Blog
Az injektorok tövében állt a gázolaj. Csövek átnézése után nem találtam hibát. Elvittem egy Bosch-car service-be ahol injektorok bemérésével foglalkoznak. Próbapadi mérésen megfelelően teljesített. Egy lefogató béka volt eltörve meg kicseréltek egy pár o gyűrűt is ha már ki volt szedve.
Km állás: 271063km



Pár hete felgyulladtak az ABS+ASR+VDC hibajelző lámpái. Ez azt jelenti hogy, valamilyen oknál fogva, a menetstabilizáló elektronika teljesen kikapcsolta magát. Hibakódolvasás:
C1210 - jobb hátsó sebesség érzékelő, vezeték hiba. Ok, akkor csere, jól bele volt rohadva a régi. Új beszerelve, a hiba továbbra is fennáll, és csak meleg motornál jelentkezik. Vezetékek, jeladók kimérése következett, mondjuk ezzel kellett volna kezdeni, nincs szakadás, minden jó. Fórumozás, és megvan a beteg. Az ABS ECU-n belül lehet szakadás. Állítólag típushiba a BOSCH ABS-eknél és több cég is foglalkozik a javításával 150-200€ értékben.
Bontott "egészséges" kocka beszerezve, megszűnt a hiba.
BOSCH 5.7 ECU 46840338
kat. szám: 0265225195 vagy 0265225196
FIAT 71734810





Alfa city után át keltünk komppal Szántódra, majd Siófok után hoztam fa mintás közepet és motorháztető kitámasztó rúd tartóját.
Sajnos aki kiszerelte a fa mintás elemet, elég türelmetlenül csinálta. Pár helyen ki volt csavarozva, a maradék tartó fülek meg letépve.
Gondolkodtam hogy szerzek másikat, ezt meg el rakom tartalékba az elektromos dolgok végett, de egy esélyt adtam neki hogy ha sikerül újból tartós füleket varázsolni akkor be szerelem.
Ki cseréltem a szellőzőket, a klíma kapcsoló panelt. Ezeket külső sérülések végett, amit aztán át raktam a tartalék ezüstbe, hogy egybe legyen.
A vész villogó panel is ki lett cserélve, mert ott meg a digitális óra volt hibás.
Kívülről szép állapotban van, csak egy helyen volt kisebb sérülés rajta, ami szintúgy javítva lett ami kiszerelési bal... ság volt.
Végül csak jól mutat benne, bár kis eséllyel lehet találtam volna jobbat.
+ a Motorhaztető kitámasztó rúd tartója is cserés lett mert ki tört a középső köröm. Ez csak ilyen apróság. A másik blogba folyt. köv. a képek végett












Az autó elkezdett 5 hengerezni. Meglátogattuk Csörieket nagyjából telefonon megtippelte, hogy gyertya vagy trafó, az is volt a 3as henger trafoja áthúzott. Cseréltük illettve az összes gyertyát és a komplett motorkabelkoteget. Sajnos a tesztkor alatt kidobta a legtomegmerőt is így megrendeltuk de már csak ha visszajön a nyaralásból a Mester akkor cseréljük illetve a két külső féltengely gumiharang is egyszerre adta meg magát őket is cserélnem kell... 😒 Sokat nem autoztunk hiba mentesen... Legalább nem szaladnak bele a kmek.... Még mindig nincs 110xxx benne. Remélhetőleg hó elején ezeket is megoldjuk és még augusztusban rohatom vele az utakat télre ugyanis lepihen biztosan. Csöriek egyébként megint jó és korrekt munkát végeztek!
Ismét szervizpost, ouyeah, annyira vártam már, úgyis keveset szereltem mostanában ezt a szépséget.
Szombaton volt az első normális próbaútja a kocsinak, el is csúszott pár dolgon, ahogy illett. A kerekek felől irdatlan morgás és darálás hallatszott, illetve az egész kocsit rázta, mintha a féltengely lógott volna. Finom jobbra-balra mozdításoknál abbahagyta ezt a hangot, majd egy kis idő után újra kezdte. Hamar összeraktam a fejemben, hogy a novemberben vásárolt és januárban (vagy februárban?) beépített SKF kerékcsapágy lesz a hunyó. Szinte használhatatlannak éreztem az autót, mivel nem volt elég a kellemetlen érzés a kezeimben, még a fejem is fájt a búgó hangtól.
Hétfőn felemeltem hát az autót, megmozgattam a kerekeket, majd jött az "ajjajjajj"... a kerekek kb 3-4 mm-t billegtek, na ez fasza.
Máig vártam a cserével, addig "B" vágányra állítottam az Alfát. 2 óra alatt megtörtént a csere öröm-bódottááááá.
Most már se hang, se kellemetlen gördülés, csak suhan.
Másrészt úgy éreztem, hogy a fék még mindig nem az igazi, mintha még mindig picit fogna. Főleg a jobb eleje volt gyanús nekem, így kiszedtem a betéteket meglesni mi a fene folyik ott. Nem is jött ki könnyedén a betét, így egy picit meg lettek köszörülve az érintkező felületek, majd megkentem azokat rézpasztával. Vissza már marha könnyen mentek a betétek, azóta nem is érzem, hogy fogna a fék. Ha még egyszer befog én biztosan felgyújtom ezt a szutykot :)
Nagyon sok készülődés előzte meg Alfacityt, kicsit ki is égtem.
Főként Réku kocsija vitte az időt, mert telifényes lett cityre, illetve még az esemény elött 2nappal 3 autót kellett megcsinálnom.
Elfáradtam.
Sajátjaimon csak takarítás volt jóformán, meg a nyomtávszélesítés.
A GTV-vel felállhattam a pályára kiállítóként.
Sok-sok dicséret, minimális kritika övezte a kocsit, és engem.
Sok matricát kapott, amin meg is lepődtem, de persze jól esett.
Gonosztevő lehozta a GT-m is ,bár az eső miatt az már retkesen a porba kapott helyett, dehát ez van. A rendezvény színvonalas volt, tetszett is, bár a tavalyi évet űberelni nem tudtam ,de meg sem közelítettem, továbbá szerintem a rengeteg készülés, és túlzott várás miatt elmaradt számomra az átütő élmény.
A "csapatom" , barátok feldobták azért !!







