Blog
Első extra :) Szerettem volna szép igényes zenét,karácsonyra befektettem egy két cuccra, így a projekt beindult. Két első ajtó beszigetelve (bitumenes lemezek az ajtóba és belülről aluminium lapos szigetelés a réseket eltakarni). Új magnó (mechanika nélküli Kenwood KMM BT304) új első szett ( JL Audio JLC1-650) és egy mélyláda (Alpine SWE 815). Nekem ez tökéletes (kívülről alig hallani, belül meg koncert).
2019.02.28
Jobb oldali felső lengőkar csere: ?Ft
Az önindító továbbra is kicsit rosszalkodott, így kértem nézzenek rá. A megoldás egy bontott önindító, melybe beletették a múltkori behúzótekercset: ?Ft
Szum: 35 000 Ft
Km: 145 000 km
Szerviz CZ Tuningman
Megy futómű állításra, mert nincs meg az egyenesfutás.
A 8 db porlasztóból az összes jól működik.
Annyi különbség van köztük hogy 5 db 130 bar-os működésű, a másik 3 db 180 bar-ral dolgozik.
Az 5db 130asnak az eredeti jelölése : 115, 130, 130, 130, és egy 150 báros
A 3 db 180asnak : 150, 150, 150 báros jelölése van.
Most próbaképpen balról jobbra haladva, az első hengertől a harmadikig 180as, a negyedik hengernél 130as porlasztó van.
Most így 10 fok felett, és dúsító ráhúzásával szépen járt hidegen, nincs egyenetlen alapjárat, se füst és még enyhén csattanó mellékhang sincs.
Aztán vissza húztam a dúsító kart és úgy is minden jó volt.
A porlasztók alatt új alátétek vannak, aminek db-ja csak 475 Ft volt.
Az ilyen 0 és - 5°C közti indításnál majd kiderül mit produkál.
u.i.: úgy néz ki jó lett, igaz 0 fok körül jártunk az egyik éjjel, de indítás után már nem füstölgött, és az indításnál is csak normális füst volt.





Az autót elég sokat használtam városba rövid távon, és az olajszintjelző is azt jelezte, hogy nincs benne olaj, pedig maximumon volt. Ekkor tudom, hogy függetlenül a kilométertől, és a gyári előírástól eljött a kötelező szerviz ideje. Így irány Várpalota. Olaj és szűrők cseréje. Illetve mivel az egr hűtőbe 80.000 Km van és innen minden nap ajándék, így az is cserélve lett.
Illetve még egy dolog, ami meglepetést okozott, főleg Csörinek. Nagyon sok autónál olvastam amiben ennyi km van, illetve Csöri is mondta, hogy a szelepek tetején lévő himbák elkopnak berágódnak. Mivel kicsit szivárgott az olaj a szelepfedélnél, és azt is cseréltettem, akkor mondtam, hogy ezeket is cserélje.
Na itt jött a meglepetés. Se különösebb berágódás se kopás. De ha már meg lett rendelve így cserélve is. Ahogy mondta Attila, vagy azoknál az autóknál 2X 3X annyi km van amikben cserélt vagy rossz olaj vagy hosszú intervallum, de érdekes.
Igazából, hogy a normális és hozzáértő szerelő, mivel az autót Csörin kívül más nem szerelte, kivéve a gyári szervizet. Onnantól mind az előző tulajnál mind nálam csak Ő nyúlt hozzá, vagy a normális olaj, mivel csak Seléniával ment, vagy a normális - nem gyári- szervizciklus vagy ezek összessége eredményezte nem tudom, de jó hír.







- ülések vissza,
- tükörfűtés reléje vissza,
- tetőcsavar leméretezve,
- akku feltöltve, visszakötve,
Kulcsot elfordít...
...pöcc-röff :-)
Garázsból kitolatva elindul a szezon.
69.652 km
A téli álom 141 napos volt.
Gyors kocsimosás, tankolás és egy 60 km-es kör a környéken.
Az utolsó 20 km-re kinyitottuk a tetőt.
Ma 569 napja gurulunk együtt.




