Blog
Remélhetőleg az utolsó alkatrész amit a hátsó futómű felújítása kapcsán kellett megvennem :) A szilentes rám szólt, hogy az alsó lengőkarok egyik felében nem szilent van, így azt külön meg kell venni, úgy tudja berakni. Némi utánajárást igényelt a dolog , ugyanis valamiért az Unix GTV-hez nem hozza, de például 190es Mercihez igen, pedig egy azon alkatrészről van szó, és mindkét típushoz jó. Na de mindegy is, a lényeg a lényeg, hogy van, és kapható :)


184400 km - Műszaki vizsga, amire nem kellett csinálni semmit tulajdonképpen. Ettől függetlenül az első féktárcsák és betétek cserélődtek, mert nyikorogtak, ami nagyon idegesített. Az új egy Bosch-Bosch kombó. Szerelő javasolta, kíváncsi leszek, hogy fog beválni. Kapott gyári első emblémát, néhány olasz anyukája biztos csuklott a szerelő elmondása szerint... Leszedni sem volt könnyű a régit, de az új felszerelése sem volt könnyebb, pedig csak 3 anya az egész 🤭🤣
A túlméretes olajcsavar miatt már több periódus óta csak én cserélhettem az olajat, tehát érett már a csere. Egy faverem-keretre felült a kipufogó áhidalója, ami felnyomta a teknőt, így az megrepedt a hajlatban. Az fehérvári Metronál lévő benzinkút sávjában valami aknafedélen zökkent a futómű, az eredmény szinte folyó olaj.
Hosszas vadászat után lett egy repedetlen teknő, így ismét járóképes. Az ünnepi alkalomból hűtővízcső-csere is befigyelt.
Bennmaradt a pedál, főhengercsere.
A vadkár után a kapott cserelámpák közül a jobb indexbúra lepattant. Na, most megkapta az újat, korabban rendeltem már, akkor a balosat küldték, így van egy talonba.

Sikerült vennem egy 3,0 V6 motort jó áron. Felújítás után bekerül majd az autóba.
A motorral együtt kaptam rengeteg cuccot is, amiből nekem nem mindenre lesz szükségem. Ahogy a képen is látható rajta van az összes segédberendezés. Megkaptam még a hozzá tartozó kipufogó egy részét lambda szondával, egy ABS aggregátot fékrásegítővel, motortér kábelköteget, motorvezérlőt kulcsokkal, km órával, hűtőt ventilátorral, plusz olajhűtőt,motortartó bakot, féltengelynek azt a részét ami a váltótól a motor mögött van, még egy hátsó lámpát is. Mivel az egész cucc egy 166-osból származik,ezért én sajnos sok hasznát nem veszem.
Motor: 50.000 HUF
Szállítás: 10.000 HUF (eladó elhozta nekem)





Kapott pár liter MaxxMotion 100plus üzemanyagot, de még így is világít a visszajelző lámpa, de legalább a mutató már feljebb van :))
Tanksapkánál a túlfolyó / elvezető cső tele volt homokkal, ez kitakarítva. Ugyanitt a fedőlap gumi ütközöje hiányzott, pótolva.
A kulcshoz tartozó zárak megolajozva.
Egy kis téli szélvédő mosó és próba.. Előre jön de az egyik csatlakozásnál ereszt. Hátra nem megy, valahol megszakad a folyamat, csak dolgozik a motor. Majd ki kell keresnem.
Motorháztető zárszerkezet cserélve hogy az ne legyen piros.
Motorháztető zsanéroknál szivacs pótlás.
Utoljára pedig egy belső porszívózás, de evvel még foglalkozni kell, kárpit tisztítót is igényel.












Olaj,olaj szűrő,üzemanyag szőrű,levegő szűrő,pollen szűrő
Km:236000
Csak hogy jobban folytatódjon az év, megszólalt az egyik hajtókarcsapágy az autóban. TZoli nagy segítségével ki is lettek cserélve mind a nyugvók, mind a tám, mind a hajtókarcsapágyak. King, Glyco illetve King csapágyak lettek. Tudom, főtengelyt ki kellett volna szedni, tudom mérni is kellett volna, szükség szerint köszörülni is, hát ugy döntöttem kockáztatok és kap alapméretes csapágyakat. Egyébként itt is a hírhedt hármas hajtókar volt a ludas. A képen a hármas hajtókarnál fényképezve a főtengely. Jól hallottam, a leömlő is kifújt kissé a képen látszik is hogy a két saroknál. Az oka, hogy a hengerfejre felfekvő talp vékonyabb a gyárinál. Lelazításkor a nyolcból öt tőcsavar jött ki anyástól mert előzőleg a vékonyság miatt tövig húztam. Alátétezve raktam fel, így már jó. Alapos olajteknő takarítás után kapott friss Motul 10w60-at és Bosch szűrőt. Km állás 159459.






