Blog
Eljött az olajcsere ideje. Motul 5w40et választottam, mert a Selena termékektől már egy ideje óva int a szerelőm. Otthon végeztem el, akna nélkül azért érdekesebb a dolog de gyorsan abszolváltam édesapám segítségével egy rámpát úgyhogy megoldottuk. Továbbá kapott új váltógombot is a verda, mert a régi már elég viseltes volt sajnos. Az index is megérkezett előre, de arra már nem maradt időm, sötét lett odakint. Szépen lassan haladunk előre. 😊


...mármint abba a bizonyos ürülékbe, azt a bizonyos rögzítőelemet. És az igazat megvallva ez is csak féligazság. Mert mi a helyzet a "szarolasszal"? Tulajdonképp semmi - augusztus eleje óta poszt sem született, s akkor sem azért ragadtam billentyűzetet, mert baja volt - hisz sokak számára biztos meglepő, de amolyan "tanken fahren" jelleggel, szinte hiba nélkül üzemel az Alfa.
Azért csak szinte, mert vásárlás óta másodízben produkált egy "valódi elromlást" (számomra a TMK, a kopó fogyó alkatrészek, valamint a már vásárláskor is ismert hibák nem tartoznak ide). Ahogy egyre korábban sötétedett, feltűnt, hogy baromira nem akarnak figyelni rám, amikor tolatok ki valahonnan, ami működő tolatólámpák nélkül, nem is volt elvárható. Mivel az izzók, és a biztosíték jó volt, nem maradt más hátra, mint ezerpárszáz forintért venni egy új tolatólámpa kapcsolót, amit relatíve könnyedén ki is cseréltem. A kábelcsatlakozó sem volt a helyzet magaslatán, azt kollégám javította meg.
Fény gyúlt az éjszakában, azóta újra tökéletesen működik minden. Lassan már egy éve, hogy szereztem két új első lengéscsillapítót (tudom nem egy top márka, de amennyit fizettem érte annyit bőven megért), hozzájuk tartozó toronyszilenteket, valamint két első TRW stabpálcát, mert pár csendesebb hónapot követően valami mindig megszólal az első futóműben.
Lassan már kezdem megszokni - így tulajdonképp türelemre is tanít az Alfa, hisz a régi énem már rég agyfaszt kapott volna ettől - hogy többet használom finoman kopogó futóművel, mint néma csendben. Mivel már szinte minden volt legalább egyszer cserélve az első futóműben, s csak a lengéscsillapítókhoz nem nyúltunk eddig, azt gondoltam, hogy ezek kopoghatnak hőmérséklet függvényében hol jobban, hol kevésbé.
A héten le tudtam tenni az autót egy napra, így ki is lettek cserélve - s bár csökkentek a zajok - de nem hozta a várt eredményt. Csütörtökön a kerékcsere alkalmával (ismét az autóval kapott négy komplett kerék került fel a 2015-ös Nokianokkal) egy kis segítséggel kicseréltem a stabpálcákat is, de nem volt semmi baja a régieknek sem. Sebaj, ismét újak ezek is.
Szerelgettük kicsit itt, kicsit ott, de a probléma gyökere valahol máshol lehet - arra gondolok, hogy a belső stabszilentek kezdik újfent megadni magukat (vagy maga a rúd kopott már meg annyira a több, mint 300 ezer kilométer alatt, hogy hamar kinyúlósodik rajta az új szilent) de azok egyelőre még biztosan maradnak. Ha nem muszáj, akkor a tavasszal esedékes műszaki vizsgáig már nem áll szándékomban hozzányúlni. Elzörög ez még így a télen, aztán majd úgyis meglátjuk...