A GTA felnik miatt vettem 2 széles sárvédőt.
Fűtőradiator, gumiharangok és az első fékcsövek megérkeztek.


Nem tudok leállni, ebbe az autóba besűrítem a véleményemet a mai autógyártásról. Kell nekem is tablet, mer' az menő. :-)
Na jó, legyen Fiatosan nyomi 6-7 coll közti kijelző.
Persze más ok is van. Szüleimnek volt egy koccanása fél éve. Az előttük menő autó jobbra leindexelt, lehúzódott, majd balra bekanyarodott. Rekonstruálhatatlan, nyilván a hátulról érkező a hibás. Kiderült, hogy rövid időn belül több hasonló balesete volt annak az autónak. Legyünk jóindulatúak, csak ügyetlen... azért én megfogadtam, hogy a felújított autóban lesz egy menetrögzítő. Valami szolid, olcsó, ami nem bontja meg az eredeti beltér hangulatát.
Hát lett. Nincs saját kijelzője, egy TF memória kártya kell bele, arra rögzít. Xiaomi termék ez is (nekem nagyon beváltak), 70mai a neve. Szolidan mögé lehet tenni a tükörnek, egy elektrosztatikus fólia rögzíti az üveghez. Nagyon szuper, pláne a 10e Ft-os árhoz viszonyítva.
Először a saját telefonomra terveztem feltenni az appot amivel letölthető a felvétel,és nézhető az élő kép, jó lesz az úgy. Aztán átgondoltam. Munka telefon, hívnak rajta, zene is kéne az autóba, és attól is kiakadok, amikor navigálás közben kezd el csörögni, és a Whatsapp is pittyegni. Válasszuk inkább külön.
Túrtam a netet egy kicsit, majd ráakadtam az Oukitel C12 Pro csodára. 22e Ft-ért iderepítették a postaládámba. 6.5"-os kijelző, 2Gb memória. 4 magos MTK proci, Android 8.1. HIhetetlen, de megjött, itt van a kezemben, és tényleg ezeket tudja. Ő lett a kijelző. Feltelepült a NewPipe, a kamera app, a Xiaomi Roidmi transzmitter app és még pár hasznos dolog.
Így ez lesz a zenelejátszó (nem csak az autóban), navi, dashcam kijelző, és bármi.
Nos ennek a kütyünek köszönhető az új Alfás e-mail címem is.
Kütyü özön egy 23 éves autóban :-) Összvissz egy USB tápot kellett fabrikálnom bele, jól elfért a hamuzó mögé. Pluszban még behúztam egy micro USB kábelt, szép fonottat, öccá' Ft-ért jött. Mágneses usb csatlakozóval. Legyen ez is.
A beltér pedig still like original. A tepsifon elhelyezése még fejlesztés alatt.







Mivel egész héten nagyon kellemes idő volt, és a beigért eső sem érkezett meg errefelé, így átcseréltem a kerekeket nyárira.
Óra állás: 320094km
így lett a Nokianokban: 37976km
a Laufenekben: 6277km
a nyári gumik pedig most indulnak nulláról...
Úgy volt hogy megyünk ma egy kört, de az időjárás másképp döntött.
Reggel esett az eső.
Vettem egy Nigrin szőnyegtisztítót és egyet a szokásos Sonax bőrápolóból.
Hazaérve nekiugrottam:
- keréknyomás visszaengedése (2,7/2.5)
- ablakmosó feltöltés (kb. 2 litert tettem csak bele)
- Ülés kiszerelés, ápolás
- szőnyegtisztítás
Jó volt végre valamit csinálni a garázsban.
Holnap megy vissza minden a helyére





