Blog
Gegee is ment Csörihez, így volt olyan kedves, és elvitt magával, így egyszerűbben el tudtam hozni 159-et a felújított turbóval.
Nem siettem el Csöriéktől és a műhelyben folytatott beszélgetés során szó esett a Giuliáról is. Csöri mondta, hogy Veszprémben az AUTÓ-FORRÁS Kft. szalonjában van kiállított Giulia és tesztvezetési lehetőség is. Így amíg Gegee 147-esének szervizelése zajlott elgurultunk Veszprémbe, hogy megnézzük az új típust.
A kiállított fehér példányt kinyitották nekünk, így minden részét megcsodálhattuk az autónak. Kis várakozás után megérkezett a tesztvezetést biztosító munkatárs.
Tesztvezetni egy 180 lóerős 2.2 JTDm motorral és manuális váltóval szerelt példányt volt lehetőségünk. Balatonalmádi-Vörösberényig (kb 12 km) vezetett el Gegee, majd ott cseréltünk és én vezettem vissza a szalonig az autót.
Nagy élmény volt, bár a 180 lóerős motort kicsit erőtlennek éreztem a hátul 255 mm széles gumikkal szerelt járgányhoz.











Szeptember 14-én volt 5 éve, hogy hozzám került a 159-s. Azóta nagyon sok helyre elvitt minket gond (kopp-kopp) nélkül. :-))




Tavasszal a téli gumikat kidobattam a gumissal hogy nehogy idén is feltegyem :D Így viszont téli gumit kellett keresnem. Először 16-os felnit szerettem volna venni + gumit. Hosszas keresgélés alapján nem találtam megfizethető ár-érték arányú szettet, így már inkább gumit kezdtem nézni a 17-es meglévő felnire (majd marad ezen és nyárra keresek TI felniket). Végül 200 km-re találtam Sárváron alig használt majd 8 mm-es téli gumit. Típus: Continental WinterContact TS850.
ADAC teszt:
A ContiWinterContact™ TS 850 minősítése (225/45 R17 H): "Jó" / Teszt győztes
A ContiWinterContact™ TS 850 abroncsról:
+ a legjobb abroncs havas útfelületen
+ nagyon jó száraz úton
+ nagyon jó kopási jellemzők
+ remek teljesítmény vizes úton

Kicsit drasztikus...
Nem is írom le...
3perc volt az egész...
Hozzávalók: 2db új embléma
1db kalapács
1db csavarhúzó
1db giulietta








Elröppent 10 ezer km így hát ledobtam belőle a fárdt olajat. Természetesen most is Selénia 20K Alfás olajat raktam bele MANN FILTER szűrővel.
Az első meglepetés akkor ért mikor levettem az alsó motorvédőt. Tudtam hogy picit csöppenik a motor és a váltó közül az olaj, de nem volt eddig vészes. Na most egy egész emberes olajfolt volt a motorvédőn. Nagyon örültem.... elkeztem nyomozni hogy honnan jön mert az előbb leirt csöpögés még mindíg nem volt vészes. Nézegettem és láttam hogy Piros !! :( Szervó .... Fa**a. A nemrég felújított szervó csőből csöpög a szervó olaj.
Tovább nyomoztam és láttam hogy a Klíma kompresszora is csupa olaj zöld olaj. elengedte megát a tömítés.
Szóval lesz mit javítani.
Az olajcsere zökkenő mentes zajlott. Cserélve lettek a következők :
- Olaj : Selénia 20K for Alfa 5L
- Olaszűrő : Mann Filter
- Levegő szűrő : Müller Filter
- Pollen Szűrő : Müller Filtert aktív szenes
- Hűtőfolyadék : AZ Meisterteil -35
Hiba lista :
- Kipufogó tartó
- Szervó cső olajszivárgás
- Klímakompresszor olajszivárgás
- Termosztát ( lassan csereérett szerintem )
- Váltó oldali szimering olajszivárgás
- Lambdaszonda hidegen nem az igazi.
Km: 257.074








Felpimpeltük a hátsó futóművet...kapott új felső lengőkarokat(banán), alsó lengőkarokban az összes szilent(uniball)!Vége a terpesztésnek!!!!A hídszilenteket nem cseréltük mert semmi bajuk.
Elől kapott új féktárcsákat, új betétekkel(mindkettő Textar).


Még mindig költözik hifi...vezérlés, izzítógyertyacsere megvolt.
Már egekbe magasztalt csipogó bal oldalt kikerült, helyén a nagy kedvenc kicx selyemmagasa feszít..direktbe kötve, mert ideiglenesen ez egyszer gyári váltóval próbáltam beszerelni. Hibás. Ilyen se volt még, utána teszteltem, másik ugyan jó, de már nem raktam bele, új váltónak anyag összekészítve, valamelyik este összerakom, és mehet be. Talán ma kikapom jobbos magast is, és egybe meglesz a kettő.
Hanem az a gumírozott bevonat ami ragad mint... Bal ablakemelő panel, fogantyú, kilincs burkolat megevett 3/4 flakon körömlakklemosót.
Azért csak bal, mert fontosabb dolgok is vannak, nem akartam én hangszórókat cserélni, de ha már okoska elfelejtette ablakemelő kapcsoló rögzítőcsavarját kiszedni, sikeresen szétpattant, és belefolyt minden ajtóba, szét kellett berhelni, kárpit, minden, ha már lent volt kárpit, megkapta jbl, kicx párost, és amúgy kapcsolóhibás panel is meggyógyult...uh 91 ezer újan, akciósan 43 bontottan 22 ezer...
Végül vettem egy jobbost donornak. Győztem, sikerült. Többet ilyent sem csinálok...vert a víz rendesen.
Magas miatt fédereltem előre hátra...ez a pioneer fej...készen van. Zörög kárpit hátul rendesen. Hátúlról adja mélyet..egyenlőre. Ott is le kell szedni kárpitot, kikötni hangszórókat, nem lesz rájuk szükség.
Hangszórókiemelő keretet nem sikerült kapnom, így megoldottam házilag, ejj ez a hobby pvc ragasztópisztoly mire nem jó. Zörgött is kárpit, benyomtam minden gyanús helynek.
Gyártottam füleket hangszórónak, most az ajtóhoz van rögzítve, fa távtartókhoz. teljesen zörgésmentes lett minden ebben az ajtóban. Már csak három van hátra.
Ha már napellenző lefittyenős modell volt, azt is cseréltem. Javulunk, szépülünk.
A teleszkóp egyre kevésbé akarta megtartani a csomagtartót. Ez akkor vált igazán problémává, amikor már az asszony hátára ereszkedett, így azonnali javítás lett belőle. A http://www.alfadepo.hu/ lett a megoldás, hívtam, volt, érte mentünk, ott helyben gyors csere. Azóta újra tökéletes.