Blog
Minden állapotban akadozott már a törlés, így javítani kellett. A műtét sikerült és a páciens is életben maradt.
Album
Új hátsó dob, új flexi cső.
Jobb előre kapott egy új ködlámpát, a régi lesárgult, belülről lekoszosodott. Sokkal szebb az összkép így!


Abs kocka cseréhez hozzátartozik a fékolaj csere is. Ate sl6 dot4 fékolajat kapott, ez kimondottan az ESP-s autókhoz jó.

Budapestre rendeltem a téli abroncsaim, így haza kellett azokat hoznom. Mivel 2 db nem fér be a csomagtartóba, a hátsó üléseket le kellett döntenem. A probléma akkor kezdődött, mikor kipakoltam és vissza akartam hajtani a háttámlákat. Csak a jobb oldali, rövidebb hátlapot sikerült, a hosszabbat (bal oldali és közép egyben) nem tudtam visszahajtani, mert a középső biztonsági öv fogta és nem engedett.
A probléma egyébként triviális volt. Annyi, hogy az a műanyag gomb, ami van a biztonsági övön, lepattant és ezért, mikor ledöntöttem, engedte teljesen visszacsévélni az övet. Viszont, a szerkezet úgy van kialakítva, hogy ha nem függőlegesen áll (azaz háttámla normál állásban), akkor blokkol, tehát az övet nem lehet kihúzni. Így szépen megfogta ott lent.
A javítás azonban nagy szívás volt, szét kellett borítani hátul mindent, háttámlát szétszedni, ülőlapot felvenni... El is tört az egyik bolha, amit majd pótolnak.
A szerelő visszaragasztotta a műanyag gombot és összerakott mindent. Azonban több órájába telt a dolog, ami 5 ezer forintos óradíj mellett nem csalt mosolyt az arcomra. De most már legalább jó.
Az 1-2. képen látható az említett műanyag gomb, a 3.-on pedig, hogy mennyire kell lazának lennie a háttámla előre döntött állapotában a középső biztonsági övnek.



Bár sokáig kitartott a jó idő, így november végére azért egyértelművé vált, hogy eljött a téli gumira váltás ideje. A tavalyi defektem miatt, akkor vennem kellett 1 pár új gumit, amihez még egy pár ugyanolyanra volt most szükség (időközben eladtam a régebbi pár Dunlop-okat).
A gumisom ajánlatánál jóval olcsóbban találtam a neten, így ott rendeltem meg a 2 db Vredestein Wintrac Xtreme S abroncsokat 225/50R17 méretben.
DOT szám alapján kb. 1 éves gyártásúak, ami kicsit meglepett, mert általában nagyon friss gumikat lehet újonnan venni. Gondolom, azonban, hogy ez a méret nem olyan gyakori és nem pörög annyira a készlet. Nem probléma, nálam 3-4 évnél úgysem húznak ki többet, nem fog idő előtt elöregedni.



30429 megtett km után, a hidegek beállta előtt lecseréltem a gázolajszűrőt. Alco volt fent, Mahle lett most. Mesa cartárs blogjában olvastam, hogy a nemlétező antenna gumitömítést ha VW Passathoz kérjük, máris létezik. Még nyár végén megnéztem a Bárdiban, valóban van, kedvességgel 5800 Ft. Mondtam annyiért ottmarad. Egy cartárs barát, aki jártas sz ebayes rendelésekben, elkezdte túrni, mert az ő 156 sw-jére is kellene. 2700-ról indult a dolog, végül 700 Forint lett a vége, Kínából. Kicsit más volt a közepe, egy körömvágó ollóval megigazítottam és a hátsó lámpát kiszedve negyed órát szöszmötölve kicseréltem.







80 AH, 700 A
Km: 262.000 km
Ma lezártam a szezont. Október 13-óta nem is mozdultunk.
Gyakorlatilag csak fel kellett pumpálni a kerekeket 3-ra.
69652 km
A szezonkezdés március 11-én volt, 58.316 km-nél.
A szezonban 11.336 km-t mentünk,
887,6 liter benzint tankoltunk,
7,83,-at fogyasztottunk átlagban 100 km-re
és 247 napig voltunk az utakon.
Az idei volt a leghosszabb nyitott tetős év :-)