Blog

>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2018-11-03

Ma kicserélték a szervó olajat is. Nem teljesen felhőtlen a boldogság, ugyanis az előírás szerint max 1L a feltöltési mennyiség. Nekem sikerült 1.15L leengedni. Jó gondoltam némileg túl volt töltve, meg lehet a mérő edény se túl pontos. Na, de feltöltésnél mikor belement a literes flakon teljes tartalma, sajnos nem érte el a minimum jelzést a színt. Igaz, hogy csak hajszál híján, na de most ezért mehetek még egy liter olajért...

 
>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-11-03

Lekerültek a nyári GTA felnik. Ez egyben a búcsú is tőlük, vélhetően már nem én teszem vissza őket az autóra...

>> EseményStef // Alfa 156 1.6 TS Progression // 2018-10-26

Egy hét nélkülözés után elkészült az autóm. Szerencsére semmi fém nem sérült. A lökhárítót vissza lehetett formázni (https://muheg.hu/), viszont fényezni kellett amit egy arra érzékeny szem észrevesz. Mondjuk a családban rajtam kívül senki nem látja a nagyon kis árnyalatnyi színkülönbséget. A jobb első fényszóró cserélve lett egy vadiújra ( ugyanolyanra mint amit egy éve berakattam). Most már jó lenne ha nem történne semmi tavaszig...

 
>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2018-11-03

Felkerültek a téli 17-es gurulók.Végül is nem a Giulia felni maradt,hanem a 159 sokküllős felnije.A Giulia felnit eladtam végül,egy nagyon szimpatikus Alfa-s cartárs vette meg a gyönyörű,fehér dizel Giulia-jára.Úgy gondoltam,hogy maradok a jól bevált gyári 159 felninél,ami egyszer volt is már fent,ugyanis ilyennel vettem anno.Szerintem a legszebb 17-es Alfa felni a 159-re.Győrben vásároltam,attól,akitől a 16-os téli szettemet is.Gumi is volt rajta,ezt a telet még pont kiszolgálja.110 Ft-ba került felnikupak nélkül.A nyári szett lemosva és ápolozva várja a tavaszt.A nyár folyamán lepadkázott jobb hátsó felni meg megy javításra.Kb. 5000 km-ert futottak az Uniroyalok.
186553 km

>> Szervizszeruuu // Alfa 146 1.9jtd // 2018-11-03

Régen jelentkeztem már, de újra itt vagyok. Első körben lecseréltem a hátsó ablaktörlőn a gumit. Csodálatos, szépen is töröl, de csak esőben lehetett használni, mert valamiért az ablakmosó folyadék nem jutott el hátra. Átnéztem elől a kis csöveket, ott nem láttam, hogy mellé fújna. Lezárt csomagtér ajtónál észrevettem, hogy folyik a hátsó lökhárítón a folyadék... ezek szerint eljut hátra, csak nem a fújókához. Leszedtem a borítást, hátha ott van a cső leugorva róla, de nem ott minden rendben. Észrevettem, hogy ahol bemegy maga a cső ott a dugónál van folyás, leszedtem, és a képen látható dolog fogadott. Eltört a két csövet összefogó kis műanyag. Ezt pótoltam egy darabka rész csővel, és már minden rendben van! :)

 
>> Tuning és extraTeca // Alfa 155 1.9 td // 2018-11-02

Végre sok-sok várakozás, keresgélés, barangolás után felrakta Kiscibere cartárs a győztes felnit. 17-est, sokkülős, feketét, és a legfontosabb... 4*98 osztóköröst akartam. Bumm. Felhívtam, mondta mehetek, én még beültem, és elmentem érte, hajnali 4 órakor Pécsről Vácra. Haza hoztam, nem akartam már idén már felrakni, de muszáj volt, nem bírtam ki. Nagyon disznó. :). De ezzel a gyári fékkel, ilyen formában elég mókás, majd a Szabitól vásárolt nagyfékkel más lesz a kép! :)

 

5.000 és most 15.000 km.
Kötelező szerviz, olaj Selénia Sport Power, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő csere. Természetesen az Autóház Budaörsnél, még garanciális az autó, márkaszervizbe jár.

