Blog
243 ezer km. Olajcsere, lemgőkarból ami gatya, az csere.
Régóta előjön döcögős rossz úton, hogy reccsen egyet a hangszóró a bal hátsó ajtóban. Mostanában már gyakrabban csinálta, úgyhogy egyszerűen kihúztam az ajtó csatlakozóját. A recsegést megszünteti ugyan, viszont a központi zár sem zárja le azt az ajtót. Mindegy, apróságokon nem akadunk fenn, így közlekedek egy ideje. Itt "falun" nem nyitogatnak autókat :-) Ha Budapesten jártam, olyankor a parkolóban bedugtam a csatlakozót és kész. Más morál van itt és ott...
Végre ma rászántam egy órát, hogy leveszem a kárpitot és megnézem, hogy hol a gond. Lelkileg forrasztásra készültem megint.
Nos semmit nem találtam, csak egy a helyéről kipottyant magas sugárzót. Ott lógott a vezetékén. Bármit bárhova mozgattam, onnantól hogy levettem a kárpitot, nem recsegett többé. A csatlakozókat azért megigazítottam, a mélyközép késes csatija olyan formán volt laza, ahogy az injektor csatlakozóknál már megismerhettem. Szorítottam rajtuk. És ennyi. Összeraktam, a csipogót beraktam a helyére és kész, jó, nem recseg.
Az egy órába így belefért az is, hogy a felső fekete bőröket leápoltam. Azt szívja legjobban a nap, azt fogdossuk legtöbbet. És olyan szép, érdemes vigyázni rá.
Még a mai napra egy mosás is jutott, egyúttal megvan a módszer a fekete fényezés foltmentes tisztítására:
1- kézi mosóban mosás, öblítés
2- menetszéllel szárítás
3- ablaktisztítóval folyamatosan fújkálva egy mikroszálas törlővel való áttörlés
Így kevesebb és könnyebb a munka mint vödörből kézzel mosni, és sokkal szebb is
az eredmény.











Sziasztok Alfások!
Alfa 156 2.4JTD 100KW 1999 tudnátok egy cikkszámot szervó csőhöz?
Bárdi, Unix nem hozza.
Köszönöm!
Sajnos az 59-ek is küzdenek a rohadási hajlammal, főleg a bölcső.
Az autó Németországból származik, ez látszott a bölcsőn is...
Felületi rozsdás volt, amit még időben sikerült megfogni.
Fémtisztára lett csiszolva, és kapott alvázvédést és üregvédelmet is egyaránt.
Remélem egy darabig nem lesz panasz rá.
Az alváz és üregvédés folytatódik az egész aljával, még a tél beállta előtt.



Meguntam a sok CD írást, és azt hogy nincs egy értelmes rádió adó se, úgyhogy beruháztam egy Yatour nevezetű virtuális CD tárra, amin van SD kártya, USB és AUX kimenet.
Ez volt az egyetlen megoldás aux-ra fejegység csere nélkül.
Be lett kötve, minőségre, mivel kábeles, vetekszik a CD-vel, bár nem volt egyszerű működésre bírni de sikerült.
A magyar utak minősége meghozta a várt eredményt.
Újabb kopogás jelent meg a futóműbe, pontosabban a jobb első stabilizátor pálca gyengült el.
Ki lett cserélve mind a két oldalon, mert már a bal oldalinak se kellett sok hogy elkezdjen kopogni.
2x stabilizátor pálca(Lemförder)
Nem tartott sokáig a csend a futóműben.
A bal felső lengőkarban az egyik szilent megadta magát, és úthibáknál elkezdett nyöszörögni.
Igaz csak a bal oldalt kezdett nyöszörögni a szilent, de ki lett cserélve a jobb felső lengőkarba is mind a két szilent, erősített Powerflex szilentekre(sárga), szerencsére a gömbfej mindkét lengőkarba hibátlan.
Újra csend honol a futóműbe.
Kiváncsi vagyok meddig... :)

Ózonos klímatisztítás, klímagáz feltöltés.
Első ablak szélvédő keret gumi összeugrott centimétereket, egyértelmű csere.
Hátsó szélvédőt a csomagtér beázás miatt vetettem ki, mert vagy a szélvédő ragasztás vagy alatta karosszéria illesztés, tömítés a ludas és csak így lehet megtalálni a helyét.
Pilkington Westend-nél. Kedvesek, rendesek, segítőkészek, de amit nagyon kértem, hogy tömítsék gondosan a karosszéria illesztéseknél, az nem sikerült.
szélvédő keret hátsó 20.000
szélvédő keret első 7.000
csere 2x12.000 a belső kárpitokat én szedtem ki, féltettem a bézs bőrt és így olcsóbb is volt
ui
a levélfogórács szélső elemek pattentjeit eltörték, ezért újakat kellett vennem + 6400ft







