Blog

>> Egyébadamcroh // Alfa 147 Ferdehátú // 2018-11-24

Mert szép

 
>> SzervizShadin // Alfa 145 1.6 TS Special Edition // 2018-11-24

Minden állapotban akadozott már a törlés, így javítani kellett. A műtét sikerült és a páciens is életben maradt.

Album

>> SzervizMattyancs // Alfa 166 3,0 V6 24v Facelift // 2018-11-24

Új hátsó dob, új flexi cső.

 
>> Tuning és extraTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2018-11-25

Jobb előre kapott egy új ködlámpát, a régi lesárgult, belülről lekoszosodott. Sokkal szebb az összkép így!

 
>> SzervizTKrisz156 // Alfa 156 SW // 2018-11-22

Abs kocka cseréhez hozzátartozik a fékolaj csere is. Ate sl6 dot4 fékolajat kapott, ez kimondottan az ESP-s autókhoz jó.

 
>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-22

Budapestre rendeltem a téli abroncsaim, így haza kellett azokat hoznom. Mivel 2 db nem fér be a csomagtartóba, a hátsó üléseket le kellett döntenem. A probléma akkor kezdődött, mikor kipakoltam és vissza akartam hajtani a háttámlákat. Csak a jobb oldali, rövidebb hátlapot sikerült, a hosszabbat (bal oldali és közép egyben) nem tudtam visszahajtani, mert a középső biztonsági öv fogta és nem engedett.
A probléma egyébként triviális volt. Annyi, hogy az a műanyag gomb, ami van a biztonsági övön, lepattant és ezért, mikor ledöntöttem, engedte teljesen visszacsévélni az övet. Viszont, a szerkezet úgy van kialakítva, hogy ha nem függőlegesen áll (azaz háttámla normál állásban), akkor blokkol, tehát az övet nem lehet kihúzni. Így szépen megfogta ott lent.
A javítás azonban nagy szívás volt, szét kellett borítani hátul mindent, háttámlát szétszedni, ülőlapot felvenni... El is tört az egyik bolha, amit majd pótolnak.
A szerelő visszaragasztotta a műanyag gombot és összerakott mindent. Azonban több órájába telt a dolog, ami 5 ezer forintos óradíj mellett nem csalt mosolyt az arcomra. De most már legalább jó.
Az 1-2. képen látható az említett műanyag gomb, a 3.-on pedig, hogy mennyire kell lazának lennie a háttámla előre döntött állapotában a középső biztonsági övnek.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2018-11-17

Bár sokáig kitartott a jó idő, így november végére azért egyértelművé vált, hogy eljött a téli gumira váltás ideje. A tavalyi defektem miatt, akkor vennem kellett 1 pár új gumit, amihez még egy pár ugyanolyanra volt most szükség (időközben eladtam a régebbi pár Dunlop-okat).
A gumisom ajánlatánál jóval olcsóbban találtam a neten, így ott rendeltem meg a 2 db Vredestein Wintrac Xtreme S abroncsokat 225/50R17 méretben.
DOT szám alapján kb. 1 éves gyártásúak, ami kicsit meglepett, mert általában nagyon friss gumikat lehet újonnan venni. Gondolom, azonban, hogy ez a méret nem olyan gyakori és nem pörög annyira a készlet. Nem probléma, nálam 3-4 évnél úgysem húznak ki többet, nem fog idő előtt elöregedni.

>> SzervizArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2018-11-23

30429 megtett km után, a hidegek beállta előtt lecseréltem a gázolajszűrőt. Alco volt fent, Mahle lett most. Mesa cartárs blogjában olvastam, hogy a nemlétező antenna gumitömítést ha VW Passathoz kérjük, máris létezik. Még nyár végén megnéztem a Bárdiban, valóban van, kedvességgel 5800 Ft. Mondtam annyiért ottmarad. Egy cartárs barát, aki jártas sz ebayes rendelésekben, elkezdte túrni, mert az ő 156 sw-jére is kellene. 2700-ról indult a dolog, végül 700 Forint lett a vége, Kínából. Kicsit más volt a közepe, egy körömvágó ollóval megigazítottam és a hátsó lámpát kiszedve negyed órát szöszmötölve kicseréltem.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2018-11-23

80 AH, 700 A

Km: 262.000 km

 

Ma lezártam a szezont. Október 13-óta nem is mozdultunk.
Gyakorlatilag csak fel kellett pumpálni a kerekeket 3-ra.

69652 km

A szezonkezdés március 11-én volt, 58.316 km-nél.

A szezonban 11.336 km-t mentünk,
887,6 liter benzint tankoltunk,
7,83,-at fogyasztottunk átlagban 100 km-re
és 247 napig voltunk az utakon.

Az idei volt a leghosszabb nyitott tetős év :-)