felkerültek pénteken a téli gumik, semmi rendellenes kopás nem volt tapasztalható a nyáriakon.
nem sokkal ezután pedig a km-számláló átfordult a 25 000-es számon is.
egyetlen problémát találtam ennyi idő alatt: a bal hátsó ülést lebillentő kallantyú, amit a csomagtartóban kell meghúzni, belül eltört, és így nem rántja meg a bovdent. cserélni kell, ragasztani nem lehet, mert olyan vékony az anyag.
Ma lekerültek a nyári Bridgestone turanza ER300 205/55 R16" 91W kerekek. A nyári szezon alatt összesen 5 398 km-ert futottak.
Most ideiglenesen még felkerültek a téli Micheline Snowsport 195/60 R15" kerekek, de december elején veszünk újakat.
Bár a minta még kibírná az idei telet (tavaly is csak 3 144 km-ert futotak), de 2006 11. havi gyártásúak. Nem kockáztatunk.
Holnap megy műszakira a Fekete Gyöngy!

Ma felkerültek a téli Hankook Winter Icept 225/55 R17" DOT3813, DOT1106 kerekek.
A nyári Uniroyal Rainsport 3 235/40 R19" 96Y XL DOT0818 DOT5017 lefutották az első szezonjukat, ez alatt összesen 6 819 km-ert tettek meg.
Rendkívül meg voltam velük elégedve!
Persze a nyári szett szokásos elrakás előtti takarítása sem maradhatott el a szép napos időben.



Eljött az ideje lecserélni a vezérlést és az összes fékbetétet.
A vezérlés 2012-ben volt cserélve és 105ezret futott.
A hátsó fékbetétek még a gyáriak voltak (227 371 km), az elsők 2014-ben voltak cserélve a tárcsákkal együtt, azok 74 745 km-ert futottak.
A kocsi kapott egy INA vezérlésszettet és Ferodo betéteket.







Ma lekerültek a nyári Bridgestone turanza ER300 205/55 R16" 91W kerekek. A nyári szezon alatt összesen 5 398 km-ert futottak.
Most ideiglenesen még felkerültek a téli Micheline Snowsport 195/60 R15" kerekek, de december elején veszünk újakat.
Bár a minta még kibírná az idei telet (tavaly is csak 3 144 km-ert futotak), de 2006 11. havi gyártásúak. Nem kockáztatunk.
Holnap megy műszakira a Fekete Gyöngy!

