Blog

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-22

A Totallyalfától rendeltem még január elején egy csomagot és ma az is megjött hasonló kűzdelmek áron, mint ami a fékbetétnél volt. A UPS vecsési telephelyén intézték a vámot és áfát, ami kb 2 hétbe és egy csomó levelezésbe telt. Csak összehasonlításképpen a DHL-nél küldtek smsben egy linket, azon megadtam az adatokat, küldtek egy újabbat amin közölték az összeget és ott helyben kártyával be is tudtam fizetni.....
A csomag tartalmazott egy motor- és egy válti oldali tartóbakot. Az enyémek nem teljesen rosszak, de hibátlannak sem nevezném őket. Inkább rendeltem 2 újat ameddig még lehet. Ha jól tudom gyári a V6hoz már nincs, ezeket a Totallyalfa gyártja. (csak a doboz Febi). Volt még a dobozban egy short shifter, amit egy youtubeos videoban már láttam és elég jónak tűnt és egy szilent a váltóműködtetőhöz.
A Spiderhez rendelnem kellett egy vízcsövet és egy "harmonika" szívócsövet. Ezek itthon újban kb beszerezhetetlenek.

A Totallyalfát is ajánlom mint alkatrészforrást. Drága de olyan cuccokat (is) árul, ami már nem kapható. Kár hogy a Brexit miatt még drágább lett.

A költségeknél csak a 156-hoz rendelt cuccok árát tüntetem fel.

Alkatrész: 192,79GBP --> kb 77116 HUF
Posta fele: 22,27 GBP --> kb 8900 HUF
Áfa+vám --> kb 22000 HUF

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2021-02-22

Megérkeztek a PFC fékbetétek végre! Hiába rendeltem meg még tavaly, az Autolussonál már nem dolgoztak, ezért csak január 6-án adták postára. Sajnos január 1-től érvényes a Brexit, ez jól megkavarta és megdrágította a dolgot.
Liam feladta a csomagot január 6-án a DPD-nél. Egészen a következő angol depóig jutott a csomag, ott állt kb 1 hetet, majd visszaküldték neki, mert a DPD nem volt hajlandó kivinni Angliából Európába semmit. Egyeztetett velük, majd újra feladta miután megígérték hogy mostmár biztosan átszállítják. El is jutott a csomag Franciaországba, majd ott 2 telephely között keringett több mint 2 hétig. Újra beszéltem Liammal aki visszaszerezte a DPD-től a csomagot, majd feladta a DHL-nél. Ezután 3 munkanap múlva meg is kaptam.
Az Autolussot csak ajánlani tudom, velem végig korrektek voltak, pedig sajnos elég sokat kellett beszélnem velük a futárcég miatt.

A fékbetét árát már korábban számoltam, ezért most csak az ÁFA és a vám kerül a költségekhez. Ennek nagy része az ÁFA, ami 27% és kb 15 ezer HUF.

Ezt a fékbetétet nagyon dícsérték és az 1001.11-es komponens elvileg pont az én céljaimra készült. Meglátjuk milyen lesz a Brembo high carbon tárcsákkal.

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 159 SW TI // 2021-02-22

Külső-belső kormányösszekötők cseréje futóműbeállítással.

Km: 271000

 

A projekt indításaként még tavaly szeptember elején beszereztem az NPR gyűrűket.
Lassan elérkezik a beépítés ideje úgyhogy leellenőriztem őket.
Az NPR címére fellépve a "Security Check" pont alatt be lehet írni a dobozon található kódokat és közli a rendszer hogy eredeti cuccról van-e szó.
Az utolsó képen látható a zöld "lájkoló" jel.
Mindegyik eredeti.

Kipróbáltam "elütöttem" egy karaktert, arra piros "dislike" jött.

 

Megtisztogattam a kiszerelt dugattyúkat és megmértem a gyűrűhézagokat.
A csapágyfészkek össze vannak gyárilag jelölve (2.kép), mindegyikben a hengerszám van egyik oldalra beleütne. Felrakáskor majd erre kell figyelni.
A dugattyúknak csak a teteje volt kokszos, máshol nem . A gyűrűhornyok alapvetően tiszták voltak. Rengeteg törlőpapír fogyott, elég koszos meló a koksz eltávolítása.
A gyűrűket leszedve - jó lehetőség volt gyakorolni a gyűrűfogóval - azokon igazából nem látni semmit.
A hézagot mindegyikkel a saját hengerében mértem ugyanott. A dugattyúval a 10. képen látható mélységbe nyomtam be őket és hézagmérővel mértem. Az eredmény az utolsó előtti képen.

