Blog
Nekiestünk az autó hajtáslánc rendbetételének. A szerelő Kovács Tomi, vidéki árakkal, jó minőséggel, amúgy cartársunk is egyben. A betervezett javítások:
- kettős tömegű és kuplung
-váltó (ezt Tomi csak leszedi, Csepi Laci fogja szerelni a 2wd váltójavító műhelyben Vecsésen)
-a kopogó lengőkar megkeresése
-ami még adódik.
A dolgok egész flottul lezajlottak, a váltó javítás is megtörtént, 160.000 volt a teljes csapágyazás cseréjének költsége. Adódott viszont egy anomália, a 4 fokozat szinkronja valahogy elmászott, recsegve vette a 4.-et. Első körben, feszült légkörben váltót újra leszereltük, vissza a specialistához, garanciapapír lobogtat,váltó szétszed... és testvéreim, semmi baja. Sem a váltós, sem én nem hittünk a szemünknek, a szinkrongyűrű mint az új, de mégsem tette a dolgát. Ha már lekerült, és ha már hibás volt legalább kicseréltük egy újra.
A kuplung lendkerék komplett szettet kapott, Valeo gyártású, a lengőkar TWR gyártmány, a jobb felső adta a hangokat. Tamás felfedezett egy gyanús jelet (gázszivárgást érzett), mintha repedt lenne a szívósor, de nem találtuk nyomát végül, így fokozott figyelem mellett marad. Hál istennek minden más a bölcső körül rendben volt, csapágyak telók féltengelyek, lengőkarok, minden ok. Még a bölcső korrózióvédelme sem indokolt, így egy általános alvázvédelem elég lesz.
A csomagtartó teleszkópjai haloványan működtek, egyre nagyobb erőfeszítést igényelt az ajtónyitás. A karácsonyi bevásárlás elment egy váll napnak. Az ablaktörlők is inkább lelki támaszt nyújtottak, így kapott egy garnitúrát mindkettőből. Az ablaktörlő teljesen jól teszi a dolgát, korábbi járművekből okulva minőséget vettem inkább, és vigyázok rá. A teleszkóp szabályosan felvágja az ajtót, kicsit túl erősen is, a holtpont előtt érdemes megfékezni kézzel kicsit, gondolom ez egyszer csak javul majd.
Téligumi nélkül vettem a gépsast, dehát winter is coming. Egyik nap ahogy böngésztem az Alfa adok veszek csoportot a facebookon, szembejött egy szuper, antracit színű, felújított 16-os felnigarnitúra gumival együtt. A gumi nem túl barázdált, de egy szezon biztosan van benne még. Lecsaptam rá, nem bántam meg. Féltem a 16-os gumiktól, de nem ér le velük a kocsi, valószínűleg azért sem, mert már ultra óvatosan vezetek. Simán veszi az akadályt, legyen szó mélygarázsról, vagy vacak vidéki útról.
3 évet állt garázsban, pihentetve, várva a sorára. Most álltam neki, műszakis felkészítés on. Az autó egyik pillanatról másikra elkezdett rángatni, nagyon sok találgatás keresgélés volt már, egyelőre eredménytelenül, illetve kisebb hibák kerültek kiküszöbölésre.


Felkerült ma egy kerámiabevonat az autóra. WebM cartárs tapasztalataira ill. blogjára hivatkozva én is a Néro Autokozmetikában csináltattam. Nagyon korrektek és segitőkészek, mellesleg nem lehúzó stilusban adják el a szolgáltatásukat.
Az autón végrehajtottak egy javitó polirozást a kerámia bevonat felhordása előtt.
A képek közel sem adják vissza a végeredményt.
Ja, és 3 év garanciát vállalnak.

A FIAT előírás szerinti S2-es 5W-30 viszkozitású Motul 8100 X-Clean FE olajat tettem bele. Cserélve lett az olajszűrő és a légszűrő is, piece of cake.

Két hét telt el az autómentőn megtett km-ek óta.
Turbócsere, turbóvezérlőszelep csere és részecskeszűrő tisztítást követően újra használatban a Brera 230.557 kmóra állásnál



B oszloptól hátrafelé 20as Lumar fólia került fel + szélvédőre egy csík.
Gyors és precíz munka volt. Köszönöm Szabifólia
Első lámpa biztosíték csere, szivargyújtó biztosíték csere, izzó csere, hátsó ablak fűtés relé csere.
B oszloptól hátra műbizonylatos Llumar fólia a lehető legsötétebb, készülünk a találkozóra :) Meg Valentin-nap