Blog

>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2019-05-17

Első selènia rally 2019.05.11.volt meg a számomra tökéletes időben ès jó hangulatban.Verseny táv kb 170 km összes megtért kilométer 320 km.Helyezès valahol 40. körül .Kicsit komótosan ès a tájat megèlve kocsikáztunk sokszor a sebesség határ alatt 10-20 km/h-val , ahogy azt egy cabrioval illikk😉.Jövőre is remèlem részt tudunk venni rajta.

 
>> Tuning és extraBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-05-20

A lökös alja kapott már az elmúlt 19 évben.... ráfért egy kis "facelift". Alibabás öntapis lágygumi-szoknya 4es kárpitcsavarokkal is megerősítve. Sztem jó lett. :)

 
>> Tuning és extraDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-02-08

Szórás, színterezés, festés (gépi), lakk.

 
>> EgyébDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-05-13

Megjöttek a nyári gumik, felrakattam, hurrá :) Pirelli PZero Nero GT 205/45 R16 gumik. Kíváncsi leszek milyen lesz...

 
>> SzervizDennisBeru // Alfa 146 1.6 TS SE // 2019-05-15

Olajcsere volt, sikerült nagyobb méretű (diesel 146) leeresztő csavarra cserélni a régit, amivel a régi rossz menet meg lett így oldva. Kapott SELENIA olajat megint a múltkor se volt gondom vele, új olajszűrőt, új levegőszűrőt, jobb hátsó kerék csapágy is ki lett cserélve, plusz fék felújító készlet hátra. Légtelenítéskor kiderült az előző tulaj barbársága, váltó olaj volt a fékfolyadékban, ezért azt is lecserelte a szerelő.

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2019-02-02

Kb. 1-1,5 éve lehetett, amikor az egyik oldalon cseréltem ködlámpát, mert egy kavicsfelverődés összetörte. Akkor még a kavics is a foncsorban volt. Most ugyan nem vitte át az üvegbúrát a kavics, de ismét összetörte az üveget.
Most párban vásároltam meg a lámpatesteket és mindkettőt kicseréltem.
Az egyik ment a kukába, a másik pedig a polcra tartalékba.

Km: 243700

 
>> SzervizHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2019-01-25

Jobb oldali féltengelyem igen csak odavolt már, gyorsításnál, amikor megkapta a nyomatékot nagyon szépen rázta a kocsi elejét, elég kellemetlenül, így Várpalotára vezetett az utam a mesterekhez.
Ami cserélve lett:
- Komplett jobb oldali féltengely (új skf)
- Jobb oldali fékcső (TRW)

A fékcső ugyan nem volt betervezve, de szerelés közben Attiláék észrevették, hogy nincs valami jó állapotban, ha már kéznél volt, rendelt egyet gyorsan és kicserélték.

Fékolaj+légtelenítés aztán mehettünk is próbakörre.

Köszönöm innen is a munkát a fiúknak, hamarosan a balos féltengelyt is kidobjuk :-)

Km: 243300

 
>> AutóápolásHáPé // Alfa 156 1.9 JTD-Mjet 16V Exclusive // 2018-12-20

Elkészült Kisbéren Rendes József Úr által újrabőrözött és kicsit átalakított kormánya az autómnak. A gyári váltógombot is újrabőrözte a mester, de azt eltettem tartalékba.
Csöri mester pedig a megújult kormányt visszarakta még az ünnepek előtt, amit innen is köszönök neki.
Az ideiglenesen felrakott kormányt meghirdettem, elég gyorsan el is vitték.
Km: 241900

 
>> SzervizLev // Alfa 156 1.9 Mjet 16v SW // 2019-05-16

Úgy néz ki, hogy évente egy összefoglaló blog megírására vagyok csak alkalmas:

-A téli felnik elég szépek lettek, megérte megcsináltatni.
- Volt az elmúlt évben 2 olajcserém(mindennel együtt), került bele egy új légszűrőház a törött helyett.
- Jelenleg nem működik a bal első ablakemelő, megrendeltem az új elektronikát hozzá, jövő héten a helyére is kerül, 4 új féktárcsával és betétekkel egyetemben,

Km: 288.000

 
>> Szervizvmisi72 // Alfa 159 2.4 jtd sw // 2019-05-16

Sziasztok!

Kb. 1 éve van nálunk az autóvásárlás után lecseréltük benne az olajakat, vezérműszíjat, gond nélkül mentünk 10 ezer km-t.
Majd kb. 1 hónapja kezdődött az egész, indulásnál hidegen pár másodpercig füstölt meg egyenletlenül járt, de aztán kisimult, elvittük egy diagnosztikákra ott mondták, hogy ellenőrizni kellene az injektorokat, ezután vettünk bele 5 alig futottat ami bevizsgáltattunk és tökéletesek, beszereltük az autóba az injektor kódokat beírtuk, az autó beindult kb. 15 percet járt szépen. Másnap délután beindítottuk kb. 10 másodperc után leállt, ez előtt párszor már csinált ilyet újra indítottuk, de utána már csak beindult és leállt egyből és az óta is ezt csinálja. A multiecuscan nem ír semmilyen hibát.

Első gondolatként visszaraktuk a saját injektorait és visszaírtuk a kódokat, de nem változott semmi így elkezdtünk keresgélni először a nagynyomású rendszerre tippeltünk, hogy valami ott halt meg így cseréltünk nyomásszabályzót majd utána érzékelőt, mértünk alacsonyköri üzemanyagnyomást, ami 6 bar volt.

Végig néztük az összes test kábelt csatlakozót, biztosítékot, relét, de minden jó, az immo is jó, ezután levettük a generátort elvittük bevizsgáltatni, de semmi baja.

Az ECU és a nyomásszabályzó, nyomásérzékelő és a mennyiségszabályzónál néztünk szakadást, de nincs szakadás, majd megmértünk a feszültséget, és egy olyan eltérést találtunk, hogy a nyomásszabályzó egyik lábán 12.2 helyett csak 11,5 V van a másikon 12.2 V és itt elvileg mindkét lábon egyformának kéne lennie álló motornál, indulásnál pedig még csökken ez az érték, erre az óta se találtunk választ.

Multiecuscannal leteszteltünk a proxykat de mindenhol van kapcsolat, lereszeltettük a body computert után pár másodperccel többet járt az első indításnál, de következőnél már ugyan azt csinálta. Most már nincs több ötletünk, ha esetleg valaki járt már hasonlóan vagy van bármi ötlete, akkor szívesen meghallgatnánk.