A 4-es dugó tetejében megtaláltam a Csöri által két éve bevésett IV-es számot :-)

 
>> AutóápolásKristyon // Alfa Giulietta 2.0 JTDm Sportiva TCT // 2021-02-21

Nem éreztem, hogy nehezen mozgott volna a napfénytető, de úgy gondoltam, hogy nem árt ránézni. Jól tettem, és ajánlom mindenkinek akinek van. A csavar eloldása után alig tudtam kézzel mozgatni a zsanért a sínben.
A menete: Az autó lemos, jól megveretni a sínnél, hogy minnél több kosz eltávolodjon. Így utólag, egy általános mosás is elég. A tetőablak megnyit, az üveg alátámaszt (én egy habszivacsot és egy darab hungarocelt használtam), majd a hátsó zsanérnál a csavar kivesz. Ítt az jönne más leirását követve, hogy a sínnél valamilyen kenőszprével (nem WD40-el) jól befujkodni, a zsanért közben kézzel megmozgatni, és jó lesz. Nekem valahogy így nem lett meg a várt eredmény, ezért inkább kibontottam a sínt zsanérostul. A sínt, és a helyét egy rongyal kitörölgettem, majd szilikonzsírral megkentem a csatlakozó felületeket. A zsanér a kialakításánál fogva így sem szalad a sínben, de sokkal könnyebben mozog, mintha csak befújkodtam volna.
Az első zsanérok szinte gondozásmentesek, gondolom még a gyári szilikonzsír lehet rajtuk.

Összesen 18 (!) csavar tartja a kartert (1.kép)
A mai nap nagy része a tisztogatásával telt.
Nem igazán értem hogy honnan került oda az a sok olajsár, illetve lerakódás az oldalára. két éve (12e km-el ezelőtt) Csöri tuti hogy kipucolta. Csak azt tudom elképzelni hogy ennyi retek volt a motorban és mostanra sikerült a Motulnak kimosni belőle. (Mondjuk két hidrotőke is tele volt vele.)
A hűtő részt nem sikerült kinyitnom, mert le van ragasztva tömítőmasszával. Megpróbáltam az egyik fület sikerült is letörnöm, úgyhogy maradt.
Kimostam, kicsiszoltam - kívül, belül. Elfogyott rá egy nagy flaska féktárcsa tisztító is. Leszedtem a tömítőmassza maradékát is a peremről.
A polcon várja hogy visszakerüljön a helyére.

 

Olajcsere
Olajszűrő
Gázoljszűrő
Levegőszűrő
Hosszbordásszíj
Termosztát

 

A kiszedett dugattyúkat tanulmányozva két dolog tűnt fel:
- A dugattyú felső része feltűnően tiszta, a gyűrűknél semmiféle lerakódás, koksz nem látható. Nem lesz nagy feladat megtisztítani őket. (a dugattyútető annál inkább, vettem is egy műanyag "drótkorongot" erre a célra. Holnap kipróbálom a tesztmotoron.
- A hajtókar csapágyak nagyon oda vannak :-(( Ezek már nem kerülhetnek vissza. 12ezer km-el ezelőtt Csöri új garnitúrát rakott be, mitől néznek ki ennyi idő után így??? Nincs olajnyomás vagy túl nagy a hézag és elillan az olaj? Nem hinném hogy a Selenia Racing helyett használt MOTUL 10W60 lenne az ok. Rendeltem is egy új készletet, meg egy készlet csapágyhézag mérő műanyag szalagot.
Olajnyomás? A TS-eknél ismert az olajszivattyú probléma, sokszor hallottam hogy a JTS-ét kellene berakni.

 

Lekerült a karter. Elég sok csavar fogja, ráadásul van egypár cselesen elhelyezett is, pl. a féltengely kihajtás alatt , párhuzamosan a féltengellyel.
A kartert sajna nem lehet levenni mert valami mindig útban van. Az olajszivattyú szívócsövét a résen benyúlva le kell csavarozni és akkor levehető az egész.
Odabent rend és tisztaság. (3.kép) A karterban annál kevésbé, olajsár és nagyon fekete olaj. (4-7 kép)
Sorban kitekertem alul a hajtókarok csavarjait és felfelé kiemeltem a dugattyú-hajtókar kombót. Az alsó részt aztán pozíció helyesen vissza is csavaroztam.
A dugattyúkat nem akartam megjelölni, így mindegyik egy-egy számozott műanyag dobozba került. A továbbiakban egyszerre csak egy lesz kivéve a dobozából.