Blog
212.000 km-nél leállt egy henger, mert a szelepekből kb. 3 mm-t valahogy megevett a gép. És akkor már rendesen át lett nézve és rendberakva a motor. A hengerfej fel lett újítva (kb. 35.000 Ft), cserélve lett a hengerfej tömítés, a teljes vezérműszíj szett vízpumpástól, szimering, főtengely bordáskar, a vízhűtő és a rendszerben a hűtővíz fagyállóstól. (kimérettem benzinkúton, kb. -27 fokig jó az arány) Azóta a 6 éve elsőre soha nem induló autó pöccre indul, és talán az olaj sem fogy. Plusz a motorhűtést is stabilabbnak látom.
Hosszú távon szeretném megőrizni szeretett Alfám szépségét, ezért alváz- és üregvédelmet kapott.
A szeptemberi állapotfelmérésnél kiderült, hogy még éppen időben gondoltam rá. A gyári szürke színű alvázvédő a kerekek környékén már nagy darabokban elkezdett leválni a fémről. Néhol már megjelent a felületi rozsda.
Október 10-re kaptam időpontot, a művelet három napot vett igénybe. Mint utólag kiderült, a kerékdobokban lévő védőburkolat alatt is volt már felületi rozsda.
A szakszerű kezelésnek hála még évekig teljes szépségében ragyoghat. Mindenkinek csak ajánlani tudom Takács Gyuri bá műhelyét! Azért esett rájuk a választásom, mert a kedvező ár mellett nem a csúnya barna színű dinitrollal dolgoznak. Az autó színéhez illő fekete alvázvédelmet kapott.
www.karosszeria.net








Idénre még be volt tervezve, hogy a külsejét kicsit kicsinosítom az autónak. Mivel a motorháztető már nagyon kőfelverődéses volt - gyakorlatilag, ha le volt tisztára mosva, csupa pötty volt -, a jobb első sárvédőn is volt egy csúnya marás(?) folt, valamint a bal hátsó sárvédőn is látszott, hogy valamire rátolatott kicsit az előző tulaj, ezért ezeket az elemeket fényezni akartam. A kocsi többi része pedig polír.
Sajnálatos aktualitást adott a dolognak, hogy szeptember elején egy BMW-s az M51-esen, miközben a belső sávba húzódtam, elvitte a bal visszapillantóm és a bal első sárvédőt is eléggé megviselte a dolog.
Így egy bontott bal első sárvédőre, egy bontott behajtós tükörre is szükség volt. Meg így persze ezt a sárvédő elemet is fényezni kellett.
A költségekhez még hozzáadódott, hogy a tükörburkolataim matt króm Ti fényűek voltak, az Alfistiről rendeltem. Mivel csak párban lehet rendelni, így ebből is be kellett szereznem újra kettőt.
De most szebb az autó, mint valaha. :)
Bontott elemek és lakatosmunka: 60000 Ft
Fényezés és polírozás: 125000 Ft
Tükörburkolatok: 77 €
A képeket úgy rendeztem el, hogy before-after legyen. Az utolsó meg egy teli az egészről.









Elértük a 280.000-at. Lassan bal belső féltengely csukló. Aztán egykét dolog még jön :)
Továbbra is állítom, hogy a Fiat Szabónál jó és korrektek szerelők vannak, ezt most betudom kapkodásnak, de azért ilyet nem lenne szabad csinálni.
Kerékcserénél vettem észre, hogy a két hátsó kutyacsontot fordítva rakták be, amire még látszólag rá is segítettek a jobb oldalon egy kis alsó konzol igazítással.
1-2 kép bal hátsó feszülve, fordítva. Leengedve is.
3-4 kép elsők rendben, arra fordulnak amerre kell.
5-6 kép jobb hátsó szintén szarul néz ki és az alsó konzol is máshogy néz ki mint kellene :-(






Már nálam is felkerültek a téligumik és kapott egy teljes alvázvédelmet a kerékjáratokat is bele értve, biztos ami biztos. Fagyálló és téli szélvédőmosó beállítása, plusz az ajtózsanérok és zárak zsírzása meg a kédergumik szilikonozása is pipa. Még kap egy bőrápolást mielőtt jönnének a mínuszok és kész van.


Régóta zavart a rendszámtartó keret, mert egy kinti autóház szerepel rajta stb... A régi 166 autómhoz is rendeltem annó, innen egy alfaamore.hu feliratút, de valahogy nem birta a strapát... néztem az ebay-en itt-ott, de nemigazán tetszettek... Majd a http://shop.alfisti.net , megtaláltam a megfelelöt.
Rendeltem még egy kulcstartót is mert amit hozzá kaptam egy fém 159-es kulcstartót levettem már az elején mert féltem hogy összekarcolja a középkonzolt.
A hátsó ajtómnál már a megvételkor hiányoztak ezek a gumi takarók-vagy minek nevezelek :) - én arra gondolok hogy mikor az elözö tulaj a hátsó részeknél sötétitő foliát tett a üvegekre, a szerviz ezt szépen elfelejtette visszarakni, és látszódtak a rögzitö csavarok.
Költségek:
Rendszámtartó: 1.00 euro/db
Kulcstartó: 12.90 euro
Posta: 5.90 euro
Gumi takarók: 11.50 euro / db



