Blog
Eljött az ideje a második olajcserének. Neki is vágtam, már rutinosabban ment minden kb 1,5 óra alatt meg is volt minden komplikációk nélkül. A cuccokat már az üzemanyag szűrővel együtt megvettem:
Olaj Selenia 5W30 5L 242 RON
Olajszűrő MANN 41 RON
Levegőszűrő: Stocker 62 RON
Pollenszűrő 51 RON
Üzemanyagszűrő 210 RON ezt már említettem a P0091 P0092 blog posztban.
Összesen: 606 RON
KM: 136409
Közben megjött az alirol a rendszámtábla megvilágítás kb 50 Ron volt és az oldalso dinamikus index fények. 97 RON volt.
Összesen: 150 RON



Kapott új olajat a 2,5 V6. A szűrőt nem cseréltem és a km miatt az olajat se kellett volna de 2018 októberben lett beletöltve. Nem mentem vele 1000kmt és azóta várt az autó a feltámadásra.
Ez a töltet se fog többet menni, mert majd a másik motor fog a kocsiba kerülni.

257,5 ezer kmnél kicseréltem az olajat, szűrőt és a leeresztő csavarnál az alátétet. Tavaly kb 3000 kmt mentem az autóval. A kevés km ellenére is évente lecserélem és kap egy motoröblítést is.

A régi transmitterem negatív dolgait nehezen viseltem már el (utolsó kép)
-véletlenszerűen kikapcsolt, sípolt, ugyanakkor nem csúszott ki
-méretéből adódóan mindig útban volt
Vettem egy Roidmi 3S-t.
-kisebb
-fejlettebb Bluetooth verzió
-személyre szabható




Kalibráltuk a nyomatékkulcsomat, az eredmények:
- Beállított 20Nm-nél -> 15Nm-nek megfelelő értéket mér (5Nm-el kevesebbet a beállított értéknél)
- Beállított 25Nm-nél -> 20Nm-nek megfelelő értéket mér (5Nm-el kevesebbet a beállított értéknél)
- Beállított 30Nm-nél -> 25Nm-nek megfelelő értéket mér (5Nm-el kevesebbet a beállított értéknél)
- Beállított 35Nm-nél jól mér
- Beállított 40Nm-nél jól mér
A hajtókar csavarokhoz 25Nm kell, a hengerfejhez 20+40Nm. Most már tudom hogy hová kell állítani.
A garázsban már nincs helyem ezért egy autószerelő barátomhoz átvittem a motort és nála fogjuk szétszedni majd összerakni.


Rendeltem az autodocról pár alkatrészt. Vezérlés készlet, fémlapátos vízpumpa, teljes tömítéskészlet, hengerfej csavar, axiális csukló, kormány összekötő, gumiharang készlet volt a dobozban.



Videót is csináltam róla belinkelem ide a YouTube videóm linkjét a teljes carbon belsőről és a Ti kormány cseréjéről!
Teljes Carbon belsőt kapott Bella
Holland haverom megvette a full gyári szettet és megmutatta milyen na hát pont ezt nem kellett volna mert egyből elkezdtem csorgatni a nyálam rá. Egyből elkezdtem keresni a heten hol találok ilyet, természetesen csak a gyárit.
Miközben elkezdtem keresni akkor szembesültem vele mennyire ritka ez a carbon belső. Csak az ingléz verziót találtam azt is nagyon nehezen.
Aztán sikerült a középkozolból gyárit találnom ráadásul nem angol verziót és még bontatlan új is volt, mondom sikerült a lehetetlen 😁🥳
Aztán hogy igazolja mennyire ritka a kormánybetétből és a váltórészből nem találtam sem újat sem használtat, mindegyik sold out volt.
Valamelyik beszélgetésünk során elkeztem GT cartárssal erről beszélni aztán felajánlotta hogy tud olyat készíteni hozzá ami teljesen olyan mint az eredeti.
Ennek nagyon megörültem úgyhogy küldtem is neki az eredeti carbon középkonzolt hogy ahhoz igazítsa a saját cuccait a kocsinak. Olyan rendes volt hogy a váltórésznél lévő műanyag oldalán lévő sérülést is kijavította.
Közben pedig Rendeskormánynál átalakítottam a régi kormányát Bellának Ti kormánnyá piros varrással. Úgy gondoltam ha ennyit kell majd szerelni akkor 2 legyet ütök egy csapásra.
Hát amikor meg visszajöttek megszólalni alig tudtam olyan szép volt 😍😍
Ugyhogy annyit mondok csak mint amit GT cartárs szokott: Nem VTN nem fólia hanem igazi Carbonszövet élőben megszólal 😍😍
Videót is csináltam a beszerelésről 😁🍀
Before after képeket is tettem fel azért 😁😉🍀






Ma sorra került az amerikai jövevény :-)
Szereplők:
- Flexhone (1.kép) a "járókerettel" - A keresztvason felütközik a fúró és nem lehet túl mélyre tolni (alatta ott a főtengely),
- szöszmentes papírtörő (2.kép), illetve nagy mennyiségű hagyományos törlőpapír,
- ducktape (3.kép), ami most éppen fekete színű mert anno a németeknél Bad Mergentheimben ez volt akciós (itt egy percre megálltam megemlékezni a Covid előtti utazási lehetőségekről, egyiken vettem ezt is még 19-ben),
- két flakon WD40 (4.kép).
Az éles bevetés előtt még két próbát tettem a gyakorló motoron. Miután láttam hogy jó a kiszámolt ütem mert hozza a kívánt Crosshatch-ot jött az éles bevetés.
Menetrend:
- Motorteret kibélelni papírral hogy ne legyen minden tele WD40-el.
- Az éppen nem megmunkált hengereket leragasztani.
- Szöszmentessel a henger alját kibélelni (2 db elég volt).
- Járókeretet felrakni.
- Az előre kiszámolt ütemben 20 ide-oda futamot csinálni (a Flexhone oldalán 14-et javasoltak, de a tesztmotoron végzett próbál alapján 20-at csináltam) - az ütemet a fordulatszámból, a Crosshatch-ból, a hosszból és a henger átmérőjéből lehet számolni és egy metronóm app adja.
- Mosószeres vízzel és sok-sok törlőpapírral tisztára mosni a hengert. Addig amíg a papír fehér nem marad.
- WD40-el befújni a korrózió ellen.
- A henger aljában lévő két papírból a felsőt kivenni.
Miután mind megvolt jött a következő menet:
- Takarás az előbbiek szerint.
- Új második törlőpapír alulra.
- WD40-el még egyszer (többször) kitisztítani a hengert, amíg a törlőpapír tiszta nem marad.
- Most jön a szintén az USA-ból származó csodapor a Total Seal (9.kép). A henger belsejét ki kell kenni vele. Ha elég tiszta volt a henger, akkor megzöldül a felületen, ha nem fekete lesz mint a kezemen.
- Alsó papírokat kiszed (a lehullott port jól látható rajta).
Gyakorlatilag jövetnek a dugattyúk.
Levezetéskét kicseréltem az olajszűrőt egy újra.











