Blog
Amit vettem a szervízhez:
Motorolaj: Motul 8100 X-CESS 5W40
Váltóolaj: Motul MOTYLGEAR 75W80 2L
Szervóolaj: Motul DEXRON IID 1L
Fékfolyadék: TRW DOT5.1
Olajleeresztőcsavar: FEBI
Motorolaj szűrő: Bosch
Üzemanyagszűrő: SOFIMA S4H2ONR
Levegőszűrő: Filtron
Pollenszűrő: JC PREMIUM
Méretpontos gumiszőnyeg: REZAW-PLAST
Ebből ma kicseráltem a Motorolajat, a motorolajszűrőt, az üzemanyagszűrőt, a levegőszűrőt, a pollenszűrőt, és a vátóolajat.
A légszűrő kicsit csámpás, de talán így is jó...
A klímát két hete fertőtlenítettem.
Beraktam a gumiszőnyegeket, nagyon jól illeszkednek,és meglepően kellemes illatuk van.A rögzítő peckeket még nem használtam fel.
A váltóból leengedett olaj elég viseltesen nézett ki, de ami igazán csúnya az a harmadik képen látható csavar aminek az a dolga, hogy összeszedje a fémszemcséket az olajból. Mondhatni jól végezte a dolgát...
A fékfolyadék, és a szervólaj cseréjéhez már nem volt energiám, az majd későbbre marad....






Nem így terveztem, de úgy hozta az élet, hogy kelleni fog. Kleber Krisalp HP3 lett végül, az olcsóbb, de még gyári 205/55r16 méretben.

Október közepén, amikor a Spider aludni ment, az akksiját bedobtam egy indításra a 33-asba. Egyből indult fél év állás után. Lemostam, bemelegedett a motor. Nem bírtam ki, hogy ne rugdossam mrg picit magasabb fordulatra olyan gyönyörű hangja van! Ha lenne rajta egy rendszám... :))


Elváltak útjaink ismét. Másodjára is eladtam. Most úgy érzem könnyebb lesz feldolgozni. Sajnos betegségek miatt már nem volt használva és szomorúan várakozott a ház előtt. Tervben volt egy lakatolás és új fényezés. Fekete volt az álom, viszont most az árak nem tetszettek.
Úgy érzem jó helyre ment, mivel reggel már kezdődnek a munkálatok rajta. Peros lesz a színe... kíváncsi vagyok. Sok emlék fűződik hozzá. Imádtam nagyon. Azt a vezetési élményt a 159 sosem fogja visszaadni. A téli, csúszós úton való vezetés, ami megunhatatlan volt. A király kis hangja, a visszadörrenések, stb, stb. Nem lehet befejezni a sort. Úgy gondolom még évek lesznek a kerekeiben így. Ismét új ruhát kap. Fogom látni sokszor, mivel közelben van. Fene egye meg! :-)
Kedvező ára és ritka előfordulása miatt beszereztem egy garnitúra új gyári felnit. 😁😁 Még magam sem tudom, hogy mikor és mire kerülhet fel, meglátjuk, de Giuliettára, Brerára, 159-re és esetleg Giuliara is jó! 😎😉




Felkerültek a téli kerekek, fagyálló került az ablakmosóba a plüssök átadták a helyüket a gumiszőnyegeknek és egy alapos mosással megünnepeltük az eltelt immáron 8 együtt töltött évet....ünneprontásképp a bal belső féltengely porvédőn felfedeztem egy repedést úgyhogy megvan a következő projekt....





- tankolások száma: 168
- km óra állás: 135.606 km
- össz. menetidő: 1.849,20 óra (77,05 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 8.072,38 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 22,07 Ft/km
- életkor: 1.065 nap
- átlagos napi futás: 127,33 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,23 %








A mai napon ismét volt egy kis időm zárás előtt a műhelyben, ezért gyorsan megudvaroltam pár hozzábbértő kollégát hogy segítsenek megjavítani a rendszert, mert nagyon idegesítően jött be a szag. Ugye azóta mióta egy fekvőrendörön sikerült eltörnöm a flexibilis cső utáni csatlakozást nem az igazi a dolog...
Aknára álltam és kezdődött a buli, a srácok szétszedték (Norbi, Peti köszi), és elkezdték kifúrni a beleszakadt tőcsavarokat. Amíg ők odalent szenvedtek gondoltam megjavítom a balos indexemet, mert a benne található betét elcsúszott és hülyén nézett ki. Nos az eredmény az, hogy sikerült a búrát letörnöm róla, szóval most ez is javításra/cserére vár.
Amíg én romboltam a kollégák kész is lettek a kipuffal, úgyhogy most már nem ömlik be a szag az utastérbe.
Gondolkodóba estem egy nyitott rendszer beépítésén is, ez a jövő zenéje lesz majd.
A nyári gumikon már érezhető volt, hogy nem fiatalok ezért a biztosra hajtva új gumikat kapott a kocsi!
4 db Pirelli p7 225/45/18
Az előzőmnél volt már némi tapasztalatom kis területen megjelenő rozsdára, itt már nem bíztam a véletlenre, Leraktuk az autót néhány napra, és teljes alváz, és üregvédelmen esett át a szeretett autónk.