Blog
Sokat futott már, eljött az idő. Erhardtól rendeltem új hosszbordás készletet Dayco szíjjal. A Bárdinál bizonytalan voltam a csapágyak minőségével kapcsolatban, kolega viszont BTA görgőket küldött, amikben !!! NACHI !!! csapágy van. Aki nem ismerné, ezek eredeti, japán minőségű csapágyak, csak nem annyira felkapott márka. Engem ez máris meggyőzött, a hétvégén teszem is fel őket a helyükre :)


Youngtimerre vágysz? Felújítanád? Ne Tedd!
Olyan, mint egy örvény, beszippant, aztán csak arra eszmélsz, hogy szervezel, alkatrészeket vásárolsz, logisztikázod a ki-be szerelendő ócska lomokat. Hogy mindenből az a számodra gyönyörű ócska lom kerüljön a számodra gyönyörű ócska autóba, amit a képzeletedben élő végeredményben látni vélsz.
Úgy indul, hogy javítsuk meg szegényt. Úgy folytatódik, hogy hú de szépen fiatalodik, legyen teljes fényezés.
És ekkor válik a kasznis megrendelője projekt gazdává. Amikor rájön, hogy az ő vízióját csak ő tudja olyanná tenni, ahogy a fejében él. Rájön, hogy a "teljes fényezés" nem azt jelenti, hogy odaviszem az autót lyukasan, és visszakapok egy újat. Van ilyen, és van olyan autó ahol jobb ülni és várni néhány évet, mire a hozzáértők újjáépítik.
De ez egy értéktelen youngtimer, egy kopott öreg autó, aminek legnagyobb értéke, hogy szeretik.
Beleestem szépen ebbe a csapdába, naponta rontom a levegőt a Robi műhelyében. Ha fél órám van annyit, ha kettő, annyit. A munkáimat csúsztatom ide-oda, reggelre, estére, annak rovására nem mehet. Így a szabadidőére megy...
Le kell fúrni a jelet hátul? Csavar megrendelve! A kilincs törött? Ugyan, van otthon másik. Rossz a zár? Hát oké, valahogy megjavítom. Á és tényleg.. jut eszembe. Mit is mondott Kingám amikor lecseréltem a gyári rozsdás ajtókat a bontottakra?
"De ez nem az én ablakom!"
Hát jó. Cseréljük csak vissza azt is eredetire. Áhh és koszosak az ajtó borítások, jöjjenek csak haza, ha lesz időm letakarítom. És áll halomban a sok apró alkatrész, fejben már tudom, hogy mi hova kerül. És azt is, hogy mennem kell és szervezni, csinálni, hogy minden oda kerüljön.
Megéri? :-)





Még Alfacityn kezdett el rosszalkodni a sofőr oldali ablak, tegnap este egy újratanítás alkalmával lent is maradt. Estére leragasztottam fóliával a beázás ellen, majd reggel irány az olaszbontó, 25 ezer pénzért kaptam bontottat amit TZolival be is aplikáltunk. Hugom új felnijeinek a dobozából kiloptam a csomagolóanyagot, abból gyártottam új vízzarót az ajtóba, majd új bolhákkal összeraktam. Még egy forrasztás van hátra a csipogó ellenállásán mert leszakadt.



ismét van műszaki 2 évre.
ezen felül cserélve alsó-felső kuplung munkahenger, szolenoid, illetve kapott a jobb felső lengőkar egy kis kezelést.
264090 km
Bal hátsó tárcsám nagyon melegedett, a kerékagyon lévő rész kifejezetten. Leszedtem a féket kompletten akkor még nem vettem észre h az alsó csúszka be van rohadva, mert mozgott kicsit tökit meg nem nyomtam be és ki se akartam szedni mert nem volt útban úgy mint a felső. Az persze ki is jött szépen... A kerékcsapágy leszedéséről van fent egy videó autodocos csávó 9 perc alatt elvégzi... 😀 hát nekem kB 5 óra volt.
Ami a csapágy leszedéséhez kevés volt:
1:őserő.
2:őserő +2 méteres acélcső mint erőkar.
3:hevítés +őserő+2 méteres erőkar
4: acélfúró
A megoldást a jó öreg flex nyújtotta... 😀 persze ésszel nehogy a menetet vagy mást amire még szükség van megsértsek.
Fél kilós 🔨 és a csapágy le és fel ugrik a helyére mint a videóban... 😀 igaz a csávó azt kézzel csak feltette egy kicsit rálegyezett és fent is volt... Pedig én alá grafitzsíroztam mégis gyepáltam egy pár percig..
Az eredmény: a csapágy szuper a régi még lehet bírta volna de volt már benne 340k úgyhogy nem bánom h lecseréltem max azt az 5 órát ami elment az életemből potyára.. Holnap kicsapom a berohadt csúszkát a patkóból és a melegedés meg fog szűnni...




