Blog

Az utóbbi időbe egyre jobban csöpögött az olajhűtőből az olaj és a garázsba voltak reggelente olajfoltok.
Ez most orvosolva lett, kapott egy bontott, száraz hűtőt, csövekkel együtt.

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-03-08

Az autó vásárlásakor szemet szúrt hogy a műszerfalba épített óra nullázódik, illetve a folyadékkristály mondhatni nem teljesen ép. Szereztem egy cseredarabot komplett középkonzollal. Miután kiszerelésre kerül a középkonzolból a kapcsolóegység, mely az órát is magába foglalja, torx 5el szétkapva a nyákok kiemelhetők, és az LCD házat úgy ahogy van ki lehet cserélni. A nullázódás oka a nyákról letört kábel volt, ami hol érintkezett hol nem. Újra lett forrasztva. Összerakásnál vigyázni kell hogy az Lcd ne hulljon szét! Az órát a nyákról nyugodtan le lehet választani, mert visszaépítésnél minden érintkező a helyére fog kerülni, csapok pozícionálják helyre. A középkonzol izzóit is cseréltem összerakásnál, mert 2 kiégett ki tudja mikor.... és ha már arra jártam, kicseréltem a rádiót is egy bluetoothosra.:)

 
>> EseményJCsabi // Alfa Spider / GTV 3.0 V6 24V // 2019-03-02

Kellett egy pár alkatrész a saját kocsimhoz. Jobbnak láttam venni egy "egyben lévő" autót, mint alkatrészeket venni a bontóban egyesével. Az már csak hab a tortán hogy a kiszemelt donorban egy 3.0 V6 24V Busso motor csücsült az amúgy 98e KM-t megtett kaszniban. Megmentem belőle amit csak tudok és idővel belefaragjuk a 2.0TS helyére a szörnyet.
Ha bárkinek GTV alkatrészre van szüksége keressen, hátha találok :-) :-) :-)

 
>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-03-01

És meg lett a bajság....jobb lábtérben szőnyeg alatt egy eltépett kábel. Viszont tanulságos volt végig menni a fűtés/hűtés vezérlésen. A fokozatkapcsolók mögött mikrochip vezérelt rendszer van. Nem 12V-kat kell keresni, hanem digitális jelátmeneteket.... A hiba kereséséhez egy 2000es 1.6 ts-ből kibontottam a MagnetiM. vezérlőelektronikát, előtét ellenállást , ventillátort, szabályzó kapcsolókat....és végül egyik sem kellett, marad tarcsiban, vagy irány az ebay?

Klíma 30g gázt tartalmazott. 500g-t kapott a Tímár Autónál.

 
>> Tuning és extraArslan // Alfa GT 1.9 jtdm // 2019-03-01

Motorburkolat nem volt túl szívderítő látvány, így elszöszöltem vele három délutánt, tetszik a végeredmény. Ha már ilyen szép az idő feldobtam a nyárikat. Remélem nem lesz tréfás a március.

 

Valami kezdődik.
Sikerült vennem egész jó áron egy bontószökevényt. A lényeg a 3.0 V6 24V Busso. Amint időm (pénz) engedi, elkezdődik a motor felújítása és egyszer majd bekerül a 2.0 helyére.
És nem utolsó sorban szükségem volt egy motorháztetőre, mert az enyémet sajnos javították régebben és itt-ott meg volt repedve rajta a gitt és nem akartam azt javítgatni.

Ugyaitt GTV alkatrészek eladók!!!! :-)

>> Tuning és extraSporter // Alfa Giulia Veloce 2.0 TB Q4 // 2019-03-01

Az első és utolsó extra kiegészítő az autó külsején...szerintem így van KÉSZ! :) Eredeti carbon! Vicc, hogy a szárny hamarabb meg volt, mint az autó :))

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2019-03-01

Futót húztunk, akkor kezdődött minden...

Nem volt jobb helyzetjelző, féklámpa, majd elment a bal is...

Elvileg nem szakszerűen volt bekötve az aljzat, és canbus sem volt...

 
>> SzervizKristyon // Alfa 156 SW 1.9 JTDm // 2019-03-01

Már korábban rakoncátlankodott a fűtőventillátor. Volt, hogy el sem indult, ezt kiszerelás, majd szétszedés követte. Alul csapágy, fellül csak egy bolygó persely van. Némileg meg volt szorulva mind a kettő, átmostam őket WD40-el, majd teflonos zsírzóval kezeltem. Sajnos hiába, csak ideglenes kezelés volt, utoljára már olyan hangja volt mintha fadarab került volna be a lapátok közé. A felső persely durván lógott, így nem volt kedvem tovább foglalkozni vele, és vettem egy új ventit. Sajnos elég gyenge minőség, Már kicsomagolásnál feltűnt, hogy nincsn centirozva a ventillátor, ugy voltam vele, lehet másképp oldották meg mint a gyárinál, de beüzemelésnél kiderült, hogy csak lespórolták róla. A háza nem illeszkedik rendesen a foglalatba, így tud fals levegőt szívni, alacson fordulaton zajosabb mint amit kivettem, mondjuk legalább nem kerreg.
Ideglenesen jó lesz, hosszútávon viszont meg fogom csinálni a gyárit, a felső perselyt kicserélem majd csapágyra.

>> EgyébZselé // Alfa Spider / GTV 2.0 TS 150LE // 2019-02-28

Az idei év beruházása az öreg gumik cseréje volt a terv szerint. 205/55 R16 méret volt rajta, ami nem váltóméret, 1cm-vel magasabb a gyári 205/50-nél - cserébe kényelmes és semmilyen negatív élményem nem volt vele, így maradtam ennél.

Dunlop SP Sport Maxx papucsokat kapott