Alapvetően nem vagyok híve semmi gyáritól eltérő megoldásnak, de megtört a jég megléptem a fényszórók "faragását"...
Régóta elégedetlen voltam a gyári xenon fényerejével, korábban már szét is szedtem, megtisztítottam a lámpabúrákat, projector lencsét. Anno a szétszedésnél nem volt gond még a foncsor állapotával. A xenon "izzók" amik benne voltak, még azok amikkel vettem az autót, gyanúsan nem volt rajtuk semmi típusjelölés. Pár hete letöltöttem egy fénymérő alkalmazást a telefonomra, ami ha nem is pontos, de legalább összehasonlításra jó lesz. A mérés alapján a korábban Hella Standard D2s 4300k- re cserélt jobbos "izzó" csúcsértéke ~2800Lumen körül volt, míg a bal oldali valahol 3-400!körül volt. Kitakarva a balos lámpát gyakorlatilag nem csökkent az autó előtti fény mértéke, igazából egyedül a jobbos volt ami használható fényt adott. A gyári érték 3000lumen, amit a mérés amennyire elhihető az eredménye majdnem hozott is a jobbos esetében.
Vettem az Aliexpressen kapható csúcs kínai projectorokat, amik a Morimoto h1 mini Classic 2,5" remek másolatai. Kapható több "gyártó" által fémjelzett változatban is, IPHcar-Vision-ra esett a választás, amely a képek alapján egészen megnyerően néztek ki. 3-colos jobb lett volna-a nagyobb fénykilépő felület miatt, de sajnos a fényszóró belső váza nem adott erre lehetőséget-és az átalakítást úgy akartam elvégezni, hogy csak a gyári oldható kötéseket használva építsem be a berendezést-ami sikerült is.
Meg is érkezett a projector szett, amely korrekt kivitelezési minőségben készült el, szép pontosnak tűnő lencse, masszív aluház, precíz foncsorozással. Mielőtt nekivágtam a továbbiaknak, teszteltem H1-izzók beszerelésével, hogy pontos-e a lencse által vetített kép, amely megnyerő eredménnyel szolgált.
Ez után, gyorsítva a folyamatot alin látható árnál kicsit drágábban rendeltem Led-es izzókat egy magyar webshopból, HLXG A8 mini 6000K H1 foglalatú ventilátoros "izzók"-ra esett a választás, a honlapon írt meggyőző véleményezés alapján.
A projectorba beépítve összehasonlítottam a jobbik gyári xenonnal, amelynek egyenletesebb szélesebb fényes terület lett az eredménye, csúcsértékben elmarad a gyári xenon teljesítményétől.
A felfogatáshoz szükség volt egy adapter lemezre, amely összehozza a gyári és a kínai csoda felfogatási pontjainak összehozására, ezeket horganyzott lemezből vágtam ki, majd reszeltem méretpontosra. A lemezt a lámpa vázára a gyári torx lemezcsavarokkal, és az oem projector felső részét rögzítő fém klipsszel került biztosításra.A lemezre a retrofit projectort M4-e csavarokkal fogattam fel, amelyet a későbbi próba alapján úgy kellett behelyezni, hogy kicsit felfelé billentve helyezkedjen el a síkhoz képest, mert egyénként nem lehetett volna elég magasra emelni a fénycsóva magasságát. A ledeket a trafók tápvezetékéről tápláltam meg, csatlakozó elhelyezésével, az esetleges csere szükségességét megkönnyítve, a trafük is kaptak csatlakozót, ha vissza kell építeni gyakorlatilag plug&play legyen a folyamat.
A fényszóróházban bőven van hely a magasság állításhoz. A trafók házát ideiglenesen plexi burkolattal láttam el, így lezárva a házat. A trafók helyén lévő levegő, többlet levegő mennyiséggel szolgál a rendszer hűtéséhez-re mélem elegendő lesz. A plexin keresztül meg tudtam oldani a Bi-xenon tekercs megtáplálását a reflektor vezetékéről.
Beépítés utáni tapasztalatok alapján, az autó előtt sokkal egyenletesebb fényesebb a bevilágított útszakasz,a bevilágított távolság sem tűnik rövidebbnek a xenonhoz képest. Eddig csak száraz időben sikerült próbálni, kíváncsi leszek mit mutat esős nedves fekete aszfalton.
Valamint még a nagy kérdés, hogy milyen lesz az élettartama a beépített ledeknek.
Ha idő előtt tönkremegy, akkor mennek vissza felújított foncsorral a gyári fényágyúk valami komolyabb xenon fejekkel.
Kép1: Bal Led jobb gyári jobbik xenon
Kép2: Led rendszer beépítve
Kép3: OEM vs. Retrofit projector "izzóval"
Kép4: Itt látható miért nem fér be a 3"
Kép5: Adapter lemez
Kép6:összerakva a rendszer
Kép7: Hátulról beépítve a retrofit







olajcsere, rutin szerint méteres karral megindult az olajteknő csavarja is. Hja meg olajos az alja...megint(őrület, de tényleg). Hogy pontosan honnan?! még nyomozás tárgya, le kell mosni a motort aztán meglátjuk.




Felkerültek a nyáron vett 159 felnik és Michelin Alpin 5 gumik. Kaptak új kupakokat (viccesen olcsó kínai, de pont passzol, és tök jó minőségű), és emblémás szelepsapkákat. Szépen futnak, súly alig kellett rájuk, szóval jó vásárt csináltam a szettel. Kicsit szokatlan a sötét felnik után, de szerintem nem áll neki rosszul.
45086 km