Felkerültek a téli gumik. Szerencsére a méret ugyanaz, mint a 159-é, úgyhogy ezt egyelőre olcsón megúsztam, egy szezon még van a meglevő garnitúrában.
Mivel lenn voltak a kerekek, volt alkalom rápillantani a futóműre, monhatom ilyen igényesen kivitelezett (konkrétan esztétikailag is nagyon szép) futóművet még nem láttam. A gumisoknak is tetszett :)




Ma 2 éve hogy Nálam az autó. (11 éves)
Minden túlzás nélkül az eddigi legszebb és legjobb Alfám.
Semmi gondom nem volt Vele a 2 év alatt, egyszer sem hagyott cserben. Ezt köszönhető az eddigi gazdáinak is. Egyszerűen imádom.
236.000 km-l vettem, most 277.000 van benne, tehát 41.000 közösen megtett km -t tudhatunk Magunk mögött.

Már rég az autónak kellene gurulnia, de nem. Két ember találkozott, akik nem szeretik a félmunkát, úgyhogy be lesz fejezve úgy ahogy kell. Nem lesz romantikusan kopottas, itt ott javított. Tudtam rá időt is szakítani, úgyhogy beletettem én is jópár óra munkát, nekiálltunk szétszedni és előkészíteni az autó elemeit a teljes fényezéshez.
És igen, az ott egy Alfetta ami várja majd a sorát, talán egyszer elkészül.






Nem hagy, nem hagy nyugodni hangtechnika.
Bár mindig mondom, nem hangerő a cél, az 1000watt rms monoblokk előhozta dld reflex láda létező összes hibáját.
Nem torzít, nekem igen nagyot szól, ilyen téren semmi baj vele. Ám elképesztően lágy hangja van.
Hidalt 150 wattos régi erősítővel majd leverte tükröt, most meg se mozdul.
Viszont tüdömbe szorul levegő. Furcsa ez nekem, kalibrálgatnám, de garázsban telel morgó már, ha elő kell venni, állítok egyet, meghallgatom az úton, majd matekozok legközelebb min kellene változtatni.
Javallottak helix mélyet, amit láttam, mondtak elég meggyőző.
Mégis ha már monoblokk kicx, 1200wattos kicx mélyet nagyon meghallgatnám.
Le van zsirozva Zsoltival, tavasszal zárt láda csereberélés lesz(berak, meghallgat, csere) ami csak van mindent.
Attól remélem bölcsebb leszek.
4csatornás kicx erősítővel nem jött elő, számomra fals hangjai elfedték, most olyan gyanúm támadt, hogy sokszor elátkozott hertz magasak után mintha mélyközép is boostolna 1,3khz tájékán.ehhez ez a cucc rohadt drága volt!
Szóval most aggódom.
Egyszer ami lesz, már mindent próbáltam. Jelenleg rear kimenetről megy végfok, soknak tűnt, és sok is dupla szabályzás.
Szóval vissza sub kimenetre. Végfokon lpf legnagyobb áteresztesre, subsonic vissza 10hz re, eq vonalra, és ráeresztem mikrofonos dsp setupot, hátha....hozzá bír kalibrálni.
Aztán tavasszal újratápkábelezés, 3. Pár rca hátra... nem akarom hálózati módban használni, de ha hertz kiszúr velem, hátsó ajtókból előre rakom kicx mélyközepeket, és 6 csatornás erősítés lesz levegőben kábelezve, csak, hogy ne idegesítsen milyen lehet úgy...
Lassan olyan leszek, mint egy autohifi bontó...
Van itthon 4 végfok, egy 3 utas magnat szett, 2 nagyovál 3 utas, meg az apró..
Érdekes volt, mikor raktam be kicxeket..ugye nagyjából teljes hangerőn(örült is itt mindenki) úgy húztam meg csavarokat, rezgéscsillapítóztam, hogy ne zörögjön semmi.
Szóval ajtó liter ugye eltérő, kicx jóval kisebb érzékenységű, mint hertz, mégis nem volt egyértelmű a hangja...elhessegettem, de minél többször van gondom vele, annál többször jön elő: létezik, hogy jobb a hangja, mint hertz nek?
Öszinte leszek: azt hiszem esk 165.5 mélyét ev 165.5 nek hívják, én még ilyen jó hangszórőt életemben nem fogtam. Ránézésre, kidolgozásra, feszességre, teljesen rendben van.
Mi lesz a hangjával nem tudom.
Ott a “gagyi” icq 6.2 kicx kromozott kosarával, milyen már, membán feszességét se mérném össze hertz ével. Mégis, ahogy raktam be, löködte le csavarhúzót csavarról...ezek valamit tudnak. Nem minden arany ami fénylik, de ez a króm “vacak” a végén színarany lesz. De ne legyen igazam, Vagy Zsoltinak lesz, ő le akart erről beszélni, elég a gyengébb is. Szeretem ha van tartalék, nincs csúcson hajtva a cucc.
Izgalmas tavasz lesz, az biztos.