 
>> SzervizTeca // Alfa 155 1.9 td // 2018-11-02

Tudtam, hogy jelentkezni fog előbb-utóbb. Megírtam már korábban, hogy egy dolgot nem cseréltem le, és mihamarabb pótolni kellene. Az autó elintézte az "előbb"-et. Elkezdett fogyni a fagyálló az autóból... aztán hagyott egy nagy foltot maga alatt, mikor én távol voltam. Kénytelen voltam sos-ben neki állni, megrendeltem a gyári vizpumpát hozzá, aztán hajrà. Mondanom sem kell, nagy élmény cserélni. Állítom, egy 2,0 CR TDI-n hamarabb, meg egyszerűbben megy a csere, de elkészült. Ismét tökéletes, pöcc-röff. Imádom :)

 
>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa GT 3.2 V6 Distinctive FL // 2018-11-02

DZ-hez mára volt időpont, időben ott voltam, teljes első futóműcsere pipa.TRW gátlók és kormányösszekötők, gömbfejek, Fortuna Line első felső és alsó lengőkarok kutyacsont stb. ég és föld a különbség:-)
Szerencsére tavaszi idő, szakszerű munkavégzés, kitűnő vendéglátás, finom ebéd, sütemény és sok kávé is volt egész nap:-)
Köszi Zoli, így kell ezt csinálni.

 

Hátsórugóim rövid története: amikor kivettem a farfutót a "Nagy Felújítás" elején, a rugó megegyezett a "Sligthly Technical Alfa33 Page" táblázatában az elsőkerekes SW-kre
megadott 7 menetes 313 mm-essel. Azért nem "rugók"-at írtam mert a jobbosból le volt törve majd' egy menetnyi :-(

Ezt a rugót nem lehetett már újban kapni, akkoriban már a Berlina 33-asok is kezdtek elfogyni donorként , SW-ről pláne nem is álmodhattam -illetve utóbbiból lett volna TDI75-nek egy megtört példánya, az viszont 4x4 amit valamiért 10-11 mm-rel rövidebb rugókkal gyártottak.(Elvileg a Berlina 33 TDi is a 313-ast használja - nem mintha az olyan gyakori lett volna már akkoriban is, főleg bontottban...)

Lacinál egy 323-as ( ez a SW TDi rugója, illetve mintha a '90 előtti modellekben is használták volna...) volt elfekvőben - én viszont úgy voltam, hogy ha már nincs eredeti méretű, akkor inkább "sportosítsunk"! Így a far túlemelése helyett pont valami kisebb, de akkori tévképzetem szerint erősebb (vagyis azonos teherre a többitől kisebbet, így
végül terhelve azonos méretűre "zsugorodó") rugóra gyúrtam - sikerült is beszereznem egy pár 290 mm-est, amit rendbetettem és beszereltem
(itt viszont tényleg kicsit pongyola az angol táblázat, szerinte ez a legrövidebb rugó az 1,7 16V "lóhere" :-) változaté - nekem az a P4 , de ahhoz, valamint az elsőkerekes és kapcsolható 4x4-es 16V-hez is 302-est ír ugyanez a forrás - mindegy, Pb- majd elolvassa és jól meXakérti! :-))))

Rövid sommázat: baromira nem vált be, az egész autófelújítás látens mozgatórugójának (vö.:"egyszer csak összerakom és elmegyek vele a Világ végére :-) mondható hosszabb utazások során pár 10 kilónyi csomaggal, hátul kb. 80 kilónyi személlyel 100-110-es tempóval a magyar és más hasonlóan igénytelen (Szerbia, Bulgária) autópályán szinte minden nagyobb "huplin" (jellemzően a hidak végén ahol a csatlakozó talajon fekvő útpálya mindig alacsonyabbra van kijárva) de még az igényesebb külföldi pályákon (Horvátország, Olaszország) is nem egyszer a kerék beleért a kerékjárat peremébe :-(Ugyanez "jóféle" miskolci utakon két megtermett felnőttel hátul már a megengedett városi sebesség alatt is bekövetkezett - rettegéssel vártam minden ilyen "bérkocsis" felkérést :-(

