Blog
Elkezdett ingadogzni az alapjárat (+-10fokokat) és mivel a pillangószelep pár hónapja lett tisztára mosva, elég nagy eséllyel a termosztát. Vernet termosztát szereléssel együtt 20 000ft.
...kotyogott...a lengőkar jobb oldalt, a stab rúd nyikorgott. Úgyhogy csere érettek lettek. Komplett stabilizátor rúd Ruville márkájú lett a nyikorgó helyére. Az első-felső lengőkarok közül csak a jobb oldali volt rossz, de inkább ki lett cserélve mindkét oldal TRW-re.

Eső után állt a víz a csomagtartó jobb hátsó fertályán a szőnyeg alatt. A szőnyegeket felszedve tisztán látszott, hogy akut problémáról van szó. A víz miután kellő mennyiségben összegyűlt, lejutott a pótkerékhez is. Ott már valaki szemfülesen kiszedett egy gumidugót, hogy jól kifolyhasson. Ez nekem nem volt megnyugtató megoldás, így elkezdtem keresni az okot. Kaptam cartárstól tippeket, de egyik sem az volt amit kerestem. Végül a szőnyegeket jobban megbontva oldalt is, rátaláltam a patakmedrekre.... a hátsó lámpánál jött be a víz a kasztniba, ami két lyukon kijutott a csomagtérbe. A lámpát kiszedve a szigetelésen lehetett látni, hogy belső oldalon piszkos, az érintkező lemezzel együtt, azaz ott ereszt, illetve az egyik csavarnál is. Szilikonnal kihúztam amit kellett. Az ázás megszűnt!! Ha a lámpatestet ismét ki kéne szedni (szerintem ez csak cserénél lehet esedékes), fog kelleni snitzer is a 10-es dugókulcs mellé.
Update: 2019.05.23.: a jobb hátsó lámpa beázik. A műanyag forrasztás engedett el 1-2 helyen. Kiszed, szilikonozás, vissza, szilikonozás. Sem lámpa, sem kasztni nem ázik.




Megtörtént az olaj és szűrők cseréje
Végre az új műhelyeben cserélhettem :) Szuper volt :)
Eneos 5W40 4+1L
Bosch olajszűrő
Champion levegőszűrő
Delphi gázolajszűrő
260150km

Március 12. - Sikeres műszaki
Reggel 10re vittem elő műszakiztatni, kora délutánra már levizsgázott.
Kettő probléma volt, az egyik hogy a bal oldali fényszórómat feljebb kellett állítani, a jobboldalihoz. A második a nívó pálca ahol becsatlakozik a motor blokkba, cseréljek tömítést mert szivárog.
Elmentem az alkatrész boltba, készleten nem volt, a minimum rendelhető 5 db, és db-ja is egy ezres, de nekem egyből kellett volna hogy tudjam vissza vinni műszakira.
Otthon csak szakadt volt, aztán mikor ki szedtem ezt a tömítést, láttam hogy nincs szakadás, valószínűleg inkább csak már összement, úgy hogy meg takarítottam mindent, a tömítést meg pasztáztam.
Vissza vittem, újra át nézték, nyúzópad stb, de ez már az élesbe ment, de a CO2 nem volt most jó. Pedig még elő műszakin teljesen rendben volt még a vizsgabiztost idézve, "hát ez nagyon jó". - aztán utána mégsem.
Na aztán kB egy 5.000es fordulaton pörgették körülbelül 2 percen keresztül, a venti már dolgozott, úgy ha szabadott ha nem, oda is mentem meglesni a vízhőt, de nem ment fel 92°C fölé.
Utána már jó volt újra a CO2.
Úgy hogy így a kicsike hibák javítása után, ismét kapott 2 évet. ;-)
Műszaki ára : 22.500,-
U.i.: 2 nappal előtte még világított a légzsák lámpa, de egy cartárs kitörölte nekem a hibát. Csak megjegyezte a vezérlő hogy a légzsák visszajelő lámpa valamikor kontakt hibás volt.





Kormánymű csere, már zavaróan rossz állapotban volt, elkezdett kicsit ropogni. Bontott 60.000-t futott került be, új kiegészítő alkatrészekkel. Régi alkatrésznek beszámítva.
Éves szervizre vittem a járgányt. Ha már szerviz, alaposan nézzék át az autót, minden furcsa hangot szüntessenek meg, a lógó motor védőburkolattal együtt, gondoltam...
A kötelező olaj és szűrőelemeken kívül cserés volt: bal felső lengőkar, jobb alsó lengőkar, szabadonfutó, terelőgörgő, jobb első dobbetét panel, új motor alsó burkolat. Újrahegesztették a burkolat rögzítési pontjait. Ezen kívül volt egy klímatisztítás, motordiagnosztika.
Fájt egy kicsit, de tökéletes lett :)
Óraállás: 243.000km
Eljött a nagy nap, 2019.március 12!
Hazahoztam a szalonból, Julcsi végre az enyém! :)
Most remélem hosszú évekre letudtam az autóvásárlás kérdését.
Egyenlőre majd egy órás dugó és minimális tesztelés van mögöttem.
A vashoz vettem egy nagykarikás gyári 18-as felni szettet is, ezek lesznek majd a téli tappancsok.
Szerezni kell még bele szelepet, felniközepet és persze gumikat, de ezek ráérnek még..
Természetesen elborul az ember agya és "porba" kell rakni a gépet, ha jön a szezon.
Ugye sikerült jó áron szereznem egy komplett TA ültetőszettet. TA sport gátlók Eibach rugókkal.
A rugók le lettek homokolva és porfestve. Részben azért, mert már nem ragyogtak eredeti fényükben, másrészt a fekete rugó=gyári rugó (NKH kedveli ezt):D
Egy jó hosszú nap alatt sikerült kicserélni a rugókat. Először csak úgy voltam, hogy tesztelem milyen lesz az ültetés. De így, 1 napos szerelgetés után úgy érzem, hogy benne marad egy jó darabig. Műszakiig biztos :D
30/30 mm-es az ültetés mértéke. Szerintem ez még nem vészes és talán nem teszi tönkre a gyári gátlókat.





