Blog
A hengerfej a boncasztalra került. (1.kép)
Először leszedtem róla a szívósort, ami egy kicsit cseles, mert a vezérlésmódosító szelep miatt egy csavar máshol van, elég nehéz kitekerni. (2.kép)
Kikerültek a pozicionáló hüvelyek. (3.kép)
Kikerült a következő "nem visszarakandó" alkatrész, a szívósor tömítés. Nincs rajta semmiféle márkajelzés. (4.kép)
A 4-es henger jobb oldali szelepe másképp néz ki. Egyértelműen olajos. (5.kép) A korábbi feltételezés most jól látható. Utána kellene nézni hogy mi történt.
Ki kell szedni a kipuff vezérmű tengelyt:
- Szívó vezérműkereket le kell szedni, mert a kerekeket rögzítő fedél nem jön le (6.kép),
- Tengelyeket rögzítő fedél leszed. Egy csavar tartja elöl is a vezérműtengely jeladónál.
- Kipuff vezérműtengely rögzítő csavarok ki, fedelek le.
- A másik csavart is ki kell szedni, mert a vezérműkerék különben nem jön le.
- Szeleprugót összenyomva kijönnek az ékek (8.kép),
- Most jött a meglepetés. A szelepet megmozgatva a szimering mozog. Simán lejött a helyéről és a szelepszáron van. Nem tudom illették-e ily cifra szavakkal ezt a kicsiny alkatrészt, de most szóba került az összes rokona... Ha nem marad a helyén, nem csoda hogy áteresztett!! (9.kép)
- A 10. képen a kiszerelt cuccok.
- Magán a szimeringen semmit se látni, se sérülés, se deformáció (11.kép) ...
Most jön a dilemma, hogy kiszedjem-e a dugattyúkat? Az olajfogyasztás oka - nagy valószínűséggel - megvan.
Viszont minden itt van a polcon, csak meg kellene lépni a dolgot.











A mai menü:
- termosztát le (1.kép)
- gyertyák ki,
- szelepfedél le (2.kép), patyolat tisztaság, sehol semmi lerakódás, nemhiába 3ezret se futott olaj volt benne (Motul kapott egy plusz pontot),
- felső holtpontot 1-es hengernél beállítani,
- vezérmű kerék mögötti két műanyag védőlap leszerelése (3.kép),
- balansztengelyek szíját leszed (4.kép),
- vezérlésrögzítőket felrak,
- henger előtti vízvezeték bal oldali rögzítésének oldása. A felső csavarral nincs gond, de az alsó nem jön ki. A klímakompresszor útban van. (5-6. kép)
- klímakompresszort lecsavarozni - 4 csavar tartja (7.kép),
- klímakompresszor tartót leszedni, 5 nagy csavar (8.kép)
Itt jutottam el oda, ahonnan már nincs visszaút, kitekertem a hengerfej csavarokat. Érzésre ugyan úgy lazultak le mint anno a próbamotoron.
- pár vezeték még rögzítve volt a szívócsőhöz, azokat ki kellett bontani (9.kép),
- hengerfej le (10.kép).
A 4-es hengerben láthatóan több koksz mint a többiben (11.kép).
A motorból kitörölgettem a kiömlött hűtőfolyadékot, majd letakartam (12.kép), mert most a hengerfejjel akarok foglalkozni.












Kiszedtem a gyertyákat. A látottak alapján már nem tenném vissza őket.
A kicsi gyertya hegye teljesen lekopott, a nagyok középső elektródái is fogynak. A 4-es hengerben a kicsi gyertya teljesen elrozsdásodott. Csodálom hogy két éve Csöri visszarakta. Az akkor készült képeket kinagyítva, már akkor is ilyen volt...










Barátom Pasics Tibor megcsinált egy bontott lendkereket nekem , bmw 30d rugók, összes műanyag alkatrész rézre cserélve, és szerkezet erősítés , kevlár tárcsa.
-kuplungozás
-komplett vezérlés csere (Dayco teflon)
-féltenegely gumiharang csere
-kuplung munkahenger csere
-váltó olaj
-motor olaj
szervíz után mivel bölcső lent volt kapott egy futomű állítást is.
Köszönöm a szerelést Sárváron a Retro Car Servicenek , Bödő Gabinak és Jóna Krisztiánnak.
km: 204.577





Napsütés, száraz út, -0.5 fok. A szokásos Kmét, 2x(Izsák, Páhi), Kmét. A téli gumi nem volt a helyzet magaslatán,
Előtte a Fityóval is jártam egy 10km-t.

Sok-sok éve cseréltem az ajtózsanér csapot. A bal ajtó ezután is picit lógott, bántotta a szemem. Készítettem hézagoló lemezt 0.2+0.3mm, ez került az alsó zsanér alá.
Nem tökéletes, de sokkal jobb lett.


Felkerültek az új tárcsák és betétek, a most már megfelelő hosszúságú fékcsövek,a kipuff rendszer, valamint bal előre bekerült az airride-os gátló és az új toronycsapágy, ki is próbáltam gyorsan milyet ül :)
Holnap folyt köv, talán végre tudok majd garázson kívüli képekkel is szolgálni.



Tegnap megérkezett az új akksi, még feldobtam töltőre, kíméletesen legyen teljesen feltöltve (Kb. félig volt töltve). Reggel ki is cseréltem, indult is könnyedén, de hirtelen úgy televágta magát mindenféle hibával, és törölni sem engedte, hogy inkább nem indultam el vele. Később ránéztem még mindíg ugyan úgy tele volt hibakóddal, kicsit megmozgattam előre hátra, és már elkezdtek fogyni a figyelmeztetések. Ezek után megint pihentettem egy fél órácskát, utána indításnál már semilyen hibalámpa nem maradt égve. Dátumot órát mindent szépen beállított, egyedül az anyósoldali lágzsákot kellett visszakapcsolni, ja meg persze a napiszámláló nullázódott...
Töltő feszültségnek csak 13.3V mértem, ezt egy kicsit keveslem, de nem tudom, hogy nincs-e köze hozzá a minusz nyolc foknak...(ennek még később utána járok.)
A hibák még be voltak tárolódva, de már engedte az összeset törölni...






187456 km - Olajcsere (Selenia 20k 10W-40), Légszűrő (Mann), olajszűrő (Mann), pollenszűrő (Techneco aktívszenes)
Ebayen találtam egy fényszórómosó szettet ami a következőket tartalmazza: 6db fúvóka, csövezés, valamint a szivattyú. Kicsit sajnáltam érte kifizetni 61397 forintot (szállítással) de még mindíg olcsóbb mint az új ára, így megrendeltem.
Egyenlőre semmi bekötési rajzot vagy képet nem találtam sem a mosóhoz sem a xenon fényszórókhoz, abban bízok hogy végig van fűzve a kábel köteg és nem kell mókolni, bár mivel 2008-as autó így nincs sok remény.
