Blog

>> Tuning és extratheBanyai // Alfa Spider / GTV 2.0 TwinSpark // 2019-04-22

Hogy is ment voltan egyszerűen a történet... :D
Rengeteg keresgélés után, egy barátom szólt,hogy austriába talált ültetőrugókat kell-e. Persze, megvettem. Dobozában, szép állapotban, 2.0TS-be való stb stb.
Várt egy pár hónapot a dobozban téli álom miatt, aztán tavasszal Totokid barátommal kicseréltük. (Le is fújtam őket feketére, hogy gyárias legyen..)Leengedtük az autót, borzasztó. Hátul brutálisan beült, elöl max 1 centit. Nagyon szarul nézett ki. Visszaraktuk a gyári rugókat, és végül a megoldást 3 opció jelenthette:

-Airride (400.000ft)
-Novitec gewinde (200.000ft)
-Futóművessél gátló rövidítés, keményítés, és rugó kovácsolás (35.000ft)

A gewinden sokat fikóztam egyébként, de aztán felutaztam Pestre és megcsináltattam. Mondtam,hogy mi a kérésem,és el lett végezve a munka 8óra alatt. Hátul 2cm ültetés , elöl 4.5 . Szerintem nagyon rengeteget dobott rajta, böszme ronda volt magasan.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2019-04-21

Sajnos a jobb oldali tükörváz törött volt, de ezt már tudtam, hisz így vettük anno. De mostanra már eléggé szétrezgett és a baloldali is kissé bemondta az unalmast, mert elállítódott előre - hátra könnyedén... egy erősebb széllökéstől is. Sikerült jó állapotú bontottat szereznem (5000/pár) kis problémával, ugyanis egy - egy csavart beletörtek a leszereléskor. Ezeket orvosoltam és már fent is vannak a helyükön... szuper! :)

>> AutóápolásPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2.0 TS PHuBi // 2019-04-21

A garázs falán egy táblára írom a teendőket.
Ma hármat kihúzhattam:
- Jobb első ajtóról lejött a szigetelő gumi. Visszaragasztottam.
- Mozgott a váltógomb. A betét műanyagját levágva immáron jó helyre fognak a csavarok.
- A vezetőülés övét sehogy se tudtam rendesen elvezetni. Mint kiderült meg volt csavarodva a tető rekeszében. Az alsó csaton kellet egy kört tekerni.

 
>> EseményFornitore // Alfa Spider / GTV 2.0. Twinspark // 2019-04-21

Szèp idő garázs fel motor be ès irány az első túra.Mátraháza-Parádsasvár-Galyatető-Pásztó.A 24 út minősége kiváló tavaly ősszel aszfaltozták újra, de a Galyatető felè vezető egyre rosszabb ezért egy ideig kikerül a kocsikázós útvonalak közül.A Parádsasvári patkó kanyarban ha minden igaz mèg egy kèt jó kèpet a kanyarfotó is kèszìtett arról ahogy Alfi beleszèdül a kanyarba.Megtett táv 220 km.

 
>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2019-04-21

Eddig tartott a teszt időszak, megszületett a konklúzió.
1. A fedélzeti kamera feleslegesen rögzít éjjel nappal, a garázskapu éjszakai képével csak az SD kártya fog pikk-pakk kinyíródni.
2. A Xiaomi Roidmi Bluetooth transzmitter feleslegesen eszi az akksit állandóan , plusz szeret melegedni is ha fixen napokig áram alatt van.
3. A töltő is csak szívja az akksit, de minek. A fedélzeti teló kb 5 napot elketyeg töltés nélkül, hétvégére meg beviszem feltölteni. Úgyis kell, hamar ráköltözött az udvari világítás és az öntöző rendszer időzítés is.
Szóval kapott egy szilárdtest relét a teljes okos arzenál. A szivargyújtó tápját, ahonnan minden le van osztva, lereléztem a hátsó ablakemelő gyújtásra bekapcsoló tápjáról.

Azóta pedig már lóg a C-Tek töltőn az akksi, kap egy teljes töltést. Így leállított motornál újra nulla fogyasztó van, talán így újra 7 évet kihúzunk egy akkumulátorral. Fő az optimizmus :-)
Az SD kártya is tovább él majd és főleg vicces, ahogy indítás után megszólal az öreg autó: 'start recording' :-)

>> EseményZolika03 // Alfa 147 TI // 2019-04-21

Menet közbe kinyílt a motorháztető, szetzúzta a tetőt is.
Bontott motorháztető + fényezés és ki lett kalapálva a tető amire fólia került.

 
>> EgyébBadAzz // Alfa Spider / GTV V6 TB // 2019-02-14

Nem ismeretlen számomra az autó. Közeli ismerősökké volt az elmúlt 14 évben amiből az utóbbi éveket leginkább egy száraz garázsban töltötte letakarva. Alapjába véve nincs rossz állapotban, de sok munka van még vele mire olyan lesz amilyennek szeretném. Jelenleg a motor felújítása zajlik.

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2019-04-19

Már nagyon esedékes volt a cseréjük. Egy darabig megint le van a gond. Az alkatrészekért megint köszönet Coyote barátomnak. :-)

Költségeim:
- Lengőkar (Rouville): 14 000 HUF/db
- Toronyszilent (Birth): 6500 HUF/db



Km óra állása: 148482 Miles
Régi óra szerinti állás: 280391 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 129517 Km (80478 Miles)

>> SzervizBiagio // Alfa 159 Tbi // 2019-04-20

Mivel már régóta zavart, hogy a kuplung pedál indulásnál nem a felső helyzetében van, és egyre lejjebb kezdett menni (persze menet közben minden jó volt), rászántam magam, hogy kicseréltessem a felső munkahengert (is, mert az alsót korábban cserélték).

Ez sajnos egy láncreakciót indított el. Kiderült ugyanis, hogy a kettőstömegű rossz állapotban van (bár ebből én nem éreztem semmit). Ehhez viszont ki kellett szedni a kuplungot, amit a szerelőm nem tudott vissza rakni. :/ Állítólag nem lehet vissza tenni, ha már egyszer kiszedték, az után állító miatt (vagy nagy a rizikó h rossz lesz) . A kinyomócsapágy is kuka, mert már zörgött. Közben a kicsavarásnál a felső lengőkar csavarja letört. :o

Egy lendkerék-kuplung-kinyomó kombó cseréje nem kis összeg sajnos. Az alkatrészeket nem én hoztam, mert az 56-nál már szívtam rossz lendkerékkel.

 
>> EgyébBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2019-04-20

Tároló lomtalanítva, garázzsá visszaalakítva (3 napi meló)....vintage hobbi gép betéve.