Blog
Lekerült a karter. Elég sok csavar fogja, ráadásul van egypár cselesen elhelyezett is, pl. a féltengely kihajtás alatt , párhuzamosan a féltengellyel.
A kartert sajna nem lehet levenni mert valami mindig útban van. Az olajszivattyú szívócsövét a résen benyúlva le kell csavarozni és akkor levehető az egész.
Odabent rend és tisztaság. (3.kép) A karterban annál kevésbé, olajsár és nagyon fekete olaj. (4-7 kép)
Sorban kitekertem alul a hajtókarok csavarjait és felfelé kiemeltem a dugattyú-hajtókar kombót. Az alsó részt aztán pozíció helyesen vissza is csavaroztam.
A dugattyúkat nem akartam megjelölni, így mindegyik egy-egy számozott műanyag dobozba került. A továbbiakban egyszerre csak egy lesz kivéve a dobozából.












Nagyon ráztak az első kerekek így elvittem gumishoz ahol kiderült leesett egy súly a jobb első kerékről
Nemrégiben észre vettem, hogy kicsit nyúlik a fék. Átvizsgálás után a bal hátsó nyeregnél volt a bibi. Szegénykém el fáradt... Melóhelyen meg rendeltem az alkatrészeket hozzá és ki cseréltem.
Amit cseréltem: féknyereg, csuszka, porvédő gumi, fékolaj DOT 4
Csere menete: autó megemel, kerék le, kézifék kötél kiakaszt, 14-es kulccsal a fékcső a nyeregnél meglazít, féknyereg le 13-as dugó kulcs, csavarhúzóval a nyereg óvatosan leszed, fékcsövet megfogva a nyerget letekerve a régi nyerget leszedni majd az új nyerget gyorsan feltekerni. Ha ügyesek vagyunk és gyorsak akkor nem kell kitámasztani a fékpedált.
Mindent vissza rakni, csavarokat meghúzni, nyereg csúszkát bezsírozni, majd mindent szépen letakarítani. Jöhet a légtelenítés. Előtte kipumpáljuk a féket.
Van aki egyedül is meg tudja csinálni, de könnyebb ha ketten vagyunk.
Időben, ha minden adja magát akkor nyugi tempóban 1 óra mindennel együtt.
Költségek:
Féknyereg 43000ft
Porvédő, csuszka, új nyereg csavarok 900ft







60kg súlyzóval felszerelkezve megjelentem a kecskeméti szakembernél. Anyósülésen a súlyzók, vezetőülésen én adtam az előírt terhelést. Szintezéskor nem szabadott levegőt sem vennem (!).
Utánfutás 1'20" mindkét oldalon, kerékdőlés -0'49", -0'50". Pompásan beleesik az előírt tartományba. Összetartás 0'13", 0'14".
A hátsó híd körül vannak még apróságok, amiket szeretnék orvosolni, de ezek inkább a precízkedés kategóriába esnek. Egyenesen stabilan fut. Jó lesz. Folyt. köv.
A szimeringcsere egyik legmacerásabb pontja volt a szelepszár körberagasztása szigetelő szalaggal hogy az ék helye ne tegye tönkre a tömítő élet. Ma miközben Giuliával hazafelé tartottam eszembe jutott egy gyorsabb megoldás. Egy zsugorcsövet lazán rámelegítettem a tartalék motor szelepszárára, hogy mozogjon rajta. A szelepszárra feldugva ugyan úgy véd mint a ragasztószalag, de pár másodperc felrakni és leszedni. Kár hogy már készen vagyok. Ettől függetlenül kipróbáltam, működik :-)
Aztán jött egy kis hengerfej tisztogatás és az "elcsomagolás" a polcra. A vezérmű tengelyeket majd a felrakás előtt teszem vissza, hogy ne álljon ki egy szelep se.
Levettem a hengerfej tömítést, kiszívtam egy fecskendővel a hűtővizet, majd leragasztottam a felületét hogy ne potyogjon bele semmi.
Végül visszaraktam a hűtőre a csövet ahol leeresztettem a folyadékot.
Eddig 28 munkaórám van a projektben.






Elkezdett kattogni a kuplung pedál egyik napról a másikra, majd arra lettem figyelmes, hogy nem jön teljesen vissza a pedál.
A kuplung pedál rugóra gondoltam, hogy eltörött, megnéztük, hát nem az okozta a hibát.
A főhenger végén lévő szilent kikopott és kiesett a helyéről, így kénytelen voltam a főhengert cseréltetni. TRW került bele.
Nekem továbbra sincs olyan érzetem a pedállal kapcsolatban, mint előtte, mintha most sem jönne fel teljsen a pedál, van talán 2 mm-es holtjátéka.


Fél év alatt belement ismét kicsit több, mint 10 ezer km, úgyhogy megejtettem a szokásos olajcserét, levegőszűrő cserét, az olaj a szokásos Selenia Wr diesel.
Km óra állása: 287082 km


Ma sikerült mindegyik szelepnél kicserélni a szimeringet.
Találtam egy szívószelepet is ahol valami nem stimmelt mert erősen kokszos volt. Itt is ereszthetett a szimering és ráégett a szelepre az olaj. Magán a szimeringen semmit se látni. (1.kép) Azt hogy a ráégett olaj a hengerből jön kizárnám, mert a "párja" tiszta volt.
Találtam egy darabkát a régi szimeringből is amit 2 éve cseréltek az első henger szelepei közt.
A többi kép a csere menete. Már amennyit enged a feltöltés...
A lényeg hogy kész a hengerfej, holnap visszatérhetek az eredeti projekthez. Jöhetnek kifelé a dugattyúk...












Miután újra megnéztem a tegnap belinkelt videót a hidrotőkékről elbizonytalanodtam és indulásként inkább újra szétszedtem a tegnap kipucolt kettőt. Jól tettem, mert a szelepet fordítva raktam vissza mindkettőbe.
Ma a visszafelé haladtam, a 3-as, majd a 2-es henger kipufogó oldalán:
- hidrotőke ki,
- szeleprugót összenyom,
- ékeket mágnessel ki,
- alátét, rugó, szimering, szelep ki,
- szelepet tisztít, visszarak,
- ék helyét szigszalaggal beteker,
- szimeringet felrak,
- ragasztó le,
- rugók, alátétek, ék vissza,
- hidrotőkét kitakarít,
- hidrotőkét vissza.
Kész is egy szelep. Ez kb. fél óra. Ma 4 szelep fért bele az időmbe.
Már csak 5 henger van hátra...
Kipróbáltam a "rossz" szimeringet egy másik szelepvezetőn is, túl könnyen megy rá és le is jön. Szóval nem az igazi.
Az olajprojekt indítása óta 854 fényképnél tartok, meg van pár videó is :-)
PHuBi szereléseiről összesen 9.975 db fényképem van.
A Pókkal együtt 17.247 db.










Elérkezett az olajcsere ideje.
Mivel üzemanyagszűrőt miden 2. olajcserénél cserélek így az most kimaradt, de ezen kívül mindenből újat kapott.🙂