Blog
Régóta szerettem volna egy OBD II csatlakozót amivel meg tudom nézni az esetlegesen felmerülő hibakódokat vagy csak simán élőadatokat olvasgatni. Rászántam magam kicsit utána olvastam a témában,amiben nagy segítség volt az Amore diagos blogbejegyzései. Végül egy VAG-COM kábel mellett döntöttem ami kapcsolóval van ellátva így olvasható vele motor,abs légzsák is. A MES ingyenes verzióját töltöttem le ami a mezei felhasználónak tökéletes. Telepítettem a kábelhez tartozó drivert majd pillanatok alatt csatlakozott az ECU-hoz. Szerencsére semmi kompromittálót nem találtam minden rendben volt. Később lehet beszerzek egy bluetooth.os csatlakozót meg valami telefonos programot

A szivargyújtó helyére beraktam egy kétfoglalatos USB töltőt ami középen kijelzi az aksiban lévő feszültséget is, manapság már nincs szükség szivargyújtó aljzatra.

Olaj + olajszűrő + légszűrő + pollenszűrő szett betárazva.
Folyt. köv. hamarosan...
Siker: 11.28.: 253.635 km




Az alapos munka reményében a bevált Csörgő műhelybe vezetett az utam. Átlagos karbantartásnak indult, kis meglepetés lett belőle. Mivel a gyertyák cserélve lettek 94 ezernél, így csak a folyadékok és szűrőket kellett cserélni. Kellett volna, ha az első fékbetétek nem lettek volna elkopva, plusz a tárcsa is annyira vállas volt, hogy vállalhatatlan lett volna, hogy fent maradjanak még egy évig. Így cserélve lett kompletten.
- Első féktárcsa csere
- Első fékbetét csere
- Olaj (Selenia 20K)
- Levegő, pollenszűrő
- olajszűrő
- Az autó alja rendben van, rozsdának nincs nyoma
Km: 101694
2019 tervek: Az élet úgy hozta, hogy jövőre meg kell válnunk az autótól, családi kihívások miatt nagyobb csomagtartóra lesz szükségünk, így kénytelenek leszünk megválni tőle. Ha lesz aki olvassa a blogot és érdekelné az autó, bátran keressen: 30/589-3785
Ha el akarsz költeni egy kisebb vagyont, újítsd fel 100%-osan egy soklengőkaros Alfa futóművét, ezt spékeld meg néhány spéci cuccal úgy, mint állítható Bilstein lengéscsillapítók, Eibach stabilizátorok, Frap Racing lengőkarok, Strongflex szilentek.
A legszebb az egészben, hogy alapvetően hibátlan volt a futóművem, a hátsó lengéscsillapítókat láttam korrodáltnak, és ebből indult ki ez az egész őrület.




Felkerült egy 60-a Proex rendszer. Nagy méretű dobokat kértem, hogy ne üvöltsön. Kellemes hangja lett.
Na akkor kezdjünk költekezni! 😀
Nagyszerviz, plusz váltóolaj, plusz négy lambdaszonda csere (mert ezeket 150.000-enként cserélni kell)
Sajnos nem csak az akkumulátor volt gyenge, a generátor is,munka után szomorúan vártam a "bikázást". Kimértük, nem töltött eléggé és a szíj is oda volt kissé, plussz a csapágynak is hangja volt.