Utóbbi elvileg elkerülhető - de ezért ne utazzunk? Be is indult a közelmúltban az
agyalás: bár konkrét autókban beazonosított rugók tényleg azonosak a táblázatban lévőkkel - viszont a modellváltozatok alapján meg teljesen logikátlan melyikbe miért került bele az, ami belekerült :-)
Ekkor már megvolt a donor amiben pont a kocsiban lévő legrövidebb és a belevaló gyári közötti 302 mm-es van. Miért is? Annak a csomagtere kb. a fele az enyémnek - ugyanakkor pár 10 kilónyi plusz súly lehet az összkerék. Egy átlagos utazási csomag fajsúlyával számolva a mi fél csomagtartónk tömege se több ennél - akkor meg érdemes lenne kipróbálni!

Mivel logisztikailag nem egyszerű a dolog (a donor már elöl bakon áll > a hátulját max. ideiglenesen lehetne csak megemelni > emiatt valami kellene a kiszedett rugók helyére> praktikusan az ami az enyémben van > ehhez "szinkronszerelés" kell > basszus!: nincs is ennyi bakom! :-p)

Megmentésemre érkezett a második negyedéves elfekvő készlet listája: ugyanez a rugó ötezerért / db! Kicsit vaciláltam de végül megrendeltem és jó döntésnek éreztem már akkor, ugyanis a donorból kiszedésnek az előbbiek mellett további hátrányai is lehetnek, konkrétan
-anno az enyémen a gátlókat cseréltem utólag, nem volt egyszerű - azt meg hogy fordított helyzetben a rugókiszedés mennyire macera sejtésem sincs
-a gátlócserénél a problémát a bal oldalon a gumi fékcső okozta (nem engedi le eléggé a hidat) - lövésem sincs a kardán hogy kavar még bele ebbe
-azt a rugó biztosan felújításra szorul

Megérkezett, kifizettem - az ünnepi hosszú hétvégén neki is láttam, miután a gyárilag rajta lévő, külön nem kapható és autós oldalakról még csak kikeresni is lehetetlen (a nevét sem tudom :-) fém-fém közötti elválasztó bevonatot textiles ragasztószalagból oldottam meg.

A tényleges műtét meglepően gyorsan ment,a bakolás több idő mint maga a rugócsere, a kerekekét nem számítva 2 csavarkötést kell oldalanként oldani és újrahúzni. (Bepróbálkoztam az egycsavaros verzióval is - de úgy nem lehet, a hídon hagyott gátlótartó villa száraitól nem jön ki a rugó :-s)
A nagy nyugiban még azt is észerevettem és korrigáltam, hogy a bal oldalon korábban (nyilván a gátlócserénél) a két, méretében egyező de más- más kialakítású (egyik önzáró, a másik alátétszerűen talpas) anya össze lett cserélve...

Pár nap múlva spontán "jelmezes főpróba": rövid távra 4 gimnazista kiskamasz a hátsó ülésen városban ,ez kb. 200 kiló súly - direkt nem kíméltem - ééééés semmi felütés!!!
Két napja Pestre mentünk, akkor "csak" 150-160 kg lehetett hátul - viszont tavasszal pont így utaztunk pont ugyanoda és rendesen surrogott a gumi - most viszont az M3-as bevezetőn egyetlen egy, tényleg nagy gödörben (és ugye 80-as tempónál) fordult elő a jelenség,pályán sehol - így összességében a projektet sikeresnek nyilvánítom! :-)