kell, de gyűjtöttem a lelki erőt a cseréhez. Magneti Marelli izzók, kicsit sárgábbat szerettem volna, de elmegy. A bal oldal könnyen ment, a jobb kicsit nehezebben. Gyári előírás szerint lökhárító levétellel cserélhető, de az sok csavar. Nézegettem, a légszűrőház rögzítése csak 1 csavar és 1 bilincs. Ezeket lebontva annyit el tudtam mozdítani, hogy beférjen a kezem. A lustaság fél egészség.

Végül bekerült egy csomagtértálca. Lengyel Rezaw-Plast, gumis anyag, nem büdös, jó cucc.

Erre az évre ennyi :)

 
>> AutóápolásKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2018-12-28

Újfent Farkas Autókozmetika Győr. A szokott minőségben, ahogy kell.

 
>> EgyébGregory // Alfa 159 Sw Ti // 2018-12-28

sajnos megtörtént az amitől minden egyes autótulajdonos retteg,sikeresen összetörték az autóm. fél even keresztül vadásztam anno az autómra h törésmentes legyen és olyan amilyet elképzeltem . Védettútvonalon álldogáltam az autómmal egy feltorlodott kocsisor 2.tagjaként miutan az előttem álló suzukis szabadon hagyta az alárendelt útat.
hogyha vki leakarna kanyarodni a főutól megtehesse azt. jobbról egy fiestat vezető hölgy ugy gondolta h azért hagytuk szabadon h ő szétnézés nélkul ráhajtson a főutra.
jobbról természetesen érkezett egy vw polo akivel sikeresen összecsattantak majd a fiesta frontálisan belém szállt.
az autómon sérült motorháztető,lökháritó keresztmerevitő klimahütő.
elvittem az olasz autókházába ahol végig korrektek voltak velem. sanos az avulási dij miatt viszont fizetnem kell nem keveset.
remélem szépen megcsinálják bár ugyanolyan már sosem lesz mint a gyári.
és ez a legszomorúbb az egészben h egy hibátlan auto volt.
rendőri intezkedésnél a hölgy természetesen bocsánatot sem kért majd a rendőr közölte velem h ne legyek ideges az enyém sérült a legkevésbé.
jelenleg egy hónapja vagyok autó nélkul és varom h elkészüljön.

 
>> EseményJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2018-12-26

Maci155 barátom jóvoltából lehetőségem volt kipróbálni az Alfa első SUV-ját.
Az alany egy 2.0 TB Q4 volt 280 lóerővel.
Ez egy elég jól felszerelt példány, bőrbelső, kormányfűtés, xenon, stb. Külsőleg az autó, ahhoz képest, hogy telekjáró elég szépre sikerült, bár ez ugye szubjektív dolog, nekem mindenesetre tetszik. Beülve nagyon kényelmes a motoros és fűthető bőr ülés. Jó fogású a kormány, minden kézreáll, nagyjából minden a helyén van. A váltófülek miatt szokni kell a bajuszkapcsolók helyét. Kulcs nélküli indítás, a négy hengernek alapjáraton szinte semmi hangja. 8 sebesség, automata, összkerék.
Könnyen megindul, nincs bizonytalanság, késlekedés, a váltó nagyon szépen pakolja a fokozatokat. Dízelhez szokva furcsa a fordulatszámmérő belekólintása a hatezerbe, de ha nyomjuk neki, hagyja kipörögni a motort. Finomabb pedálkezeléssel előbb felvált, de a fülekkel bármikor bele tudunk nyúlkálni. Fordulaton nagyon jó hangja van az olasz motornak, de aki már hallott TwinSparkot üvölteni, az nem csodálkozik ezen.
És hát ahogy megindul... Hiába 16xx kiló, lóerőben és gyorsulásban papíron jobb, mint a 147/156 GTA. És ezt teljes mértékben érezni is, a hétköznapi közlekedésre bőven elég. Az előzések kikerülésekké változnak. Padlógáz, az automata visszavált, a motor felbőg, és már a delikvens előtt is vagyunk.
A JTD-hez szokva sokalltam a fogyasztását, 11.9-12.5 között mozgott az átlag, de belegondolva, hogy szűk 300 lovacskával poroszkálunk, végül is nem olyan rossz.
A futómű, és az összkerék valódi sínautót faragnak a Stelvióból, végig olyan érzésem volt, hogy az autó többet tud, mint amit az én vezetési tudásom megenged. Természetesen zavarba lehet hozni, de normál vezetés esetén minden helyzetet megold.

Ami nem nyerte el a tetszésemet:
-Az ablaktörlőt nem lehetett felhajtani, amikor le akartam mosni a szélvédőt. Se elől, se hátul. Biztos van valami trükkje, de elől a motorháztetőbe akad bele, hátul meg olyan a kiképzése, hogy csak pár centire lehet elemelni az ablaktól. Nem tudom miért van így, de bármilyen autón simán fel lehet hajtani mindenféle hókuszpókusz nélkül.
-A DNA kapcsolónak sok értelmét nem látom. A-ban kicsit langyosabb, D-ben meg jobban kitartja a fordulatot, de igazából ennyi, nem volt "másik autóban ülök" érzésem tőle.
-A tompítottat nem tudtam lekapcsolni, amikor álltam az út szélén. Ugye alapból megy a nappali fény, sötétedéskor felkapcsolja hozzá a tompítottat, viszont ha félreállok és jár a motor, nem engedi lekapcsolni, le kell állítani hozzá az autót.
-Start-stop. Idegesítő egy valami, ki kellene törölni az autós történelemből.

Ami nagyon tetszett:
-Természetesen az egész autó tetszett, úgy ahogy van, de amit külön kiemelnék, az az automata fényszóró. Ha aktiváljuk, automatikusan felkapcsolja a fényszórót sötétben, ha nem érzékel fényt. Szembejövő esetén lekapcsolja, ha utolérünk valakit szintén, illetőleg lakott területen belül is, amennyiben van közvilágítás. Ha elhaladtak mellettünk már kapcsolja is vissza, vagy ha kiértünk a városból. Nagyon jól van programozva, nagyon tetszett, sokkal kényelmesebb sötétben vezetni.
- Motoros csomagtérajtó.
- A beépített GPS nagyon ügyes, pontos, és sosem merül le :-)
- Nyitó vagy záró gomb hosszan nyomása esetén az összes ablak fel- illetve lehúzódik.
- Van benne pohártartó :-)

Összességében a Stelvio nekem tetszett, kényelmes, nagy, gyors, a magyar utakra tökéletes az emelt hasmagasság miatt. Jó vele csapatni és krúzolni is.

Talán egyesek szemében szentségtörés az Alfától egy SUV, de be kell látnunk, hogy változik a világ, az autóipar is folyamatosan változik, és vagy "megszoksz vagy megszöksz". A Stelvio egy igazi Alfa Romeo, nem butikosné irányba mentek el vele, hanem kihozták belőle, amit lehetett.
Legyünk rá büszkék, és ne feledjük: 7:51.700

 
>> SzervizTeca // Alfa 155 1.9 td // 2019-03-06

Kicsit megkésve a sok meló miatt 10.000 km lett az olajban, de most már végre lecseréltem. A váltóba nagyon szar olaj került, de most már végre ott is gyári van.

A kilométer óra állása: 174 000 KM