Holnap lesz két éve, hogy Veszprémben megvettem a 156-ost. Akkor 293 000-nél, most 328 000km-nél mutat kicsivel kevesebbet az órája, ami 35 000 megtett kilométert jelent. Ez kicsit kevesebb, mint amennyit átlagosan menni szoktam, de így kisgyerek mellett azért nem ülök folyton az autóban.
Ezalatt teljesen rácáfolt minden olasz autós sztereotípiára (a fenéklemez is csak leginkább a beázó tetőablak és a nem törődöm előző tulajdonos kombinációja miatt olyan amilyen), semmivel sem rosszabb egyik előző autómnál sem, pedig ő már a kilencedik a sorban. Ami eddig előfordult, az inkább csak a kopó fogyó alkatrészek cseréje, valamint apróbb, a korral járó bosszantó apróságok. Ez utóbbiak közé sorolom a pénteki esetünket is, mikor hazaérve a parkolóban egyszerűen leállt a motor. Meg is lepődtem, hogy lefulladtam volna, de indítózásra csak az önindító szorgos tekerése volt a válasz, a motor nem indult be. A harmadik kísérlet közben gázolajszag csapta meg az orromat. Motorháztető felnyit, gázolajszag még erősebb, majd ahogy közelebb hajoltam majdnem be is estem a motortérbe, mert cipőm talpa megcsúszott az akkor már elég termetes üzemanyagtócsában.
A forrását is elég hamar sikerült megtalálnom, hisz az üzemanyagszűrőtől a nagynyomású szivattyúra tartó csőnek szabadon lifegett a szivattyú felőli vége. Gyorsan visszadugtam, így már újra indítható volt az autó, odébb tudtam vele állni. Bíztam benne, hogy csak egy új bilincs kell a régi helyett, de sajnos maga cső sem volt már a helyzet magaslatán, s hirtelen nem is találtam helyette megfelelő cseredarabot. Végül egy új bilinccsel visszatettem a régit - gondolván a hiba már megvan, s majd reggel kicserélem a csövet is - de hazafelé erősebb gyorsításra egyszer megállt, többször pedig hibalámpát gyújtott, és visszavette a teljesítményt.
Ilyenkor ha leállítottam, nehezen is indult, többször rá kellett adni a gyújtást, hogy felnyomja a tankszivattyú a rendszert. Szombat reggel találtam a garázsban egy megfelelő csődarabot, melynek most mindkét végét AWAB bilinccsel rögzítettem, de az első intenzív gyorsításnál - igaz már csak 3000-es fordulat fölött (előtte bőven 2500-nál is csinálta) - újra hibalámpa volt az autó válasza. Reméltem, hogy nem komoly a baj, s csak valahova levegő került, melyben a diagnosztika is megerősített, ugyanis a P0191-es hibakód utalhat alacsony üzemanyagnyomásra (a szenzor hibáját első körben kizártam, hisz annak eddig sem volt semmi baja). Aztán ha már úgyis itt matattam, volt kollégám tanácsára kicseréltem az üzemanyagszűrőt is egy újra - ez utóbbit az összes szükséges szervizanyaggal együtt már rég megvettem a 330 000km-es szervizhez - azon a hátralevő kétezer kilométeren már nem múlik semmi. Ezt követően helyreállt a rend, hála Istennek újra minden a régi, az autó tökéletesen üzemel.
Aztán ha már volt lehetőségem, alaposabban is ránéztem az aljára, hogy így a tél végéhez közeledve mennyire viselte meg a sós latyak a fenéklemezt, de egy kisebb tenyérnyi helyet leszámítva, ahol kezd átütni a rozsda meglepően állta a sarat az Alfa.
Megkocogtattam, itt még fém van, első blikkre nem akar átszakadni sehol, így műszaki előtt kicsit megtisztítom drótkoronggal, kicsiszolom ahol kell, s kap ide egy friss réteg tömítőt és alvázvédőt. Abszolút meg vagyok elégedve vele, hogy így bírta a telet a kaszni. Ez csak megerősített abban, hogy van még közös jövőnk az Alfával...