Mikor megvettem az autót, átfutottam a leírását és már akkor feltűnt, hogy a DNA kapcsolót bemutató résznél az egyik képen a pillanatnyi sebesség szerepelt, a másikon pedig a turbónyomás. Ez már akkor megtetszett, de valahogy nem sikerült megtalálni, hogyan hozható elő. Már kezdtem feladni, ugyanis oda volt írva, hogy "adott változat/piac esetén", gondoltam ez nem tudja ezt a funkciót. Tegnap csak úgy kapcsolgattam a menüben és amikor odaértem a "radio repetition" funkcióhoz, gondoltam minek ez ide és kikapcsoltam. Hirtelen ötlettől vezérelve átraktam A-ba. Ekkor a főmenüben előjött a pillanatnyi sebesség. Hasznos dolog bizonyos helyzetekben, hogy pontosan látod, mennyivel mész. Kár, hogy N-ben a dátum van ezen a helyen. Remélem valahogy ezt is le lehet cserélni. Aztán persze később kipróbáltam D-ben is és nagy örömömre megjelent a turbónyomás :) Persze ezek lehet csak nekem voltak újdonságok, biztos van olyan cartárs aki tudta ezt. De tök jó hogy ezt is lehet állítani.


Mivel eléggé be vannak mattulva az első fényszórók Silverfox-on, már egy ideje keresgéltem valami megoldás után. Első körben az volt a terv, hogy felpolíroztatom és meglátjuk mennyit használ. Ugyanakkor szerettem volna megcsinálni "GTA style-ra", tehát, hogy sötét legyen a lámpa háttere. Ez az ezüst autón nagyon jól néz ki szerintem. Láttam másnál, hogy szét lehet szedni és lefújni a belsejét, majd újra összerakni, de ismerve saját korlátaimat, ebbe azért nem mertem egyedül belevágni. Lehet kapni utángyártott fényszórókat fekete háttérrel, általában DEPO és TYC márkájúak. A DEPO-t, ami a legolcsóbb egyből elvetettem, mert sok helyen olvastam, hogy nagyon rossz minőségű - látni meg azért kell :). A TYC-ről már nem olvastam olyan rossz véleményeket, de azért az drágább is. Szóval egyelőre kivártam. Aztán tegnap kis ráérő időmben átböngésztem az olaszautobonto.hu oldalát és ráakadtam egy pár GYÁRI új(!) Carello GTA első fényszóróra. Ezek egyébként hihetetlenül drágák szoktak lenni, de itt most nagyon le voltak árazva. Nem sokat gondolkodtam, felhívtam őket:
- Halló, meg van még?
- Halló, meg.
- Akkor kell.
- OK, holnap postázzuk.
És igen, másnap meg is érkezett szépen. Nagyon elégedett vagyok az olaszautobonto hozzáállásával, korrektek és gyorsak voltak.
Szóval most van egy pár gyári, új GTA első fényszóróm. Nem utángyártott, nem csak "GTA style", hanem eredeti GTA. Már csak be kell rakni. :)


Vezérléscseréig garázsban mentegetett morgó vágtába indult...volna, de mi van ezzel a vízzel...nem akarta elhagyni a hatvan fokot mutató.
Kérdés fórumba, és olvasás is...termosztát csere. Youtube okosodás, kb van minden, berendeltem termosztátot, nem is néztem mi van kocsiba, élből garnitúra bilincs.
Bontogatás. Szépen ment minden bilincsekig. Hátsó, amitől legjobban féltem csavaros bilincs volt, minden más az a nem tudom minek nevezett gyári...egyszer szívesen megnézném, hogy kell levenni, nem kísérleteztem, romboltam. Összességében három és fél óra volt kiszedni termosztátot. Igaz közben meg kellett állnom kiereszteni a gőzt.
Szeretem, imádom morgót, nem vagyok hajlandó idegesen nyúlni szívéhez. Lenyugodva folytattam. Vízcsövek nagyon nehezen jöttek le. Kínomban vastagot levettem hűtőről...bezzeg onnan simán lejött...nehogy törjön valami. Ha régi termosztát törik az ok, de hűtőt eszetlenség miatt bűn lenne cserélni. Minden járulékos kár nélkül kikerült termosztát, fél óra alatt összeraktam, friss fagyálló bele...
Jött a hidegzuhany...szerelés közben morfondíroztam is, nem kellett volna e egy kicsit elindítani, hogy melegedjen csöppet víz, mégis lágyabb lenne cső, de végül óvatosság győzött, hidegen szereltem.
A hidegzuhany: nincs áram..vagyis van, de kevés. Akksi koppra lemerült. Utólag rájöttem csomagtartó négy napig nyitva volt, ne kelljen bemászkálni nyitni zárat. Ez többet nem fog előfordulni. Ősöreg töltő reaktivál, akksi ki nagyfokozatú töltés, két óra tipródás, akku vissza, indul. Jó.
Sasolás. Minden oké, nem folyat, nem szivárog, minden rendben. Óráknak tűnő percek, mutató vánszorog feljebb, na akkor próba.
S lőn kotor lassan melegszik. Ritka randa idő volt, hat fok. Hát menjünk, sose derül ki mi van. Egy kilométer után még csak hatvanöt fok, persze nyugis tempó, max 2000 fordulat váltásnál, óvatos settenkedés. Gondoltam menni nem lehet nézzük fűtést. Áradó meleg(addig nem bolt értékelhető fűtés) ó, egy élmény volt hat fokos garázs után. Persze fűtés visszahúzta hőfokot, de nem állt meg, már sosem látott nyolcvan fok, klímát be is löktem 28 fokra. Meg is lett 88 fok, ott megállt nem ment sehova. Sötét volt, így maradt az alacsony fordulatú poroszkálás a mai napig.
Ma Fangio mesterhez elszaladván, jó vezérlés, melegebb idő, napsütés, kicsit autózhattam végre. Sajnos nagyon futottam, kerekek be, tűz haza.
Téli kerekek fel. Pihi.
Minden jó.