Blog
A tél beállta előtt szerettem volna egy komplett alvázvédelemmel ellátni az autót. Maga a karosszéria egyáltalán nem volt veszélyes állapotban, viszont a futómű-bölcső azért elég lehangolóan nézett ki, mint sztem mindegyik 159-esen. Egy helyi szaki készítette el az autót. Elvégzett meló: alváz+futómű letisztítva, doblemezek kiszerelve, rozsdaátalakítóval kezelve ahol kell, száradás után alapozva, majd kapott bitumenes alvázvédőt simát, nem rücsit. Ezen kívül a küszöbök és minden egyéb nyúlvány viaszos üregvédővel kifújva.
Az utolsó olajcsere óta 12e km ment bele, így kihasználva, hogy amúgy is csápon van megtörtént az olaj+szűrő csere is. Mint mindig, most is Fuchs Titan Gt1 Pro Flex olajat kapott, ez nekem eddig bevált.
Az autó egyik pillanatról a másikra nem indult. Mint kiderült a vezérműtengely jeladó volt a hibás. Új Bosch jeladót kapott.
Elég morcos, mint egy ördög, de gondoltam ha kap egy koptatót, akkor lesz igazán gonosz :D Felkerült a koptató előre, szerintem egész jól néz ki, de a képek beszéljenek helyettem:





Előző bejegyzésemben írtam, hogy valószínűleg a szivattyú lesz a ludas, amiatt zúg a szervóm, de azért utána jártam facebook alfa csoportba is, videóval mellékelve. Ott azt tanácsolták, hogy egy szervóolaj tartály csere megoldja a problémát, mivel van benne valamiféle szűrő, amely ha elmozdul, hangja lesz az olajnak. Alkatrész berendel, szervóolaj is, tartály csere, szervóolaj csere és láss csodát megszünt a zúgás. :-)
Szervóolaj tartály: 11600.-
Szervóolaj: 5000.-
Km óra állás: 147580
Ez az év abszolút eseménytelenül zajlott, ha a a vezetési élményeket nem számítjuk. Mert azt még mindig nagyon tudja a "kis öreg" :) A napokban töltötte be a 13 évet, de még mindig imádom, minden kilométer örömet okoz benne, nagyszerű AUTÓ! Ápolom, szeretem!
Az ex tulaj nem tudott pontos adatot mondani,hogy mikor lett cserélve a vezérlés (ő nem is cseréltetett) ,az asszem' meg nekem nem elég ,így lecseréltettem. Egyébként nem volt régi szíj, még ment volna ,de biztos ami tuti.
Kapott új fagyállót is.
Cserélve lett továbbá az alsó turbócső, egy utángyártottra, ami meglepően jó minőségű, sokkal vastagabb anyagból van ,mint ami rajta volt. Cserélve lett pár résolajcső, mert könnyezett, és pár bilincs az üzemanyag rendszeren, szintén ez miatt.
Vezérlésszett, vízpumpával : Gates
309500km



Avagy milyen mélységekig nyel el a projekt. A nap kérdése, milyen színű legyen a lökhárítók "feketéje"? Sosem gondoltam, hogy egy ilyen probléma bármilyen formában felmerülhet, és mégis...
Robi szerint fekete kell, a szürke ronda. Nekem valamiért a szürke tetszik, a fekete túl szokványos és nem is gyári. Elbizonytalanodtam, így megkérdeztem Kingát is.
Szürke lesz, ha a fényező meg nem vétózza.
